• OMX Baltic−0,42%300,01
  • OMX Riga−0,06%892,98
  • OMX Tallinn−0,6%2 068,62
  • OMX Vilnius0,24%1 202,47
  • S&P 5000,47%6 227,42
  • DOW 30−0,02%44 484,42
  • Nasdaq 0,94%20 393,13
  • FTSE 100−0,12%8 774,69
  • Nikkei 2250,06%39 785,37
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,06
  • OMX Baltic−0,42%300,01
  • OMX Riga−0,06%892,98
  • OMX Tallinn−0,6%2 068,62
  • OMX Vilnius0,24%1 202,47
  • S&P 5000,47%6 227,42
  • DOW 30−0,02%44 484,42
  • Nasdaq 0,94%20 393,13
  • FTSE 100−0,12%8 774,69
  • Nikkei 2250,06%39 785,37
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,06
  • 11.01.08, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Renault jäi aasta lõpuks plussi

2007. aastal alustas Renault uute toodete turuletoomist uue Twingo, uue Laguna, Sandero ning Dacia Logan MCV lansseerimisega. Grupp kiirendab uute toodete turuletoomist 2008. aastal üheksa uue mudeli lansseerimisega.
Euroopas hakkasid müügitulemused paranema aasta teises pooles, eriti kiiresti aga viimases kvartalis. Müügitulemused kasvasid väljaspool Euroopat 16,5 protsenti, 863 187 sõidukini. See moodustab peaaegu 35 protsenti Renault' grupi sõidukite kogumüügist.
Renault' tootemargi müük kasvas ühe ja Dacial 17,4 protsendi võrra, samas langesid Renault Samsung Motorsi müügitulemused langesid 1,4 protsenti. Logan kinnitas oma edu, Renault' ja Dacia tootemarkide all müüdi 367 745 sõidukit, mis tähendab üle 48protsendilist kasvu.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Väga konkurentsitihedal Euroopa turul, mis eelmisel aastal veidi kasvas, langesid Renault' grupi müügitulemused 4,1 protsenti - 1 624 266 müüdud sõidukit. Seda on konkurentide rekordtulemuste kõrval natuke vähe, kuid põhiline müügiartikkel Megane on omajagu vananenud mudel.
Grupi müügitulemused hakkasid kasvama aasta teises pooles ning neljandas kvartalis suurenes müük 4,8 protsenti. Dacia tulemused kasvasid 67,7 protsenti - koguni 79 672 sõidukit.
Euroopas haaras Renault 8,4 protsenti kogu sõiduautode ja väiketarbesõidukite turust, saavutades 7,6protsendilise turuosa sõiduautode turul ning säilitades 14,2 protsendilise turuosaga oma juhtpositsiooni väiketarbesõidukite turul.
2008. aasta esimese nelja kuu jooksul tuuakse turule neli täiesti uut mudelit: uue Kangoo sõiduauto ja väiketarbesõiduki versioonid, Clio universaal ning Grand Modus. 2008. aastal tuleb turule ka uus Modus.
Pärast eco2 nime lansseerimist 2007. aasta mais kinnitas Renault eesmärki müüa 2008. aastal Euroopas üks miljon sõidukit, mille heitgaaside CO2 sisaldus jääb alla 140 g/km.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 14 p 1 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele