• OMX Baltic−0,67%300,36
  • OMX Riga0,34%889,94
  • OMX Tallinn−0,37%2 059,37
  • OMX Vilnius0,26%1 195,61
  • S&P 500−0,03%5 980,87
  • DOW 30−0,1%42 171,66
  • Nasdaq 0,13%19 546,27
  • FTSE 1000,4%8 826,95
  • Nikkei 225−0,22%38 403,23
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,15
  • OMX Baltic−0,67%300,36
  • OMX Riga0,34%889,94
  • OMX Tallinn−0,37%2 059,37
  • OMX Vilnius0,26%1 195,61
  • S&P 500−0,03%5 980,87
  • DOW 30−0,1%42 171,66
  • Nasdaq 0,13%19 546,27
  • FTSE 1000,4%8 826,95
  • Nikkei 225−0,22%38 403,23
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,15
  • 29.04.11, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Üks konkreetne eesmärk kuus loob selguse

Kui valime välja ühe konkreetse asja, millega kuu jooksul toime tulla, läheb see ka tavaliselt korda. Sest sel juhul suudame sellele kõige olulisemale tegevusele keskenduda. Näen oma koolitustel ikka ja jälle inimesi, kes ütlevad, et eesmärkide püstitamine ja eesmärgipärane tegutsemine on mõttetu. Sellel suhtumisel on kolm põhjust. Esimene: töised eesmärgid ei lähe inimesele korda, sest on bürokraatlikult ja keeruliselt sõnastatud. Teine: töiseid eesmärke on liiga palju või need on liiga kõrged/madalad. Kolmas: inimesele lihtsalt ei sobi eesmärgipärane lähenemine - on teine pigem sihitüüpi inimene või lihtsalt kulgeja. Täna näitan, kuidas esimesest kahest asjast lahti saada.
Foto õnnestub, kui objekt on fookuses ja terav. Sama on meie tegevustega. Kui püüame teha kümneid asju, ei tule sellest suurt midagi välja. Kui me ei tea, kuhu on vaja välja jõuda, juhtub sama. Pealegi on väga kaugele keeruline vaadata - silm lihtsalt ei võta. Siin aitab üks lihtne võte: sea endale iga kuu üks eesmärk. Vali välja kõige olulisem, mis sind köidab ja mis on vaja ära teha.
Kui oled eesmärgi välja valinud, pane paberile kirja olukord, mis valitseb kuu lõpus - kuidas see välja näeb, kuidas lõhnab, mis tunne sul on, millisel moel on elu paremaks muutunud. Kasuta kirjeldamisel kindlasti olevikku. Kui kavatsed näiteks aia ära koristada, kirjuta: "Mai lõpus on muruplats puhas, peenardel õitsevad lilled ning kompostihunnik on nii hästi korda tehtud, et seda ei märka peale minu mitte keegi." Kirjuta see eesmärk kuskile, kus loed seda iga päev - nii püsib kõige olulisem asi silme ees.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Pane kirja. Nüüd leia, mida teed eesmärgi poole liikumiseks juba sel nädalal. Näiteks: "Riisun lehed ja vean kompostihunnikusse." Jaga see tegevus ka päevade vahel ära, näiteks laupäeval riisud ja pühapäeval vead lehti.
Seega, oluline on hoida iga kuu silme ees üht, kõige olulisemat eesmärki, jagada see nädala ja päevade peale konkreetseteks tegevusteks.
Järgmisel korral kirjutan ka sellest kolmandast probleemist: sihipärasest kulgemisest ja eesmärkideta elust.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 27 p 22 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele