Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    airBaltic jättis reisijad pika ninaga

    Tallinna lennujaama saabunud airBalticu reisijad olid eile reiside ärajäämise tõttu ärritunud, sest mitmed neist pidid kogu oma lennuplaani ümber tegema, rääkis Tallinna Lennujaama juhatuse liige Erik Sakkov. Terminali töötajad suunasid nad probleeme lahendama airBalticu kassasse, mis eile töötas. "Meie ei saagi seal midagi teha," kommenteeris Sakkov, tunnistades samas, et pole kuulnud, et airBaltic oleks oma klientidele ärajäänud reiside eest hüvitist või mõnd muud lahendust pakkunud. Tallinna Lennujaama tööd airBalticu ärajäänud reisid ei mõjuta, ütles Sakkov.
    Küsimusele, kas airBaltic on Tallinna Lennujaamale võlgu, vastas Sakkov: "Aus vastus on, et on jah." Võla suurust ei tahtnud Sakkov avaldada.
    airBalticu asepresident Janis Vanags vabandas Läti meedia vahendusel, lubades tagada reisijaile seadusejärgsed õigused, kuid ametlikku selgitust reiside tühistamise kohta eile ei antud. Mitteametlikel andmetel jättis airBaltic lennud ära vähese täitumuse tõttu, rääkis Läti kommunikatsiooniminister Uldis Augulis. Teine reiside tühistamise põhjus oli, et airBaltic lendab samasse sihtkohta mitu korda päevas ja reisijad oleks saanud lihtsa vaevaga ümber kolida hilisemale lennule.
    Kokku oli tühistatud reise seitse, nende hulgas kaks reisi Tallinna, kaks Vilniuse, kaks Berliini ja kaks Brüsseli suunal. Ühe tühistatud lennu tõttu jäi teiste seas Brüsselisse vangi ka Läti president Andris Berzins. Seetõttu on reiside tühistamise taga nähtud ka lihtlabast võimumängu ning spekuleeritud, et airBalticu tegevjuht Bertolt Flick tahtis sellega Läti presidendile tema koha kätte näidata.
    Lennupileteid vahendav Bookinghouse.ee ei müü juba juunikuust saati pileteid airBalticu reisidele. "Lennukompanii finantsolukorra kohta avaldatud vastuolulise informatsiooni tõttu ei soovita me ajutiselt osta pileteid lennukompanii airBaltic lendudele," põhjendas portaal eile.
    Mitteametlikel andmetel on airBaltic piletimüügikeskkonna haldajale, Leedu ettevõttele UAB Interneto Partneris samuti võlgu.
    Eelis investorite silmis kaoks. Investor ja Estonian Airi nõukogu esimees Joakim Helenius ütles Delfile, et kui airBaltic kaoks, lööks see valusalt investoreid, kes on valinud Läti just heade lennuühenduste tõttu. Tema sõnul on vara ennustada, mis saab airBalticust, kuid on risk, et lennufirma graafik jääb hõredamaks. Kui airBaltic saab rahasüsti, siis tuleb see Heleniuse hinnangul tõenäoliselt Läti valitsuselt. "Ajad on rasked ja on ebatõenäoline, et eraraha hakkab toetama firmat, kus on nii palju küsimärke," tähendas investor.
    Rahamure. Juba mitu kuud käib Läti poliitilistes ringkondades ja meedias möll airBalticu omakapitali suurendamise teemal. Õli valab ilmselt tulle ka see, et 17. septembril toimuvad Läti seimi ennetähtaegsed valimised. Ja enne valimisi ei taha võimul olevad poliitikud riigieelarvet rüüstavaid ja lisakärpeid toovaid otsuseid teha.
    airBalticu juhatuse teatel läks 59 110 ettevõtte aktsiat 9,6 miljoni euroga seni avalikustamata firmale. Ostja kavatseb aktsiaid pakkuda eelisostuõigusega suurosanikele ehk Läti riigile ja Bertolt Flicki osalusega Baltijas Aviacijas Sistemasele.
