• OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 225−0,94%40 108,65
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,24
  • OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 225−0,94%40 108,65
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,24
  • 17.12.07, 15:24
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kihnu saarel avatakse taas lennujaam

Homme taasavatakse regulaarlendudeks Kihnu lennujaam, mille uue terminali ja rajakatte ehitusse on Tallinna Lennujaam sel aastal investeerinud viis miljonit krooni.
Igapäevased reisid hakkavad sõltuvalt ilmaoludest toimuma juba enne aasta lõppu, teatas Tallinna Lennujaam. „Väike saar nagu Kihnu vajab võimalikult regulaarset ja ohutut ühendust mandriga,“ põhjendas investeeringuid Tallinna Lennujaama regionaalsete lennujaamade direktor Andres Taimla.
„Sujuvamat mandri ja saare vahelist liikumist on tarvis nii inimestele kui ka kaupade transpordiks,“ lisas ta, öeldes, et vallavalitsus loodab korraliku lennujaama abil ergutada ka turismi. „Uus lennuterminal võimaldab täita järjest rangemaid lennujulgestuse nõudeid ja pakkuda reisijatele mugavamaid ootetingimusi, samuti tagab lennuliiklus ühenduse mandriga ka talvel, mil praamiliiklus on raskendatud,“ kiitis Taimla.
Kihnu lennujaama peamiseks uuenduseks on 400 meetri pikkune ja 20 meetri laiune plastist rajakate, mis aitab lennuraja ilmastikukindlaks muuta ning vältida Kihnul pidevalt esile kerkinud vajadust kuivendada ja tugevda raja pinda. Kevadel peaks avadest läbi kasvama muru, millele tulemusena tekib tugeva alusega mururada, mis võib kanda ruutmeetrile kuni 40 tonnist survet. „Lennuraja katmine plastiga on esmakordne nii Eestis kui ka Baltikumis,“ sõnas Taimla.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Pärnu maavalituse transpordinõunik Avo Rahu sõnul hakkavad Kihnu ja Pärnu vahelised lennud toimuma sama sagedusega kui varasemalt, mis tähendab kahte kuni kolme lendu päevas. Pidevad lennureisid hakkavad loodetavasti toimuma juba enne uut aastat.
Kihnu lennurada ja terminal renoveeriti Tallinna Lennujaama omavahendite arvelt ja läks maksma üle viie miljoni krooni.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 16 p 5 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele