• OMX Baltic−0,42%300,01
  • OMX Riga−0,06%892,98
  • OMX Tallinn−0,6%2 068,62
  • OMX Vilnius0,24%1 202,47
  • S&P 5000,47%6 227,42
  • DOW 30−0,02%44 484,42
  • Nasdaq 0,94%20 393,13
  • FTSE 100−0,12%8 774,69
  • Nikkei 225−0,08%39 732,63
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,12
  • OMX Baltic−0,42%300,01
  • OMX Riga−0,06%892,98
  • OMX Tallinn−0,6%2 068,62
  • OMX Vilnius0,24%1 202,47
  • S&P 5000,47%6 227,42
  • DOW 30−0,02%44 484,42
  • Nasdaq 0,94%20 393,13
  • FTSE 100−0,12%8 774,69
  • Nikkei 225−0,08%39 732,63
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,12
  • 31.10.07, 08:11
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Ühistransport vajab meeldivamaid inimesi

Pärast mitmeaastast vaheaega olen olude sunnil viimased kaks kuud kasutanud aktiivselt ühistransporti.

Ühistransport pidavat hirmus olema. Kuukirja debatis leitakse, et inimene saab ühistranspordi kasutamisest traumeeriva kogemuse. Öeldakse, et raha muudab bussid meeldivamaks. Leian, et raha peab kulutama inimeste muutmiseks meeldivamaks.
Ühistransport on võetud oma pingete väljaelamise paigaks. Kaks peatust trammiga Viru keskuse juurest Vabaduse väljakule viivad mind trügimisest sõnelusse sattunud naiste vahele ja kaasreisijatele kõrvakiile jagava kolme lapse ema kõrvale, kes pole rahul, et inimesi häirib, kui lapsed oma jalgu nende pükste vastu pühivad. Oli tõepoolest traumeeriv trammisõit, keset sõimu ja kaklust. Et inimestel oleks sõiduvahendis rohkem ruumi, on vaja tihedamat sõidugraafikut.
Meie bussid ei ole võikad ja räpased kohad. Aga seda ainult siis, kui mõni nokastanud tüüp ei ole pingivahesse oksendanud või kinnihoidmistoru küljes ei ripu narkouimas kaasreisija. Ei maksa loota, et teen oma reisi meeldivamaks ja asun ühiskonna ees vastutust tundes purjus narkomaane bussist maha tõstma. Ka bussijuht ei jõua seda teha kogu aeg. Ehk peaks lisaülesandeid otsivale munitsipaalpolitseile tekitama eraldi patrulli, kes tõttab bussijuhi kutse peale kohale ja tõstab maha ebameeldivad reisijad. Samas kõrvaldab nende tekitatud räpasuse. Jällegi raha vaja. Aga seni kuni me ei suuda ise olla meeldivamad inimesed, tuleb meid muuta meeldivamaks raha eest.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 14 p 3 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele