• OMX Baltic0,07%300,58
  • OMX Riga0,97%888,53
  • OMX Tallinn0,1%2 058,29
  • OMX Vilnius0,04%1 198,54
  • S&P 5000,96%6 025,17
  • DOW 300,89%42 581,78
  • Nasdaq 0,94%19 630,97
  • FTSE 1000,29%8 783,49
  • Nikkei 2251,14%38 790,56
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%91,21
  • OMX Baltic0,07%300,58
  • OMX Riga0,97%888,53
  • OMX Tallinn0,1%2 058,29
  • OMX Vilnius0,04%1 198,54
  • S&P 5000,96%6 025,17
  • DOW 300,89%42 581,78
  • Nasdaq 0,94%19 630,97
  • FTSE 1000,29%8 783,49
  • Nikkei 2251,14%38 790,56
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%91,21
  • 31.01.11, 07:12
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Jaemüük kasvas neljandat kuud järjest

Jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük suurenes 2010. aasta detsembris eelmise aasta sama kuuga võrreldes püsivhindades 5 protsenti, teatas statistikaamet.
Jaemüük kasvas neljandat kuud järjest. Eelmise aasta sama kuuga võrreldes ligi kaks ja pool aastat kestnud jaemüügi langus jaekaubandusettevõtetes pöördus 2010. aasta septembris ja oktoobris üheprotsendilisele tõusule. Novembris ja detsembris jätkus jaemüügi kasv veidi kiiremas tempos, kasvades 5 protsenti. Aasta kokkuvõttes vähenes jaemüük 2010. aastal eelmise aastaga võrreldes 4 protsenti.
Detsembris oli jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük 354 miljonit eurot (5,5 miljardit krooni). Kaupade jaemüügi kasvu mõjutasid enim tööstuskaupade kauplused, kus jaemüük kasvas 2009. aasta detsembriga võrreldes 11protsenti. Müük suurenes enamikel tegevusaladel.
Käibe kasv oli suurim muudes spetsialiseeritud kauplustes, kus kaubeldakse peamiselt arvutite ja nende lisaseadmete, fotokaupade, raamatute, sporditarvete, mängude ja mänguasjade jm. Neis kauplustes suurenes jaemüük 2009. aasta detsembriga võrreldes 18 protsenti. Hästi läks ka tekstiiltoodete, rõivaste, jalatsite ja nahktoodete kauplustel ning spetsialiseerimata tööstuskaupade kauplustel, kus müük kasvas 15 protsenti. Majatarvete, kodumasinate, rauakaupade ja ehitusmaterjali kauplustes ning apteekides ning kosmeetikatarvete kauplustes kasvas jaemüük 2009. aasta detsembriga võrreldes 8 protsenti.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Jaemüük toidukaupade kauplustes on viimastel kuudel olnud küllaltki stabiilne. Detsembris suurenes see 2009. aasta detsembriga võrreldes 1 protsent. Nende kaupluste jaemüügi tagasihoidlikumale kasvule avaldas mõju toidukaupade kiirenenud hinnatõus.
Võrreldes 2009. aasta novembriga suurenes detsembris jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük püsivhindades viiendiku. See on tavapärane tõus detsembrikuus, mil toimuvad jõulude ja aastavahetuse suurmüügid. Sesoonselt ja kalendaarselt korrigeeritud andmete põhjal jäi aga müük eelmise kuuga võrreldes samale tasemele.
Esialgsetel andmetel oli jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük 2010. aastal 3,5 miljardit eurot (55,2 miljardit krooni), jaemüük vähenes 2009. aastaga võrreldes püsivhindades 4 protsenti.
Jaekaubandusettevõtete müügitulu oli detsembris 427 miljonit eurot (6,7 miljardit krooni), millest kaupade jaemüük andis 83 protsenti. 2009. aasta detsembriga võrreldes suurenes müügitulu jooksevhindades 15 protsenti ja eelmise kuuga võrreldes 17 protsenti.
 
 
 

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 23 p 21 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele