• OMX Baltic−0,33%301,29
  • OMX Riga0,02%893,52
  • OMX Tallinn0,56%2 081,11
  • OMX Vilnius−0,12%1 199,62
  • S&P 500−0,11%6 198,01
  • DOW 300,91%44 494,94
  • Nasdaq −0,82%20 202,89
  • FTSE 1000,28%8 785,33
  • Nikkei 225−1,24%39 986,33
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,65
  • OMX Baltic−0,33%301,29
  • OMX Riga0,02%893,52
  • OMX Tallinn0,56%2 081,11
  • OMX Vilnius−0,12%1 199,62
  • S&P 500−0,11%6 198,01
  • DOW 300,91%44 494,94
  • Nasdaq −0,82%20 202,89
  • FTSE 1000,28%8 785,33
  • Nikkei 225−1,24%39 986,33
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,65
  • 14.04.10, 20:07
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Automüüjad lakuvad laovarudest tekkinud haavu

Ehkki majandusaasta aruanded on äriregistris avaldanud vaid miinusesse jäänud Saksa Auto ja Škodade müüja Auto 100, lõpetasid pea kõik suuremad automüüjad eelmise aasta kahjumiga.
Saksa Auto tegevjuht Toomas Kuusk kommenteeris Äripäevale, et peab ettevõtte majandusseisu oluliselt paremaks kui möödunud aastal samal ajal. „Eelmisel aastal kurnas meid suur laoseis, kuid oleme uute autode laojäägi vähendanud 800-lt 150 sõidukile. Möödunud kuus jõudsime taas kasumisse,“ ütles ta.
Saksa Auto teenis mullu 429 miljoni kroonise käibe juures 32 miljonit krooni kahjumit. 2008. aastal oli käive 729,9 miljonit krooni ja puhaskasum 10,9 miljonit krooni.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Märkusega audiitori arvamuse toonud laenulepingu rikkumise kohta ütles Kuusk, et tegemist oli Pärnu autokeskuse ehituse laenu ja EBITAga. Probleem tekkis laojäägi müümisest alla soetusmaksumuse. „Oli vaja müüa miinusega, kuid see laen on tänaseks pikendatud,“ täpsustas Kuusk.
Saksa Auto on olnud kõigile liisingufirmadele suurim komisjonimüügi partner, kuid komisjonimüügis olevad sõidukid autofirma bilansis ei kajastu. Tagasiostukohustusega jõuab Saksa Autosse vaid 10 protsenti liisitud sõidukeid. Madal autode tagastusprotsent tuleneb Saksa Auto konservatiivsusest jääkmaksumuse arvestamisel. Kuna jääkmaksumus osutus ka pärast majanduse järsku kukkumist turuhinnast madalamaks, otsustasid liisijad Saksa Autost soetatud sõidukeid omal käel müüa või liisingut pikendada, rääkis Kuusk.
Kuusk prognoosis selleks aastaks automüügi jäämist enam-vähem mullusele tasemele. „Võib-olla veidike langeb,“ lisas ta, „eelmisel aastal olid suured soodustused, kuid praegu ei osta keegi lattu nii palju autosid, et neid tuleks alla omahinda müüa.“
Autor: Väinu Rozental, Anne Oja

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 15 p 8 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele