• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Moppel: kütusemüüjaid jääb järjest vähemaks

    Praegu on Eesti kütuse jaeturu kontsentratsioon 5,7 ehk viis suurt kontrollivad 85% turust ning 10% jaguneb väikeste jaemüüjate vahel, mis tähendab, et maailma mõistes on Eesti turu kontsentratsioon keskmisel tasemel, selgitas Moppel eile Äripäeva seminaril "Kütuseturu võimalus, mõju, konkurents ja alternatiivid".
    "Oleme Austraalia tasemel," lisas ta. Selle põhjal võib järeldada, et Eesti turg on praegu pigem kontsentreerumata. Samas on Moppeli sõnul avalik arvamus ikkagi selline, et hoolimata sellest, mida näitab statistika, tunnetatakse, et Eestis on turukontsentratsioon ikkagi suur.
    Moppel märkis ka, et pole lootust, et autosõit läheks odavamaks. "Isegi kui turule tekib alternatiivseid kütuseid, millelt kõrget aktsiisi maksma ei pea, räägivad eri riikide näited, et uued kütused pannakse kohustusliku aktsiisimaksu alla," ütles Moppel.
    Konjunktuuriinstituudi direktori Marje Josingu sõnul on kütuse jaeturg Eestis väga hägune. "Kuna tegemist on olulise turuga, siis minu jaoks on huvitav, miks ta on nii salapärane ja hämar," rääkis ta ning lisas, et tahaks riigilt saada kütuseturu üldist ülevaadet.
    Josing tõi välja tarbijate arvamused kütuseturust. Tema sõnul arvab tarbija, et kütuse hinnad on firmades suhteliselt sarnased ja need muutuvad ühel ajal. "Kui ühel hinnad tõusevad, siis teisel tõusevad ka viie minuti pärast," märkis Josing ning lisas, et hindade muutumise aluseks ei tundu olevat ettevõtete majandusotsused, vaid konkurentide käitumine.
    Ühelt poolt on kütuse jaeturg Josingu sõnul väga paigas ja tundub, et seal ei toimugi midagi ehk keegi ei tule juurde ja keegi ei lähe ära, teiselt poolt on huvitav see, et turul olijad ei püüa turuosa juurde saada.
    Teede REV-2 ASi juhatuse esimees Priit Sauk, kes rääkis seminaril värviliste kütuste kaotamise mõjust, ütles, et see on päris suur. "Rahaliselt on see suur, meie käibest moodustab muutus umbes 3%," märkis ta.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Ragmar Saksing: väetame roheidud viljakaks, mitte abituks ülalpeetavaks
Kas rohetehnoloogia iduettevõtted vajavad eri- või hoopis ärikohtlemist? Kui tahame, et nad oleksid tugevad ja kestlikud, ei peaks neid kohtlema teistest erinevalt, kirjutab teadus- ja ärilinnaku Tehnopol rohetehnoloogia valdkonna juht Ragmar Saksing.
Kas rohetehnoloogia iduettevõtted vajavad eri- või hoopis ärikohtlemist? Kui tahame, et nad oleksid tugevad ja kestlikud, ei peaks neid kohtlema teistest erinevalt, kirjutab teadus- ja ärilinnaku Tehnopol rohetehnoloogia valdkonna juht Ragmar Saksing.
Rootsi suurpank lõpetab tegevuse Soomes ja Taanis
Kaks aastat pärast Baltimaadest lahkumist lõpetab Rootsi üks suuremaid panku Handelsbanken tegevuse Soomes ja Taanis, teatades kavatsusest mõlemad filiaalid maha müüa.
Kaks aastat pärast Baltimaadest lahkumist lõpetab Rootsi üks suuremaid panku Handelsbanken tegevuse Soomes ja Taanis, teatades kavatsusest mõlemad filiaalid maha müüa.
Piletilevi ostis Leedu konkurendi
Rahvusvaheliselt piletimüügi ja sündmuskorralduse valdkonnas tegutsev Piletilevi Group, kellele kuuluvad Eestis Piletilevi, Lätis BilesuServiss ja Leedus Bilietai piletimüügi keskkonnad, omandas lisaks Leedu piletite vahendusteenuse pakkuja Tiketa.
Rahvusvaheliselt piletimüügi ja sündmuskorralduse valdkonnas tegutsev Piletilevi Group, kellele kuuluvad Eestis Piletilevi, Lätis BilesuServiss ja Leedus Bilietai piletimüügi keskkonnad, omandas lisaks Leedu piletite vahendusteenuse pakkuja Tiketa.
Euroopa Liit kaalub Valgevene vastu uusi sanktsioone
Euroopa Liit kaalub Valgevene vastu uute sanktsioonide kehtestamist, vahendab Reuters.
Euroopa Liit kaalub Valgevene vastu uute sanktsioonide kehtestamist, vahendab Reuters.