Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Premia kasum III kvartalis üle 28 mln
Premia Foods teenis III kvartalis 28,1 mln krooni kasumit, mis on poole vähem, kui mullu samal ajal ja mis on umbes sama palju, kui sel aastal 9 kuuga kokku.
Mullu III kvartalis teenis Premia 56,2 miljonit krooni kasumit, mis on umbes sama palju kui sel aastal üheksa kuuga kokku teeniti (2010. aasta 9 kuu kasum kokku 56,8 mln krooni).
Möödunud aasta kolmanda kvartali 56,2 miljoni kroonine kasum oli aga tingitud eelkõige sellest, et kvartali puhaskasumis kajastub 30 miljoni kroonine ühekordne positiivne kinnisvara ümberhindluse mõju.
Ettevõtte puhaskasum 2010. aasta teises kvartalis oli ligi 1,7 korda suurem kui kolmandas kvartalis. Seevastu müügitulu näitas selle aasta eelneva kvartaliga võrreldes kasvu. Müügitulu kasvas 19,3% ehk 58,8 miljoni krooni võrra, ulatudes 363,4 miljoni kroonini.
III kvartali EBITDA oli 56,4 miljonit krooni. Kuna 2009. aasta III kvartali EBITDA sisaldas endas kinnisvara ümberhindluse kasumit summas 30,0 miljonit krooni, siis võrreldav EBITDA kasv 2010.aastal oli 15,2% ehk 7,5 miljonit krooni.
Ettevõtte teatel kasvas enim võrreldes eelmise aastaga kolmandas kvartalis jäätisemüük (89%). Kvartali käibest moodustas jäätisemüük 52%, samas kui aasta tagasi oli jäätise osakaal 33%. Müügimahtude kasvu toetas juulis ja augustis valitsenud soodsad ilmastikutingimused ning tegevuse laienemine Venemaale.
Turu-uuringufirma AC Nielseni andmetel on Premia saavutanud esmakordselt liidripositsiooni Leedu turul. Lätis ja Peterburis ollakse teised. Külmutatud toodete müügi mahajäämuse peamisteks põhjusteks kolmandas kvartalis on vähenenud ostujõud ning suvisele ajale omaselt valminud värsked köögiviljad, mille tõttu sesoonselt kahanes külmutatud juurviljade tarbimine kõigil sihtturgudel.