• OMX Baltic0,21%302,67
  • OMX Riga−0,29%868,62
  • OMX Tallinn0,25%1 991,72
  • OMX Vilnius0,16%1 207,41
  • S&P 5000,72%5 886,55
  • DOW 30−0,64%42 140,43
  • Nasdaq 1,61%19 010,08
  • FTSE 100−0,02%8 602,92
  • Nikkei 225−0,14%38 128,13
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,89
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%89,66
  • OMX Baltic0,21%302,67
  • OMX Riga−0,29%868,62
  • OMX Tallinn0,25%1 991,72
  • OMX Vilnius0,16%1 207,41
  • S&P 5000,72%5 886,55
  • DOW 30−0,64%42 140,43
  • Nasdaq 1,61%19 010,08
  • FTSE 100−0,02%8 602,92
  • Nikkei 225−0,14%38 128,13
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,89
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%89,66
  • 18.10.12, 10:26
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Automüük kolib internetiturule

Uus rahvusvaheline eBay´ga seotud automüügiportaal pürgib Eesti turule ajal, mil siinne automüük kasvab viiendiku võrra.
Mullu kasvas uute sõiduautode müük Eestis võrreldes 2010. aastaga pea kaks korda. Ka tänavu ennustatakse automüügi kasvu vähemalt 10% võrra. Hoogne kasv meelitab turule ka uusi kasutatud autode ostu-müügi portaale.
Portaali Autod.ee haldava Moneklar OÜ omanik Silver Havamaa plaanib käesoleva aasta lõpus käivitada uue veebilehe Mobile.ee. Autoärimees on enda sõnul käinud läbi pika kadalipu ning saanud litsentsi olla maailma suurimale internetiturule eBay-le kuuluva autode kuulutusteportaali Mobile.de ametlik esindaja Eestis.
Kuigi Euroopas ja ka Eestis on teisigi firmasid, kes vahendavad Mobile.de andmebaasi, siis pole eBay'le kuuluv firma Havamaa kinnitusel niisuguseid litsentsilepinguid varem sõlminud.
Mobile'i kaubamärgiga ametlikud veebilehed on lisaks Saksamaale hetkel olemas Rumeenias, Itaalias, Prantsusmaal ja Poolas, kuid eestikeelne portaal olevat esimene, mis kannab Mobile'i nime, kuid ei kuulu Saksa kontserni. 
"Kuigi oleme lepingu sõlminud Mobile.de-ga, siis võib piltlikult öelda, et üks väike Eesti firma suutis sõlmida lepingu eBayga," märkis Havamaa.
Logo kasutatakse omavoliliselt.
Initsiatiiv oli Havamaa kinnitusel puhtalt temapoolne ning seetõttu lepingu sõlmimine ka pikk kadalipp. Selleks tuli käia palju kordi Saksamaal, kohtuda peakontoris firma esindajatega ning vahetada kümneid e-kirju.
Mobile.de oli Havamaa kinnitusel lepingust huvitatud just põhjusel, et nii saab firma siia regiooni korraliku esindaja, kes hoiab nende kaubamärgi kasutamisel pilku peal. "Niisuguseid tundmatuid firmasid on palju, kes kasutavad mobile.de logo oma lehel, ja nemad ei suuda seda jälgida ega hallata," selgitas Havamaa.
Põhjuseid, miks eestlastele on portaali tarvis, olevat Havamaa sõnul mitu. "Eesti turg on väga väike ning järjest süveneb trend, et inimesed tellivad autosid mujalt ja otsivad tuttavate kaudu kedagi, kes saaks auto Eestisse tuua. Nõnda tekkiski mõte, et kogu Mobile.de keskkond ehk umbes 1,5 miljonit autot oleks eesti keeles," põhjendas ta.
Uue portaali eelis on Havamaa sõnul see, et kliendil on võimalik valida sobiv auto välja ning eelnevalt autot ka komplekteerida. Vajadusel lähevad sõidukid otse liisingusse ning korraldatakse ka transport Eestisse. Saksamaal kohapeal on tema sõnul olemas ka usaldusväärsed isikud, kes autod üle vaatavad.
Konkurendid skeptilised.
Eestis vahendab Mobile'i andmebaasi ka teine firma. Tegelikult on Mobile.de andmebaas eestikeelsena kättesaadav juba alates 2009. aastast firma DOCS Baltic OÜ kodulehel. Ettevõtte omaniku Jaanus Tensingu sõnul on nad sõlminud interneti teel Mobile.de-ga lepingu, mille kohaselt on neil õigus Saksa firma andmebaasi vahendada. Ettevõtte kaubamärki DOCS aga ei kasuta.
Tensing on uue tulijaga kursis, kuid teenustel ta suurt erinevust ei näe. Tema sõnul on küsimus pigem selles, mida keegi Mobile'ga teha tahab. "Meie lihtsalt vahendame andmebaasi ja tõlgime selle eesti keelde. Inimesed saavad Saksamaa kaudu meilt autosid tellida, lisaks pakume nö registreerimist ja liisingusse müümist" rääkis ta.
Uute ja vähekasutatud sõidukite müügiga tegelev A2 Autowelt pakub samuti sõidukite tellimise ja kohaletoomise teenust Euroopa riikidest. Ettevõtte ühe omaniku Priit Maanurme kinnitusel on autode vahendamine riskantne tegevus, kuna oma partnerites peab väga kindel olema. Eks katsetada ju võib, aga tõenäoliselt saadakse kõvasti põruda, arvas Maanurm. Sellepärast tellib Autowelt omaniku sõnul sõidukid vaid Euroopa margiesindustest ja väga pikaajaliste koostööpartnerite käest. See, et erinevates riikides oleks kohapeal inimene, kes sõidukid eelnevalt üle vaatab, olevat Maanurme sõnul võimatu teostada.
Autor: Ave Lepik, Birjo Must

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele