Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Hea müüja hindab kliendi hetke-võimalusi

    ASi EMT Esindused konsultandi ja esinduse juhi, 2009. aasta Tallinna parima teenindaja konkursil kolmanda koha saavutanud Ene Pormanni sõnul ei tohiks müük langeval turul erineda müügist tõusval turul. "Mõlemal juhul peaks müügimees pakkuma kliendile toodet, mida too vajab, ning mõjutama teda vajalikku ostu sooritama," rääkis Pormann.
    Kuna aga majandussurutis sunnib inimesi ostusoove kaaluma, lükatakse pahatihti suuremad ostud kaugemasse tulevikku. Just sellepärast on oluline oskus, mida müügimees praegu lisaks usaldusväärsusele vajab, hinnata kliendi vajadusi ja rahalist seisu võimalikult täpselt, et müük üldse toimuks.
    Toote-teenuse hind ja selle osatähtsus müügis on kaheti mõistetav. Pormann kirjeldab EMT näitel, et kui varem soetati pigem hinnalisem ideaaltoode, hoolimata tegelikest vajadustest, siis täna tehakse mööndusi pigem hinna kasuks. "Seepärast on praegu ka müügistrateegias õige keskenduda pigem soodsa hinnaklassiga toodete pakkumisele," märkis ta.
    OÜ Meeskonnakoolitus ja Arendus konsultant Ülo Vihma usub, et müügis on väga oluliseks märksõnaks kliendisuhe ja kliendikeskne müük ehk müüja ja ostja koostöösuhe.
    "Koostöö eeldab teadagi põhimõttelist hoiakut - oma huve ja eesmärke silmas pidades soovin maksimaalselt arvestada ka teise poole huvide ja pikaajaliste eesmärkidega. Ärikeeles öelduna on kliendikeskne selline müük, kus kliendil aidatakse saada maksimaalset tulu endale lisaväärtuse loomiseks," rääkis Vihma.
    Vihma sõnul on kliendikeskse müügitöö põhipingutuseks usaldusliku baasi loomine, millesse peaks iga hinna eest panustama. "Raskus on selles, et müüjana ma ei oska pakkuda võimalikule ostjale midagi, mis võiks talle olulist lisaväärtust anda, enne kui ostja ei ava oma äritegemise tagamaid. Äris tekib usaldus kahe faktori koosmõjust - usk sellesse, et teine pool on aus ja hoiab ärisaladust ning et ta on kompetentne," rääkis Vihma.
    ASi Estravel turundus- ja kommunikatsioonijuht Mari-Liis Rüütsalu kinnitas, et praegune müügikeskkond on ettevaatlik ning vaid headest hindadest jääb väheks, et klientidele soovitud terviklahendust pakkuda. "Turismisektoris tasuvad praegu eriti ära head, personaalsed ja sissetöötatud kliendisuhted ning võimalus pakkuda kliendile enamat kui lihtsalt parimat hinda," rääkis Rüütsalu.
    Kuna müügitöö on asendunud konsultatsiooniga, panustatakse Estravelis müügipersonali koolitamisse ja nõustamisse. Personali varustamine teadmistega, kuidas madalhooajal müüa, on investeering, mis on hädavajalik, rääkis Rüütsalu. Kui toode või teenus on konkurendist kallim, peab kindlasti esitama kliendile adekvaatse põhjuse ning selgituse. Sageli kaldutakse otsustama pelgalt hinnanumbrite ajendil, süvenemata paketi olemusesse, sellepärast peabki selgitustöö olema tagatud.
    Hea müügimehe primaarne omadus on tugev tahe müüa. Vähem tähtis pole ka järjekindlus ja kliendi vajaduste mõistmine. Peab teadma ja tunnetama koostööpartneri valupunkte ning mõistma probleeme ja nende tagamaid, pakkumaks õiget lahendust.
    Ideaalsituatsioonis peaks müügimees kliendile olema nagu hea sõber ning usaldusväärne konsultant, kelle arvamus ja ideed pakuvad huvi. Ei saa oodata, et klient tuleb oma ostusoovidest rääkima - peab ise kliendile külla minema ja olema konkurentidest parem. Konkurents on vägagi tajutav, turul pingutavad ka need ettevõtted, kes varem tagasihoidlikku profiili hoidsid. Pelgalt hea hind ei aita enam toodet müüa, müügimees peab suutma tõestada, et just seda toodet on kliendil tõepoolest vaja.
    Milline on hea müügimees? Edukas müügimees, mistahes ärilises valdkonnas, on kindlasti aktiivne ja tegus inimene.
    Märkimisväärsete tulemusteni müügis aitab müügimeest viia kliendi põhjalik taustauuring, mille tulemusel saab kliendile koostada põhjalikult läbimõeldud pakkumisi.
