Et Brasiilia naftakompanii korraldas maailma selle aasta suurima aktsiaemissiooni, kerkis ettevõtte turuväärtus maailmas neljandale kohale.
Brasiilia riigi kontrollosalusega ettevõte Petroleo Brasilieo möödus turuväärtuselt Microsoftist ja Wal-Mart Storesist, tehes 70 miljardi dollarilise aktsiaemissiooni.
Petrobrasi turuväärtus ulatus 214 miljardi dollarini. Temast suurema turuväärtusega olid vaid Exxon Mobile, Apple ja PetroChina.
Suur aktsiapakkumine, kus 2,4 miljardit lihtaktsiat müüdi 29,65 reaali tükist ja 1,87 miljardit eelisaktsiat 26,30 reaali tükist, ei pälvinud mitte kõigile investorite heakskiitu. Petrobras plaanib viie aasta jooksul kulutada umbes 224 miljardit dollarit naftatoodangu kasvatamiseks 5,38 miljonile barrelile päevas, püüdes saada naftat ookenipõhja all olevast maakoorekihist.
Tänavu on Petrobrasi aktsia hind kukkunud 28 protsenti, kuna kardeti aktsiaemissiooni ja riigi sekkumise kasvu ettevõtte tegemistesse.
Petrobras on kümne aastaga kahekordistanud naftatoodangut ja ta möödub Exxonist, kui suudetakse täita praegust äriplaani. Osa aktsiaemissioonist (42,5 miljardit dollarit) läks Brasiilia valitsusele õiguse vastu arendada viie miljardi barrelist naftareserve.
Väga valjuhäälselt on Petrobrasi emissiooni vastu kõnelenud Templeton Asset Managementi fondijuht Mark Mobius. Ta ütles, et väikeaktsionäre on koheldud ebavõrdselt ning emissioon võib signaliseerida, et aktsiapakkumine oli ülehinnatud.
"Kogu see Petrobrasi teema on jõhker aktsionäride õiguste rikkumine," ütles Mobius telefonikõnes Kasahstanist. "Me võime olla sisenemas IPO-mulli. See tähendab, et inimesed ei vaata enam väärtusi ning ostavad neid asju irratsionaalselt. Kogu idee, et valitsus ei pane sentigi raha aktsiate alla ning nad sätivad reservide hinna kaheldavaks, on kõige tagasihoidlikumalt öeldes ebaõiglane.
Ikka tuletavad arenevad turud aeg-ajalt endale meelde, et investoritesse suhtumine ei pruugi olla paranenud. Kokkuvõttes nelja maailma kallima kompanii seas on kolm naftakompaniid, neist kaks arenevatelt turgudelt.
Seotud lood
Käes on suur suvi ning põhiline puhkuste aeg. Ekslikult arvatakse, et soe suveaeg kipub paljudele eestlastele koos alkoholiga mööduma. Aastast aastasse on kasvanud aga just alkoholivabade toodete populaarsus ning seda mitte üksnes suvel, vaid üleüldiselt – kasvanud on nii alkoholivabade toodete hulk kui ka tarbijate nõudlus.
Enimloetud
1
Omanik: “Ei ole kantimine!”
4
Võttis dividendi 25 miljonit
6
Kuidas kollektiivne kujutlusvõime jalgpallis pankrotistus
Hetkel kuum
![Saneerimisnõustaja hinnangul on kinnitusvahendite hulgi- ja jaemüügiga tegelev Janere maksejõuetu ning ettevõtte tegevus viidi uue ettevõtte alla. Janere omaniku sõnul ei tegele ta mingi kantimisega.](https://static-img.aripaev.ee/?type=preview&uuid=c6dcfcae-7d46-508f-b14c-f44602bef15f&width=3840&q=70)
Omanik: “Ei ole kantimine!”
![Soler & Palau esindaja Hilario Tome ja ETS NORDi juhatuse esimees Urmas Hiie.](https://static-img.aripaev.ee/?type=preview&uuid=2bd8bfe9-ad4b-566f-abe6-5d2d84601360&width=3840&q=70)
“Meid on soovinud ära osta paljud ettevõtted”
![Napilt 17-aastaselt Hispaania koondises Euroopa meistriks tulnud Lamine Yamal Berliini olümpiastaadionil tiitlivõitu tähistamas.](https://static-img.aripaev.ee/?type=preview&uuid=34f38a38-d679-549c-8cd6-2287caba1704&width=3840&q=70)
Kuidas kollektiivne kujutlusvõime jalgpallis pankrotistus
Tagasi Äripäeva esilehele