Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kuidas välisturule minekuks paremini valmistuda?

    Tuleb nõustuda Raido Tamari artiklis "Miks minnakse välismaa sihtturgudele mütsiga lööma" öelduga. Väikesed ja keskmise suurusega Eesti ettevõtted vajavad enda välismaal nähtavaks tegemiseks paremat internetiväljundit ja EAS tuleb siin ühe võimalusega appi.
    Tegime andmebaasi www.tradewithestonia.com. See on väga hea alternatiiv ettevõttele, kes ei soovi kulutada aega ega varandust oma veebilehe loomisele, vaid eelistab kasutada toimivat ja lihtsat veebiväljundit välisturgudele. Pärast andmebaasis registreerimist ei pea ettevõtja oma ressursse selle administreerimiseks ega turundamiseks kulutama, andmebaasi haldab EAS ning raha selleks tuleb Euroopa Sotsiaalfondist, seega ettevõtetele on see tasuta võimalus.
    EASi poole pöörduvad www.tradewithestonia.com'i kaudu pidevalt erinevad välisettevõtted, kes Eestist omale sobivaid partnereid ja allhankijaid otsivad. Eesti kaupade ja teenuste vastu tuntakse huvi erinevatest riikidest: näiteks Hollandist on küsitud puit- ja trükitooteid, Austriast ja Jaapanist jooke ja toiduaineid, Norrast tekstiili ja riidekaupu, Prantsusmaalt ehitusmaterjale, Indiast mööblit, Türgist masinaehitust.
    EAS aitab välisfirmad Eesti eksportööridega kokku viia. Selleks võetakse päringu teinud välisettevõttega ühendust, täpsustatakse päringut ning selgitatakse edaspidiseid tegevusi partnerite leidmisel. Vajadusel tehakse välisfirmale ka taustauuring. Seejärel võtame ühendust kodumaiste tootjatega, et tutvustada välisfirma ostuhuvi ja selgitada välja Eesti ettevõtte huvi koostööks. Huvitatud Eesti ettevõtete profiilid võetakse portaalist ja saadetakse välisfirmale tutvumiseks. Eksportööride paremaks abistamiseks kogume ka tagasisidet nii koostöö tekkimise kui ka selle sujumise kohta. See kõik aitab välisturgudele minekut paremini planeerida ning sellele suuremat ja spetsiifilisemat tähelepanu pöörata.
    Miks me seda teeme? Internet ja firmade kodulehed on kujunemas üha olulisemaks klientide leidmise allikaks messide, kontaktreiside ja isiklike kontaktide kõrval. Peamiselt väikestel ja keskmise suurusega Eesti ettevõtetel on arenguruumi nii kodulehe nähtavaks tegemisel otsingumootorites kui ka kodulehelt pakutavate toodete ja teenuste leitavuse osas. Tõenäoliselt on peamiseks põhjuseks ressursside, aga võimalik, et ka oskuste nappus - keskendutakse enam tootmisele, turundus jääb tagaplaanile ja eksport kannatab.
  • Hetkel kuum
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Kevadine hinnasula aktsiaturul paiskas ostukohad lagedale
Kasumijahil investorid ja kauplejad otsivad turul õiget aega investeerimistehingute tegemiseks. Õnnestunud tehinguks on vaja aga õigele ajale pihta saada kaks korda – esimest korda siis, kui ost sooritatakse, ja teist korda siis, kui hoolikalt valitud positsioon maha müüakse.
Kasumijahil investorid ja kauplejad otsivad turul õiget aega investeerimistehingute tegemiseks. Õnnestunud tehinguks on vaja aga õigele ajale pihta saada kaks korda – esimest korda siis, kui ost sooritatakse, ja teist korda siis, kui hoolikalt valitud positsioon maha müüakse.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Luksusturismi ettevõtjad õpetavad, kuidas meelitada rikkad metsa raha kulutama
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Sääsepeletajate müüja: müüme toodet, millesse ise usume
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Pauligi kontserni tippu jõudnud Mariell Toiger: tuleb lihtsalt pihta hakata
“Julgus peale hakata on ikkagi pool võitu ja läbi selle on võimalik jõuda ka kaugemale,” ütleb Soome Pauligi kontserni juhatusse jõudnud Mariell Toiger.
“Julgus peale hakata on ikkagi pool võitu ja läbi selle on võimalik jõuda ka kaugemale,” ütleb Soome Pauligi kontserni juhatusse jõudnud Mariell Toiger.
Äripäeva arvamusliider: kui tahame Euroopa toetust Ukrainale, peame andma midagi vastu
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Kaitsevägi värbas varasemast oluliselt rohkem tegevväelasi
2023. aastal asus tegevteenistusse läbi aegade suurim arv inimesi, teatas kaitseressursside amet.
2023. aastal asus tegevteenistusse läbi aegade suurim arv inimesi, teatas kaitseressursside amet.
Ain Kivisaar: Tallinna planeerimisamet vajab suurpuhastust
Tallinna kinnisvara arendamiseks on vaja teha Tallinna linnaplaneerimisametis suurpuhastus, ütles kinnisvaraettevõtte Metro Capital juht Ain Kivisaar.
Tallinna kinnisvara arendamiseks on vaja teha Tallinna linnaplaneerimisametis suurpuhastus, ütles kinnisvaraettevõtte Metro Capital juht Ain Kivisaar.