    Nominaalhinnast palju kõrgema hinnaga toimunud aktsiatehing tundub kummaline. Lisaks on aktsiate hind märksa suurem kui kogu airBalticu praegune aktsiakapital, mis on 0,53 miljonit latti, vahendas news2biz.
    Ühe kuulujutu järgi püüab Flick kahtlase tehinguga suurendada oma osalust ja kontrolli ettevõttes. Möödunud nädalal algatas Läti transpordiministeerium Flicki suhtes uurimise, kuna meest kahtlustatakse pettustes.
    Aasta tagasi jõuliste plaanidega Eestis tegutsemist alustanud lätlaste maapealse lennundusteeninduse ettevõte AS AirBaltic Corporation lõpetab tegevuse Tallinna Lennujaamas 1. novembril.
    "Täpsemalt öeldes pakiti pillid juba südasuvel. Kogu lennukite teenindamiseks vajalik rasketehnika saadeti laevale juulis. Kõik, mida andis teha inimkätega ja -mõistusega, veel ka tehti, kuniks eelmisel nädalal langetati otsus ning kaks osapoolt on omavahel kokku leppinud, et alates 1. novembrist osutab Tallinnas airBalticu lendudele täisteenindust AS Tallinn Airport GH," selgitas Logistikauudistele ASi Tallinn Airport GH tegejvuht Tiit Kepp.
    Tema sõnul kõik teenused, mis jäävad piletite registreerimise ja lennuki starti lubavate paberite vormistamise vahele, on nüüd pärast aastast vaheaega taas Eesti ettevõtte koordineerida.
    "Lätlastel jääb üle ainult lennata. Jalgratast leiutama ei ole vaja hakata, sest airBaltic on enne aastast vaheaega olnud meie klient juba 2008. aastast alates ja kuni selle suveni olime ka kõigi nende lendude maapealseks teenindajaks Tartus," lisas Kepp.
    ASi Tallinn Airport GH käive kasvab tegevjuhi sõnul konkurendi lahkumise toel 10-12%.
    "Ilmselt peame ka kuni kuus töötajat lisaks koolitama. Aga selle saab täpselt selgeks siis, kui talvine lennuplaan paika pannakse. Talvine lennuplaan hakkab kehtima 30. oktoobril," sõnas Kepp.
  • Hetkel kuum
Leonardo Ortega: ilma vajaliku välistööjõuta ei tule ka oodatud majanduskasvu
Eesti IKT-sektorit ja tööstussektorit kimbutavad samad välistööjõu mured. Vajame muutusteks uusi tingimusi, kirjutab EASi Work in Estonia juht Leonardo Ortega.
Eesti IKT-sektorit ja tööstussektorit kimbutavad samad välistööjõu mured. Vajame muutusteks uusi tingimusi, kirjutab EASi Work in Estonia juht Leonardo Ortega.
Esmaspäev tõi USA aktsiaturule tõusu: kõik sektorid lõpetasid rohelises
Kõik suured USA aktsiaindeksid lõpetasid päeva tõusuga, kuld, hõbe ja toornafta langusega. Teslal on oodata seitsme aasta halvimat kvartali aruannet.
Kõik suured USA aktsiaindeksid lõpetasid päeva tõusuga, kuld, hõbe ja toornafta langusega. Teslal on oodata seitsme aasta halvimat kvartali aruannet.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Möödunud sügisel lõhutud Eesti-Soome gaasitoru pandi uuesti tööle
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.
Katre Kõvask: konkurents on karm, tegutseme kaugemate turgude nimel
Paar kuud tagasi tootmist alustanud kaerajoogi tootja YOOK vaatab aktiivselt kaugemate turgude suunas.
Paar kuud tagasi tootmist alustanud kaerajoogi tootja YOOK vaatab aktiivselt kaugemate turgude suunas.