• OMX Baltic0,01%300,04
  • OMX Riga0,11%893,97
  • OMX Tallinn0,00%2 068,71
  • OMX Vilnius0,21%1 204,98
  • S&P 5000,72%6 272,32
  • DOW 300,71%44 800,27
  • Nasdaq 0,93%20 582,35
  • FTSE 1000,36%8 806,37
  • Nikkei 2250,06%39 785,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,96
  • OMX Baltic0,01%300,04
  • OMX Riga0,11%893,97
  • OMX Tallinn0,00%2 068,71
  • OMX Vilnius0,21%1 204,98
  • S&P 5000,72%6 272,32
  • DOW 300,71%44 800,27
  • Nasdaq 0,93%20 582,35
  • FTSE 1000,36%8 806,37
  • Nikkei 2250,06%39 785,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,96
  • 19.07.10, 17:49
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

USA võib keelata hübriid-Toyotade müügi

Ameerika rahvusvahelise kaubanduse komisjon USITC võib keelata Toyota hübriidautode sisseveo USA territooriumile, kuna Jaapani autotootja on väidetavalt rikkunud mitmeid patendiga kaitstud õigusi. 
Keelu põhjuseks peetakse Toyota keeldumist maksta hübriidtehnoloogia väljatöötajale 98 dollarit igalt USAs müüdud hübriidautolt, vahendas Bloomberg.
Kaasaegsetel Priustel ja Toyotadel kasutatava kõrgepingetoitesüsteemi töötas välja ja patenteeris Ameerikas 1994. aastal Vene päritolu Aleks Severinski. Toona loobus Toyota süsteemi kasutamisest esimese põlvkonna Priustel.
Toyota väitel on teise põlvkonna Priuse jõusüsteem autotootja enda inseneride töö tulemus, mitte Severinski pakutud tehnoloogia. Severinski väidab aga, et Priuse mootor töötab just tänu tema leiutisele.

Artikkel jätkub pärast reklaami

2005. aastal sundis USA kohus Toyotat Severinskile maksma 25 dollarit igalt USAs müüdud ja tema patenteeritud tehnoloogiat kasutavalt autolt. Priuse kõrval tuli maksta ka müüdud Lexus RX400h ja Toyota Highlanderidelt, mis kasutasid samasuguseid jõuseadmeid. Kokkuvõttes tuli Toyotal Severinski firmale Bonita Springs välja käia 4,27 miljonit dollarit.
Severinski taotlusel suurendas kohus müüdud autolt makstava summa 25 dollarilt 98 dollarini. Kuna Toyota oleks ainuüksi juunikuu müügitulemuselt pidanud loovutama 1,43 miljonit dollarit ja keeldus maksmast, nõudis Severinski sõidukite impordi lõpetamist. Toyota jaoks tähendaks see 10%list müügikäibe kaotust.
1997. aastal turule tulnud Toyota Priuseid on rohkem kui 70 riigis müüdud kokku 2,3 miljonit sõidukit. 2010. aasta juunis müüd Toyota Ameerika turul 14 600 hübriidautot markidega Prius, Camry, Lexus HS250h ja Lexus RX450h.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 13 p 15 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele