• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,02%8 824,78
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,8
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,02%8 824,78
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,8
  • 09.05.08, 13:32
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Sotsid tahavad luksusautod maksustada

Sotsiaaldemokraadid käisid riigi eelarvestrateegia töörühmas koalitsioonipartneritele välja idee kehtestada luksusauto maks mootorsõidukitele, mille võimsus ületab 139 kW.
Luksusauto maksu alla läheksid kütusekulukad maasturid ja sportautod nagu näiteks Mercedes-Benzi S-klass, Hummerid, enamus Jaguaridest, teatas SDE.
„Meie selge eesmärk on suunata inimesi mõistlikuma valiku suunas, lootes et autod, mida soetatakse tulevikus tarbivad vähem kütust, on keskkonnasõbralikud ja väiksemad. Samal ajal suurendame riigi tulusid, soodustame ühistranspordi kasutamist ja keskkonnahoidu,“ ütles Indrek Saar sotsiaaldemokraatide fraktsiooni ase-esimees.
Eesti Riikliku Autoregistrikeskuse andmetel hõlmab selline maksustamine ligi 28 000 autot, mis tooks esialgsete arvestuste kohaselt riigieelarvesse täiendavalt üle 1 miljardi krooni.

Artikkel jätkub pärast reklaami

“Tahame, et koalitsioonipartnerid ja avalikkus meie ideed tõsiselt võtavad, sest enneolematu kiiruse saavutanud naftahinna tõus sunnib meid rõhutama energiasäästu vajalikkust, rääkimata vajadusest säästa keskkonda,” lisas Saar. ”Euroopa Liidus on veel ainult Eesti ja Leedu need riigid, kes täna autosid ei maksusta.”
Sotsiaaldemokraadid valmistavad praegu ette luksusautode maksustamise eelnõud. Saar pidas oluliseks, et arutellu tahavad sotsid kaasata võimalikult paljude huvirühmade esindajaid. "Oleme valmis arutama näiteks seda, kas just 140 kW on see piir, millest alates autosid maksustada. Küll aga on luksusautode maksustamine sotside silmis nii paratamatu kui ka õiglane otsus."

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 12 p 16 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele