18. oktoober 2012 kell 7:46

Autoportaali puhul on oluline vahendaja usaldusväärsus

Eesti turule pürgiva mobile.ee puhul on oluline just vahendamise küsimus, leiab Whatcar.ee peatoimetaja Tõnu Tramm. Inimesed, kes vahendavad, peavad ka täpselt teadma, mida nad teevad ja kust autosid toovad.

"Nö tavainimesel on suhteliselt riskantne välismaalastest müüjatega kokkuleppeid sõlmida. Kohapeal peaks olema inimene, kes protsessi jälgib ja vaatab autod üle," kommenteeris Tramm. "Idee aga on iseenesest hea. Odavamaid autosid ilmselt pole sealt kaudu enam mõtet tuua, sest transpordikulu läheb proportsionaalselt liiga suureks. Küll aga kujutan ette, et hobiautosid ja vanemaid heas korras autosid leiab Saksamaalt kindlasti rohkem kui meilt."

Sellel, kas portaal on eesti- või saksakeelne, Trammi hinnangul suurt vahet pole - iga inimene saab aru, mismoodi neid autosid sealt otsida. Küsimus on selles, et kui läheb vahendamiseks, siis et oleks inimene, keda saab usaldada.

"Vahendaja väärtus seisneb rohkem selles, et ta teaks, kuidas asjad käivad. Kuigi tõsi on, et ka seda teenust pakuvad mitmed firmad juba ammu ja siin pole midagi uut. Kui aga tuntud kaubamärki siin oskuslikult turundada, siis on turg olemas küll," arvas Tramm.

Amservi tegevdirektori Mart Mägi sõnul on kolmandas kvartalis automüügi kasv natuke aeglustunud, kuid ootus paranemisele on tänu kasvavale eraisikute huvi tõusule olemas.

"Vaadates praeguseid trende julgen arvata, et aasta viimases kvartalis jätkub ligi 10% sõiduautode müügi kasvutempo ning 2012. aastal müüakse Eestis kokku ca 17 000 - 17 500 sõiduautot," ütles Mägi. "Kui esimese poolaasta ja ka kolmanda kvartali mootoriks olid nii suured riigihanked (elektriautode tarne) ja suureettevõtete autoparkide vahetus, siis 2012. aasta terviku tugevat müüki toetab ka erinevate finantseerimisvõimaluste paranemine. Samuti toetab müüki Eesti leibkondade ja ettevõtete mõnevõrra kasvanud julgus investeeringute tegemisel."

Autor: Ave Lepik, Birjo Must

Hetkel kuum