• OMX Baltic0,00%0,00
  • OMX Riga0,00%0,00
  • OMX Tallinn0,00%0,00
  • OMX Vilnius0,00%0,00
  • S&P 5000,00%0,00
  • DOW 300,00%0,00
  • Nasdaq 0,00%0,00
  • FTSE 1000,00%0,00
  • Nikkei 2250,00%0,00
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,03
  • OMX Baltic0,00%0,00
  • OMX Riga0,00%0,00
  • OMX Tallinn0,00%0,00
  • OMX Vilnius0,00%0,00
  • S&P 5000,00%0,00
  • DOW 300,00%0,00
  • Nasdaq 0,00%0,00
  • FTSE 1000,00%0,00
  • Nikkei 2250,00%0,00
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,03
  • 05.12.08, 21:49
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kolm väikest küsivad suurt raha

USA kolme suure autogigandi tegevjuhtidel võttis üheksa tundi aega, et jõuda Capitol Hilli. Kuid advokaatidel võttis kolm minutit aega, et aru saada sellest, et nad ei pruugi sentigi saada.
General Motorsi Rick Wagoner, Chrysleri Bob Nardelli ning Alan Mulally Fordist ilmusid teist korda kongressi ette viimaste nädalate jooksul, et nuruda valitsuselt raha eneste ülalhoidmiseks, kirjutab Portfolio.com
Eelmine kord naeruvääristati neid selle eest, et nad lendasid eralennukitega kohtumisele, et nad saavaid siiani suuri kompensatsioone ning et neil puudub detailne plaan sellest, kuidas nad kasutaksid valitsuse abiraha. Seekord sõitsid nad Detroiti kütusesäästlike autodega, aktsepteerisid ühe dollari suurused palgad ning presenteerisid oma uusi plaane, kuidas nad suudavad veepeal püsida valitsuse rahadega.
Kahjuks võivad nad koju sõita tühjade kätega, kuigi küsitud sai 34 miljardit dollarit. Kolme autogigandi uued plaanid aga ei paista meele järele olevat valitsusmeestele.

Artikkel jätkub pärast reklaami

General Motors küsib 4 miljardit dollarit koheseks abiks ning 14 miljardit dollarit järgmiseks aastaks ning lubab võla valitsusele tasuda 2011. aastal. Ford vajab 9 miljardit dollarit hädaabi ning Chrysler tahab saada 7 miljardit dollarit kohest abi. Kokku tahetud 34 miljardit dollarit on aga 5 korda rohkem kui on autotootjate turuväärtused börsil, täpsustas üks kongressiliige. Föderaalreserv ei taha raha aga otse autotootjatele laenata, kuna nood ei vasta lihtsalt nõutud kriteeriumitele, et üldse laenu saada. Siiski võib föderaalreserv kaasata autotootjad oma hiljutisse 700 miljardi dollari suurusesse abipaketti.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 14 p 13 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele