Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    EKFL: detailplaneeringute realiseerimisega seonduv võtab ilmet

    Eesti Kinnisvarafirmade Liidu (EKFL) juhatuse liikme ja IBE Estonia OÜ juhataja Ülle Kullöri sõnul hakkab palju diskussioone tekitanud teema detailplaneeringute realiseerimisega seotud kohustuste jagunemisest tasapisi omandama selgemaid piirjooni läbi kujuneva kohtupraktika.

    „Tänaseks on Riigikohus andnud omapoolsed seisukohad kahe enam-vähem analoogse kaasuse osas,“ lausus Kullör.
    Antud juhul jättis kohalik omavalitsus  algatatud detailplaneeringu kehtestamata motiivil, et arendaja keeldus enne planeeringu kehtestamist allkirjastama kohaliku omavalitsuse poolt pakutud tingimustel notariaalset lepingut.
    Notariaalse lepinguga oleks arendajal tekkinud kohustus tagada planeeringuala teenindava infrastruktuuri rajamine ning tekkinud kohustus hüvitada teatud ulatuses sotsiaalobjektidele tehtavaid kulutusi. „Mõlemal juhul on Riigikohus jõudnud järeldusele, et detailplaneeringute kehtestamata jätmine eelnimetatud motiivil ei olnud õiguspärane,“ täpsustas Kullör.
    28.oktoobri 2010. aasta lahendis 3 -3 – 1 -37 – 10 on Riigikohus selgelt sõnastanud ka järgmised põhimõttelised seisukohad:
    1. Detailplaneeringutega kavandatavate teede ja tehnovõrkude rajamise ning finantseerimise küsimused tuleb reeglina lahendada detailplaneeringute algatamisel;
    2. juhul, kui kohalik omavalitsus ja planeeringu taotleja kokkulepet ei saavuta ning kohalikul omavalitsusel puuduvad võimalused  Ehitusseaduse § 13 tulenevate kohustuste täitmiseks (detailplaneeringus avalikult kasutatava tee ja üldkasutatava haljastuse, välisvalgustuse ja vihmaveekanalisatsiooni väljaehitamine kuni ehitusloale märgitud maaüksuseni), on õiguspärane jätta planeering algatamata;3. välistatud ei ole ka kokkuleppe sõlmimine hilisemas menetlusstaadiumis, kuid kokkuleppe puudumise korral tuleb eeldada, et vastavate tööde tegemise ja tasumise kohustus lasub kohalikul omavalitsusel;4. planeeringu kehtestamata jätmise otsus peab olema põhjendatud ja kaalutletud ja juhul, kui põhjuseks on rahaliste vahendite puudumine, saab sellisel alusel planeeringu kehtestamata jätmine olla põhjendatud juhul, kui planeeritud rahalisi vahendeid ei laekunud ettenägematute objektiivsete asjaolude tõttu. Rahaliste vahendite eelarvesse planeerimata jätmine algatatud planeeringu puhul ei saa olla mõjuvaks põhjuseks keelduda planeeringu kehtestamisest;5. planeeringu kehtestamata jätmine eelpool kirjeldatud motiividel olukorras, kus arendaja on teinud kulutusi planeeringu koostamisel, võib kaasa tuua kohustuse hüvitada planeeringu taotleja poolt kantud kulutused.
    „Eeltoodud seisukohad on oluline samm edasi ja annavad võimaluse asuda otsima konstruktiivseid lahendusi edasiste planeeringute puhul  vältimaks varem tehtud vigu,“ rääkis Kullör. Oluline põhimõte peab siinkohal olema kõikide planeeringuga seotud osapoolte tasakaalustatud huvide arvestamine, lisas ta.
    „On ilmne, et planeeringu algatamise faasis sõlmitavad lepingud ei saa ka vormilises mõttes olla samalaadsed. Viimasel ajal on praktiseeritud väga konkreetsete ja jäikade notariaalsete lepingutega, sest planeerimisprotsessi algatamisel puudub lõplik selgus selles osas, kas, millal ja millistel tingimustel planeering kehtestatakse," märkis ta.
    „Üheks lahenduseks võiksid siin olla seotud osapoolte vaheliste lepingute tüüptingimused, mis on läbi arutatud ja aktsepteeritud erinevate planeerimisega seotud ametkondade ja erialaliitude poolt,“ kommenteeris Kullör.
     
  • Hetkel kuum
Seotud lood

TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Hoolimata Boeingu äparduste jadast jäävad investorid lennukitootjale truuks
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Narva tööstusinkubaator hakkab ettevõtteid Ida-Virumaale meelitama
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Möödunud sügisel lõhutud Eesti-Soome gaasitoru pandi uuesti tööle
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.