• OMX Baltic−0,33%301,29
  • OMX Riga0,02%893,52
  • OMX Tallinn0,56%2 081,11
  • OMX Vilnius−0,12%1 199,62
  • S&P 500−0,11%6 198,01
  • DOW 300,91%44 494,94
  • Nasdaq −0,82%20 202,89
  • FTSE 1000,28%8 785,33
  • Nikkei 225−1,24%39 986,33
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,65
  • OMX Baltic−0,33%301,29
  • OMX Riga0,02%893,52
  • OMX Tallinn0,56%2 081,11
  • OMX Vilnius−0,12%1 199,62
  • S&P 500−0,11%6 198,01
  • DOW 300,91%44 494,94
  • Nasdaq −0,82%20 202,89
  • FTSE 1000,28%8 785,33
  • Nikkei 225−1,24%39 986,33
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,65
  • 14.04.10, 20:35
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Amserv Grupp: autofirmade kahjumi põhjustasid valearvestused

Kõik kontsernid, mida iseloomustasid suuremad investeeringud ja suurem kulubaas, jäid laovarude realiseerimise tõttu kindlalt kahjumisse, kuna autode müük kukkus 2008. aasta lõpus ja 2009. aasta alguses järsult, ütles mullu samuti miinusega lõpetanud Amserv Grupi tegevjuht Mart Mägi.
„Koondamised oli suur kulukoht,“ sõnas ta täpsustuseks. „Ma ei ütlekski, et pangad koorisid,“ lausus Mägi kahjumi põhjusi lahates, viidates samas, et kahjumi taga olid ikkagi autokaupmeeste endi valearvestused.
Mägi ütles, et kui üldse keegi suurtest autofirmadest kasumis on, siis ehk Info-Auto ja Elke Auto. „Võib olla ka väikesi aktsiaseltse, kellel ei olnud kohustusi ega suurt müügikäivet varasematel aastatel. Näiteks Valoor Tartus on kasumis,“ lisas ta.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Amserv Grupi numbreid Mägi avaldada ei soovinud, sest nõukogu pole majandusaruannet veel kinnitanud.
Suuremad liisinguautode tagastajad olid Mägi sõnul ettevõtted, mis autoparki välja vahetasid. Eraisikud eelistasid auto väljavahetamise asemel liisingut pikendada. „Kui oleks pidanud auto maha müüma, oleks pidanud istuma Toyota Avensisest Toyota Corollasse,“ rääkis Mägi, „aga kuidas sa ikka istud, kui oled mugavusega juba harjunud. Pigem sõidad ikka vana autoga veel paar aastat.“
Mägi loodab, et tänavu on autoäris paranemise aasta. „Kui sul on raske haigus olnud, peab haavad ikka enne ära parandama, mitte kohe rapsima hakkama,“ lausus Mägi. „Paljud mõtlevad ehk ka turult lahkumisele, eriti väiksemad tegijad, sest autoäri pole kuigi kasumlik.“
Autor: Väinu Rozental, Anne Oja

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 15 p 9 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele