2008. aastaks oli DBT hapus seisus. Veel mõni aasta tagasi oli Tallinna sadamat iga kuu läbinud üle 200 000 tonni väetiseid ja suurem osa neist DBT terminali kaudu, kuid 2007. aasta aprillisündmuste järel ei ulatunud kuised väetisekoormad enam 100 000 tonninigi. DBT üks omanikest ja juht Vladimir Volohhonski käis konverentsidel ja siunas Eesti valitsusjuhti Andrus Ansipit. Aasta hiljem tõuseb aga DBT tuhast ning kiire väljaronimisega sügavast august tõuseb Äripäeva ekspedeerijate edetabelis Eesti edukaimaks ettevõtteks. Kuidas?
DBTst kommentaare ettevõtte edu kohta ei jagata. Kuid avalike allikate põhjal on võimalik ümbersünni põhjus üles leida.
Ilmselt oli Volohhonskil juba 2008. aasta mais Transestonia transiidikonverentsil esinedes ja Ansipit Eesti transiidi hävitamises süüdistades teada, et DBT hävingust päästmiseks tuleb tal oma osalusest firmas loobuda. DBT suurim klient oli olnud Venemaa väetisetootja Akron, kes aga lõpetas pärast 2007. aasta aprillisündmusi Eesti kaudu väetise vedamise. DBT terminalid Muuga sadamas jäid tühjaks ja käive kukkus kaks korda. 2008. aasta suve lõpus tuligi teade, et Volohhonski on müünud oma 10%-lise osaluse Akronile, sama teed läks ka 45%-line Transiidikeskuse osalus DBTs.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Nüüd oli Akronil otsene huvi, et väetist taas Eesti ja Muugal asuvate DBT terminalide kaudu sõidutataks. Eelmise aasta jaanuaris palus Akron Venemaa tööstus- ja kaubandusministeeriumilt ettevõtte ja valdkonna toetamist vormis, et lubataks taastada väetisekoormate saatmine Eesti sadamatesse. Pärast seda lõppeski Eesti suunaliste vagunite "defitsiit" ja raudtee "remont", millega Venemaa oli ametlikult põhjendanud Venemaa transiidi kadumist Eestist.
Viimasel kahel aastal on väetise vedu Tallinna sadama kaudu kasvanud 80% aastas. Tallinna Sadama avalike suhete juht Sven Ratassepp kinnitab, et suurimaks vedajaks on DBT. "Mõistetavalt soovib Akron, kui üks terminali omanikest, eksportida võimalikult palju kaupa temale kuuluva terminali kaudu," ütleb Ratassepp ning lisab, et DBT veomaht oli juba aastal 2005 ligikaudu 2,1 miljonit tonni, seega on 2 miljoni tonnine veomaht igati reaalne ka tulevikus.
DBT juhile ja endisele omanikule Vladimir Volohhonskile võib juba lähitulevikus saada DBTst suuremaks äriks tegutsemine Sillamäe sadamas, kuhu rajati koos Akroniga samuti terminal.
Sillamäel mineraalväetiste terminali avanud ASi BCT omanik on 85%ga Akron ja 12,5% kuulub Vladimir Volohhonskile. 2010. aasta lõpuks loodab firma saavutada 412 miljoni kroonise käibe ja 109 miljoni kroonise puhaskasumi.