    Tegus ja arvestatav müügimees koolitab ja harib end pidevalt. Selleks, et saaks esitleda rõõmustavaid müügitulemusi, peab müügiguru potentsiaalse ostja vajadusi õigesti hindama.
    Müügi eesmärgina ei saa jätta muljet, justkui tehingust võidaks ainult ostja - oluline on tagada optimaalne rahulolu mõlemale äritehingu sooritanud poolele.
    Ka läbipaistvus ja usaldusväärsus on märksõnad, mis käivad hea müügimehega alati kaasas.
  • Hetkel kuum
Teadlane: kuidas päästa noored passiivsusest
Eesti noorte poliitiline ja ühiskondlik aktiivsus ning panustamine kooli, kogukonna või ühiskonna tegemistesse jääb rahvusvaheliselt alla keskmise, kirjutab sotsioloog ja haridusteadlane Meril Ümarik.
Eesti noorte poliitiline ja ühiskondlik aktiivsus ning panustamine kooli, kogukonna või ühiskonna tegemistesse jääb rahvusvaheliselt alla keskmise, kirjutab sotsioloog ja haridusteadlane Meril Ümarik.
Prognoosid viitavad tänavusele maailmakaubanduse olulisele kasvule
Maailmakaubandus peaks sel aastal oluliselt kasvama, kuna inflatsioon aeglustub ja USA tugev majandus kogub hoogu. Seda näitavad nii OECD, IMFi ja Maailmapanga prognoosid, kirjutab Financial Times.
Maailmakaubandus peaks sel aastal oluliselt kasvama, kuna inflatsioon aeglustub ja USA tugev majandus kogub hoogu. Seda näitavad nii OECD, IMFi ja Maailmapanga prognoosid, kirjutab Financial Times.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Sääsepeletajate müüja: müüme toodet, millesse ise usume
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Mitmesaja ettevõtte mentor: proovige teinekord turge, mis pole Läti
Tehnopoli äriarendusjuht ja ingelinvestor Martin Goroško jagab kolme kasvunippi, kuidas ettevõtted võiksid uusi turge võtta ning kasvada.
Tehnopoli äriarendusjuht ja ingelinvestor Martin Goroško jagab kolme kasvunippi, kuidas ettevõtted võiksid uusi turge võtta ning kasvada.
Tänasest on meil Eesti Rohetehnoloogia Liit
Äripäeva raadio rohetehnoloogiasaates "Cleantech" räägime värskelt loodud Eesti Rohetehnoloogia Liidust. Liit on loodud, et ühendada, toetada ja esindada rohetehnoloogia ettevõtteid, mis tegelevad keskkonda ja kliimat säästvate toodete, teenuste ja protsesside arendamise, kaubastamise, kasutamise, rahastamise ja muul moel toetamisega.
Äripäeva raadio rohetehnoloogiasaates "Cleantech" räägime värskelt loodud Eesti Rohetehnoloogia Liidust. Liit on loodud, et ühendada, toetada ja esindada rohetehnoloogia ettevõtteid, mis tegelevad keskkonda ja kliimat säästvate toodete, teenuste ja protsesside arendamise, kaubastamise, kasutamise, rahastamise ja muul moel toetamisega.
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Tasuta finantsplatvorm äridele Wallesteri ettevõtte poolt – enam ei ole ühtegi kaarditasu!
Firma kulude kontrollimine on äritegevuses väga oluline, mille puhul te saate meeldiva boonuse oma rahalise kokkuhoiu näol. Selles kontekstis on Wallester Business teie kindel partner, kes muudab kulude juhtimise lihtsamaks, odavamaks ja mugavamaks. See Eesti fintech-firma Wallesteri platvorm võib põhjalikult muuta suhtumist finantside juhtimisse igas tänapäeva ettevõttes. See ei ole liialdus!
Firma kulude kontrollimine on äritegevuses väga oluline, mille puhul te saate meeldiva boonuse oma rahalise kokkuhoiu näol. Selles kontekstis on Wallester Business teie kindel partner, kes muudab kulude juhtimise lihtsamaks, odavamaks ja mugavamaks. See Eesti fintech-firma Wallesteri platvorm võib põhjalikult muuta suhtumist finantside juhtimisse igas tänapäeva ettevõttes. See ei ole liialdus!
Raadiohommikus: börsitulemustest, kinnisvarast ja puidutööstusest
Esmaspäevases Äripäeva raadio hommikuprogrammis saab kuulda värskeima börsifirma Infortari tulemustest, kuid teeme juttu ka Tele2 juhiga ning räägime olukorrast puidutööstuses ja kinnisvaraturul.
Esmaspäevases Äripäeva raadio hommikuprogrammis saab kuulda värskeima börsifirma Infortari tulemustest, kuid teeme juttu ka Tele2 juhiga ning räägime olukorrast puidutööstuses ja kinnisvaraturul.