• OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 225−1,37%39 934,24
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,11
  • OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 225−1,37%39 934,24
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,11
  • 19.02.08, 07:29
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Asmeri võidusõit võib algaval hooajal ära jääda

BMW Sauberi testisõitjaks tõusnud Marko Asmer vajab oma võidusõitjakarjääri jätkamiseks sponsoritelt 400 000 eurot ehk 6,3 miljonit krooni. Vastasel juhul jäävad hädavajalikud sõidukogemused omandamata.
«See oleks praegu viimane rahaline abi, mida Marko kodustelt sponsoritelt vajab, et vormel-1 põhipiloodiks saada,» selgitas Asmeri norralasest mänedžer Harald Huysman Postimehele. «Püüame eelarvet kokku saada ja otsime ka Eestist sponsoreid. Tuleb tunnistada, et praegu meil veel midagi väga kindlat pole.»
BMW omalt poolt õlga alla ei pane. Pole ühelegi teisele testisõitjale kunagi pannud. Samuti ei kaasne Asmeri testisõitjalepinguga hädavajalikke miljoneid, sest testisõitjate töötasud ei ole võrreldavad F1 tippsõitjate sissetulekutega.
Kahe kuni kolme nädalaga peab Asmeritel olemas olema Euro 3000 sarja jaoks vajalikud 400 000 eurot ehk 6,3 miljonit krooni. Juhul kui summat kokku ei saada, võib juhtuda, et Asmeri hooaeg piirdub vaid testimisega.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Ja selline asjade käik ei olnud neil teps mitte planeeritud. Tähtis oli just võidu sõita ning areneda, et lähiajal endale põhisõitja koht välja võidelda.
«Kui Marko nüüd tõesti mõne sarjaga ühineda ei saa, siis ta oleks võinud ju kohe BMW reservsõitjaks minna. Seega see oleks väga ebaloogiline käik ja meie jaoks mitte parim lahendus,» rääkis Toivo Asmer, kes tulenevalt lepingust poja rahaasjade ajamise täielikult mänedžeri kanda on jätnud.
Paar aastat tagasi lubasid Eesti sponsorid Huysmanile, et juhul kui Asmer F1 jõuab, siis hakkavad nad teda ka toetama. «Harald arvas, et võib-olla peaks nüüd seda neile meelde tuletama,» mõtiskles Toivo Asmer. «Teadsime kohe, et sellist summat läheb vaja. Positiivse poole peale võib kanda ka selle, et Eesti sponsorite huvi on võrreldes varasemaga suurenenud. Usku peab olema.»

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 15 p 23 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele