Tankimismasin jäi Estonian Airi lennuki juurde hiljaks
Estonian Airi uue selgituse kohaselt ei olnudki Brüssel-Tallinna väljalennu hilinemise põhjuseks Euroopa õhuruumi ülekoormus, vaid tankimismasin tõepoolest hilines Boeingu juurde.
"Kuna tankimismasin ei tulnud õigel ajal lennuki juurde, palus kapten väljalennu aega 15 minutit esialgsest plaanist hiljem. Esialgu antigi Eurocontrol’i poolt slot (väljalennu ajast hilisem aeg ) 1 tund ja 28 minutit. Mõne aja pärast anti korrigeeritud slot üks tund ja 10 minutit. Tulenevalt nii pikast slot’ist ei alustatud ka reisijate pardale minekuga," selgitas firma PR-direktor Ilona Eskelinen.
Lõpuks anti tema sõnul Eurocontrol’i väljalennu slot 10 minutit, mille järel algasid koheselt ka ettevalmistused väljalennuks.
"Tulemuseks oligi ligi 20 minutit hilisem väljalend Brüsseli lennujaamast," lisas ta.
"Tulenevalt sellest on kütusehinnad Estonian Airile tunduvalt odavamad, kui individuaalselt lepinguid sõlmides. Alates reedest hakkasid kehtima uued lepingud. Brüsseli lennujaamas aga kütusemüüja vahetus, mis tähendab seda, et vana tarnijaga oli leping lõppenud ja uue tarnijaga ei olnud leping veel jõus. Olukord lahendati kiirelt ja edaspidi ei tohiks kütusemüüjatega sellist arusaamatust tekkida," lootis Eskelinen.
Läinud reedel Brüsselist Tallinna lennanud Estonian Airi Boeingu väljalend hilines, sest lennukile ei suudetud õigeaegselt piisavas koguses kütust tankida.
Jeeni kurss kukkus dollarisse värske, 38 aasta madalaima tasemeni. Viimati kauples jeen nii nõrgal tasemel 1986. aastal. Riigis on alanud valuutakriis, mis on just praegu hoogu kogumas ning paneb valitsuse ja keskpanga väga raskete otsuste ette.