USA kolme suure autogigandi tegevjuhtidel
võttis üheksa tundi aega, et jõuda Capitol Hilli. Kuid advokaatidel võttis kolm
minutit aega, et aru saada sellest, et nad ei pruugi sentigi saada.
General Motorsi Rick Wagoner, Chrysleri Bob Nardelli ning Alan Mulally Fordist ilmusid teist korda kongressi ette viimaste nädalate jooksul, et nuruda valitsuselt raha eneste ülalhoidmiseks, kirjutab Portfolio.com
Eelmine kord naeruvääristati neid selle eest, et nad lendasid eralennukitega kohtumisele, et nad saavaid siiani suuri kompensatsioone ning et neil puudub detailne plaan sellest, kuidas nad kasutaksid valitsuse abiraha. Seekord sõitsid nad Detroiti kütusesäästlike autodega, aktsepteerisid ühe dollari suurused palgad ning presenteerisid oma uusi plaane, kuidas nad suudavad veepeal püsida valitsuse rahadega.
Kahjuks võivad nad koju sõita tühjade kätega, kuigi küsitud sai 34 miljardit dollarit. Kolme autogigandi uued plaanid aga ei paista meele järele olevat valitsusmeestele.
General Motors küsib 4 miljardit dollarit koheseks abiks ning 14 miljardit dollarit järgmiseks aastaks ning lubab võla valitsusele tasuda 2011. aastal. Ford vajab 9 miljardit dollarit hädaabi ning Chrysler tahab saada 7 miljardit dollarit kohest abi. Kokku tahetud 34 miljardit dollarit on aga 5 korda rohkem kui on autotootjate turuväärtused börsil, täpsustas üks kongressiliige. Föderaalreserv ei taha raha aga otse autotootjatele laenata, kuna nood ei vasta lihtsalt nõutud kriteeriumitele, et üldse laenu saada. Siiski võib föderaalreserv kaasata autotootjad oma hiljutisse 700 miljardi dollari suurusesse abipaketti.