Väinu Rozental • 3. detsember 2010 kell 8:48

Koolitaja: palju müügitöötajaid on ripakil

Mütsiga löömise ajad koolitamises on möödas – kogu maailmas on trendiks saamas, et kliendid tahavad suunatud koolitust, kinnitas BestSeller kaubamärgi all tegutsev müügikoolitaja Raul Palsner.

Palsner ütles, et ta on personali- ja koolitusfirmaga OÜga M-Partner HR varem mõnda aega koostööd teinud, kuid nende plaanist käivitada spetsiaalne müügikool pole ta midagi kuulnud. „Võib-olla mingis algastmes ehk baaskoolitust võiks sellises vormis anda, aga need ajad, kui kõiki müügiinimesi koolitati ühtmoodi, on möödas,“ tõdes Palsner. „Ma arvan, et igal ettevõttel on oma vajadused ja selleks tuleb sinna ettevõttesse minna, seal korralikult tööd teha, vastavad vajadused välja selgitada ja vastavalt nendele vajadustele inimesi koolitada. Mina teen koolitusi, lähtudes konkreetsest ettevõttest.“

Palsneri sõnul tehti buumi ajal viga, kui erinevates valdkondades tegutsevad müügiinimesed koguti kokku ja kõiki koolitati üht moodi. „Kui kursustel osalenud said lõpuks oma know how kätte ja läksid büroosse, siis ei osanud nad saadud teadmistega midagi peale hakata, nad ei osanud saadud teadmisi rakendada vastavalt oma valdkonnale,“ rääkis Palsner. „Vahetult pärast koolitust tundsid nad, et tiivad on selga kasvanud, aga nädala lõpuks olid need tiivad jälle õlanukkideks kuivanud.“

Palsner ütles, et ehkki tõepoolest otsivad firmad praegu palavikuliselt müügiinimesi, on tema andmeil vaat et kaks korda enam müügikoolitust saanud inimesi, kes on lihtsalt ripakil.

„Nad ei julge end enam müügitööle pakkuda, sest nad on kõrvetada saanud, ja nad on müügitööl läbi põlenud, sest nad on saanud nõrga koolituse,“ põhjendas Palsner. „Ilusatel aegadel oli võimalik profiiti teenida ka väga pealiskaudsete teadmistega, aga ilusad ajad on möödas. Kuna enamik firmadest pakub müügitöötajatele sisuliselt ainult tulemustasu, siis puudub neil majanduslik kindlus. Müügitöö on üks ebastabiilsemaid töid.“

 

Hetkel kuum