• OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 225−1,09%40 045,11
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,12
  • OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 225−1,09%40 045,11
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,12
  • 14.04.10, 21:44
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Janek Aavik: autokaupmeestel ei õnnestunud vältida müüki alla omahinna

Ühelgi tänasel autokaupmehel ei õnnestunud vältida uute autode müüki alla omahinna ning ega ka Auto 100 selles osas erand olnud, pigem pidime seda lihtsalt vähem tegema, ütles ASi Auto 100 juhatuse liige Janek Aavik.
Aaviku sõnul kajastavad Auto 100 majandustulemused teatud määral kogu valdkonna tänast olukorda.
„Ei saa unustada, et uute autode turg langes pea 70 protsenti ehk sisuliselt 1999. aasta tasemele, olles lisaks kinnisvarasektorile üks suurimaid majandussurutisest mõjutatud valdkondi üldse,“ rääkis Aavik. „Loomulikult ei jäänud sellest puutumata ei Škoda sõiduautode ega meie portfellis olevate nn. luksusbrändide müük, mille mõlema puhul langesid oluliselt nii mahud kui marginaalid.“

Artikkel jätkub pärast reklaami

AS Auto 100 sai mullu 287,8 miljoni kroonise käibe juures 1,5 miljonit krooni kahjumit. 2008. aastal oli ettevõtte käive 456 miljonit ja kasum 9,7 miljonit krooni. Mullu müüdi 725 sõidukit, tänavu plaanitakse müüa 1000 tavalist sõidukit ja 6 luksusautot ehk ligi 40-protsendilist müügikasvu. Auto 100 uue autode jääk kukkus mullu 52,2 miljonilt kroonilt 27,1 miljonile kroonile ja kasutatud autode jääk 4,7 miljonilt 0,5 miljonile kroonile. Majandusaasta aruandes seisab samas, et 2008. ja 2009. aastal varusid alla ei hinnatud.
Aavik ütles, et kuigi nende firma põhinäitajad on teinud läbi negatiivse muutuse, on tänane finantsseis tugev. „Ja kindlasti ei loe meie tänastest majandusnäitajatest välja seda langust, mis reaalmüügis kogu turul tegelikult juhtus,“ lausus Aavik.. „Vaatamata turul valitsevale meelsusele ning trendidele suutsime Škoda turuosa kasvatada ja kindlasti aitas see suuremaid probleeme vältida. Näiteks suutsime aegsasti reageerida turu muutustele ja tegime ühe suurema kuluartikli ehk uute autode lao vähendamiseks õigeaegseid otsuseid.“
Aaviku sõnul alustasid nad tarne ja lao süstemaatilist vähendamist tegelikult juba 2008. aasta sügisel ja see võimaldas vältida hilisemaid äärmuslikke allahindluskampaaniaid laost vabanemiseks. Kuna ladu vähenes proportsioonis müügiga ning oli valdavalt likviidne, puudus ka sisuline põhjus ladu alla hinnata. Kasutatud autode laojääk langes eelkõige põhjusel, et 2009. aasta märtsis jagunes Auto 100 AS ning kasutatud autode müük jäi loodud ettevõtte ASi Auto 100 Tallinn ehk Harjumaal tegutseva Škoda jaemüüja pärusmaaks. 
„Samas peab tõdema, et suutsime ka enne jagunemist hoida oma kasutatud autode lao suurusjärgus, mis ei olnud suureks finantskoormaks, ning võimaldas operatiivset realisatsiooni,“ toonitas Aavik ja lisas, et kuna ladu oli väike, ei kajastu sealt saadud müügikahjumid ka oluliselt firma tulemustes.

Artikkel jätkub pärast reklaami

"Kui ka pankade laenuraha leiaks võrreldes tänasega suuremas mahus tee turule, peaks olema aasta lõpuks 10 000 uut sõidukit jälle Eesti teedel," rääkis Aavik, kes plaanib tänavu mulluse 725 sõiduki asemel müüa 1006 ehk ligi 40 protsenti rohkem Škodasid.
 
Autor: Väinu Rozental, Anne Oja

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 16 p 4 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele