• OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 225−1%40 083,35
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,23
  • OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 225−1%40 083,35
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,23
  • 26.11.10, 18:34
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kahtlustus ka Nordecon Infra juhile

Riigiprokuratuur avas majandusministeeriumi kantslerile Marika Priskele, maanteeameti juhile Tamur Tsäkkole ning Nordecon Infra peadirektorile Erkki Suurorule seoses kahe teedeehituse riigihankega esitatud kuriteokahtlustuste sisu.  
Tegemist on Tartu maantee Aruvalla-Kose teelõigu projekteerimise ja ehitamise ning Narva maantee Liiapeksi-Loobu teelõigu ehitamise hangetega.
Riigi peaprokurör Norman Aas, menetlust juhtiv riigiprokurör Triin Bergmann ning kaitsepolitseiameti peadirektori asetäitja Eerik Heldna rääkisid ajakirjanikele kahtlustuste sisust.
Selle järgi andis Priske Tsäkkole ja ministeeriumi ametnikele korraldusi, et need leiaksid võimaluse kompenseerida Nordecon Infrale Liiapeksi-Loobu hanke alapakkumine.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Ettevõtjale antigi lootust, et kümne miljoni krooni eest on tal võimalik teha mittevajalikke töid.
Muudatused jäid tegemata, sest omanikujärelevalvet teinud OÜ Vealeidja, eesotsas endise maanteeameti juhi Riho Sõrmusega, nendega ei nõustunud. Seda hoolimata ametnikepoolsest tugevast survest.
Et enamik remondile kuluvast 122 miljonist kroonist tuleb Ühtekuuluvusfondist, ei oleks mittevajalikele töödele kulutatud summad olnud abikõlbulikud ning toetusraha oleks tulnud kas osaliselt või täielikult tagasi maksta.
Aruvalla-Kose teelõigu hanke juba koomiliseks muutunud vaidluste lõpetamiseks survestasid Priske ja Tsäkko Nordecon Infrat ja Lemminkäinen Eestit, et ettevõtted lepiksid kokku hanke võitja. Kaotaja oleks  saanud teha vastutasuna alltöövõttu. Kokkulepe jäi sõlmimata, sest Lemminkäinen Eesti sellele liimile ei läinud.
Kahtlustuste järgi survestasid kantsler ja maanteeameti juht ka riigihangete komisjoni liikmeid, et need võtaksid vastu ebaseadusliku otsuse tunnistada edukaks Nordecon Infra pakkumine.
Ükski ettevõtja pole kaebusega kaitsepolitsei poole pöördunud. Teedeehituse hangetega seonduvaid asjaolusid uurib kaitsepolitsei juba kevadest saadik. Priske ja Tsäkko on seni keeldunud ütluste andmisest.
„Eestile strateegiliselt oluliste objektide puhul ei saa julgeolekuasutus kõrvalt vaadata, kui võib tekkida oht riiklikele huvidele,“ märkis Heldna.
Peaprokurör Aasa sõnul on uurimine alles tõendite kogumise faasis ja ei ole välistatud, et kahtlused võivad muutuda või täpsustuda. „Uurimise ülesanne on selgeks teha, kas on alust süüdistuse esitamiseks,“ lisas ta.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Praeguseks ametitest kõrvaldatud Prisket ja Tsäkkot kahtlustatakse seotuses riigihangete nõuete rikkumise, usalduse kuritarvitamise ja konkurentsi kahjustava kokkuleppe sõlmimisega.
Nordecon Infra peadirektorit Suurorgu kahtlustatakse seotuses konkurentsi kahjustava kokkuleppe sõlmimisega.
Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi kommentaar
„Ministeeriumi jaoks on täna selgunud kahtlustuse sisust kõige olulisem järeldus, et mingit rahalist kahju uurimise all olevate hangete puhul tekkinud ei ole. Samuti sai kinnitust fakt, et ühtegi ametnikku ei kahtlustata omakasu saamises või taotlemises.
Nüüd, kus ka ministeerium on saanud tutvuda kahtlustuste täpsema sisu ja asjaoludega, on ministeeriumi teenistusliku järelevalve komisjonil võimalik läbi viia oma uurimine, mille tulemused avalikustatakse.Ministeeriumi andemetel ei ole Liiapeksi-Loobu teelõigu ehitusel kokku lepitud, teostatud ega välja makstud mitte ühtegi lepinguvälist lisaööd.“

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 16 p 1 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele