Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Turism on maailma võimsaim propagandakanal

    Täna, XX turismimessi TourEst päevil meenutan tihti jaanuari 1991 ja Helsingi rahvusvahelist turismimessi Matka. Just seal oli esmakordselt oma väljapanekuga esindatud ka Eesti. Läksime Helsingisse Eesti Turismifirmade Liidu vedamisel, et Eestile promo teha, et Eesti turismiettevõtjaile leivateenimisvõimalusi leida. Kaasas oli meil sini-must-valge, kohandasime mingi toika lipuvardaks ja panime oma stendi püsti. Tõenäoliselt oli see esimene kord, kus Eesti lipp taas nii uhkelt tuhandetele soomlastele lehvis. Moskva Inturisti bossid käisid küll korraldajate juures kaebamas, et eestlased rikuvad jämedalt rahvusvahelist õigust, aga soomlased andsid õiguse meile. Nii lehviski sini-must-valge uhkelt messi lõpuni, mõnel vanemal soomlasel tõi Eesti lipu taasnägemine pisaragi silmanurka ja turismiäri läks meil hästi.
    Ja vaevalt Helsingi messilt tagasi, tekkis meil turismifirmade liidus küsimus: kas meie ei suuda turismimessi korraldada? Panime kuupäevad paika - mess toimugu 1-3. novembrini 1991. Praegu võib öelda, et see viie inimese hulljulge otsus (taustaks talongimajandus, tankid Riias, Vilniuse ja Thbilisi sündmused) osutus õigeks. Augustis sai Eesti lõplikult vabaks ning esimese rahvusvahelise TourEsti pidasime juba vabas Eestis. Soomlased ei jõudnud ära imestada, kuidas ilma igasuguste kogemusteta professionaalse üritusega hakkama saime. Aga saime! Ja olime Baltimail esimesed! Tegelikult olid turismiettevõtjad Eestis ka esimeste seas, kes ekspordile orienteerusid.
    Kuid kas turismisektor on viimase 20 aastaga arenenud? Formaalselt kindlasti. 1992 kuulutas valitsus turismi prioriteetseks majandusvaldkonnaks. Turismi on riikliku juhtimise all reformitud. Praeguseks on turism liikunud kultuuriministeeriumi alluvusest majandusministeeriumi haldusalasse ja sealt otsaga EASi juhtimise alla.Prantsusmaal on aga turismiministeerium, Iirimaal turismi- ja transpordiministeerium, Soomes turismiarenduskeskus MEK.
    Turism on oluline majandusharu. Kogu Euroopa Liidus annab turism tööd 9 miljonile inimesele. Üle 7% ELi väikeste ja keskmiste ettevõtete sissetulek tuleb turismist. Turism moodustab ELi teenuste ekspordist 30%, kogu ekspordist 5%. ELi SKPs on turismi panus kolm korda suurem kui põllumajandus-, suurem kui ehitus-, kütuse- või energeetikasektoril. Targa poliitikaga saab turismitööstust jõuliselt soovitud suunas arendada. On esmatähtis, et erasektor strateegilisse planeerimisse kaasataks. Erasektor vajab avaliku sektori näol partnerit, tugevat ja stabiilset tuge.
    Ka meil Eestis liigub erinevaid turismijuhtimise skeeme. Kuid lähtuks põhimõttest, et pole tähtis, mis värvi kass on, peaasi, et hiiri püüab. Riigi ülesanne on ju tagada erasektorile stabiilne ettevõtluskeskkond. Erasektor teeb äri, teenib tulu ja maksab makse. Turismitööstus on arengumootor, ääremaade arendaja ja töökohtade looja.
    Turismitootel kui ekspordiartiklil on suured eelised. Turismi pole vaja transportida, ostja tuleb kaubale ise järele. Aga ostja tuleb kohale meelitada. See nõuab nii vahendeid kui ka nutikat turundust. Arenenud riikide elanikkond vananeb. Järjest suuremat tähelepanu pööratakse elukvaliteedile, ehk on tervise- ja heaolutooted me nišš? Turismitööstus on ju diplomaatia rohujuure tasandil, see on maailma üks mõjuvõimsamaid propagandakanaleid.
    Eesti ei ole ainult koorilaul ja käpikud. Eesti märk vajab selget postisiooni. Juba 1936. aastal kirjutas Tänapäev: "Et püsida võitlusvõimelisena, on meilgi vaja turismi ebajumalaid, mida vastu seada Soome tuhandetele järvedele, Norra fjordidele ja põhjavalgusele, Leedu Niida ümbruse düünidele, Läti idüllilisele Liivimaa Šveitsile." Me oleme väikesed ja tublid, meil on kolm lõvikutsikat riigivapil, meil on ristirüütlite ja hansalinnakultuur, kirev ajalugu, kaunis ja puutumatu loodus, oleme kõrgelt haritud ja ambitsioonikad. Tänu Edgar Valterile on meil Pokumaa, Iloni Imedemaa, küll saame ka Lottemaa. 2015. aastaks peaks valmis saama maailma suurkuju Arvo Pärdi rahvusvaheline keskus. Meil ei ole vaja otsida värve, millega teistest erineda. Meil on oma sinimustvalge, meil on suitsupääsuke, rukkilill ja tammepuu, meil on geenitehnoloogia ja e-valitsus.
    Oleme osa globaliseeruvast maailmast. Eesti positiivse imago kujundamine eeldab kokkulepet ja koostööd nii riigi, suurfirmade kui ka üksikettevõtjate vahel. Eesti viimine maailmakaardile on võimalik meie kõigi ambitsioonikuse ja visadusega. See on pikk ja pidev protsess.
  • Hetkel kuum
Personalijuht: naised, haarakem ohjad enda kätte!
Naised saavad ka ise mõndagi ära teha, et sooline palgalõhe liiga suureks ei käriseks, kirjutab SEB personali ja koolituse divisjoni direktor Margit Pugal.
Naised saavad ka ise mõndagi ära teha, et sooline palgalõhe liiga suureks ei käriseks, kirjutab SEB personali ja koolituse divisjoni direktor Margit Pugal.
Liven kaasab investoritelt võlakirjadega raha
Kinnisvaraarendaja Liven plaanib investoritelt võlakirjadega kaasata 4 miljonit eurot, teatas ettevõte börsile.
Kinnisvaraarendaja Liven plaanib investoritelt võlakirjadega kaasata 4 miljonit eurot, teatas ettevõte börsile.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Väikekaupmees: turgu ahistav alkoholiregister peab kaduma!
Alkoholiregister on elav näide sellest, kuidas turumoonutus ei taha kaduda, sest bürokraatia on tugevam kui terve mõistus, kirjutab enam kui 10 aastat käsitööõllepoodi pidanud väikeettevõtja Karmo Tüür.
Alkoholiregister on elav näide sellest, kuidas turumoonutus ei taha kaduda, sest bürokraatia on tugevam kui terve mõistus, kirjutab enam kui 10 aastat käsitööõllepoodi pidanud väikeettevõtja Karmo Tüür.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Sääsepeletajate müüja: müüme toodet, millesse ise usume
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Mitmesaja ettevõtte mentor: proovige teinekord turge, mis pole Läti
Tehnopoli äriarendusjuht ja ingelinvestor Martin Goroško jagab kolme kasvunippi, kuidas ettevõtted võiksid uusi turge võtta ning kasvada.
Tehnopoli äriarendusjuht ja ingelinvestor Martin Goroško jagab kolme kasvunippi, kuidas ettevõtted võiksid uusi turge võtta ning kasvada.
Tänasest on meil Eesti Rohetehnoloogia Liit
Äripäeva raadio rohetehnoloogiasaates "Cleantech" räägime värskelt loodud Eesti Rohetehnoloogia Liidust. Liit on loodud, et ühendada, toetada ja esindada rohetehnoloogia ettevõtteid, mis tegelevad keskkonda ja kliimat säästvate toodete, teenuste ja protsesside arendamise, kaubastamise, kasutamise, rahastamise ja muul moel toetamisega.
Äripäeva raadio rohetehnoloogiasaates "Cleantech" räägime värskelt loodud Eesti Rohetehnoloogia Liidust. Liit on loodud, et ühendada, toetada ja esindada rohetehnoloogia ettevõtteid, mis tegelevad keskkonda ja kliimat säästvate toodete, teenuste ja protsesside arendamise, kaubastamise, kasutamise, rahastamise ja muul moel toetamisega.
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Bentley Continental GTC roolis tundub elu kui lill
Kaasaegse kunsti galerist ja teemantide nõustaja Maria Shevchenko armastab elus kolme asja: kunsti, luksust ja kiirust. Kõik need kolm leidis ta ühel nädalavahetusel Bentley Continental GTC näol. Proovisõidust luksusliku kabrioletiga sündis alljärgnev mõtisklus elamise kunstist.
Kaasaegse kunsti galerist ja teemantide nõustaja Maria Shevchenko armastab elus kolme asja: kunsti, luksust ja kiirust. Kõik need kolm leidis ta ühel nädalavahetusel Bentley Continental GTC näol. Proovisõidust luksusliku kabrioletiga sündis alljärgnev mõtisklus elamise kunstist.
Raadiohommikus: börsitulemustest, kinnisvarast ja puidutööstusest
Esmaspäevases Äripäeva raadio hommikuprogrammis saab kuulda värskeima börsifirma Infortari tulemustest, kuid teeme juttu ka Tele2 juhiga ning räägime olukorrast puidutööstuses ja kinnisvaraturul.
Esmaspäevases Äripäeva raadio hommikuprogrammis saab kuulda värskeima börsifirma Infortari tulemustest, kuid teeme juttu ka Tele2 juhiga ning räägime olukorrast puidutööstuses ja kinnisvaraturul.