• OMX Baltic0,21%302,67
  • OMX Riga−0,29%868,62
  • OMX Tallinn0,25%1 991,72
  • OMX Vilnius0,16%1 207,41
  • S&P 5000,97%5 900,97
  • DOW 30−0,33%42 270,27
  • Nasdaq 1,81%19 046,49
  • FTSE 100−0,02%8 602,92
  • Nikkei 2251,43%38 183,26
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,9
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%89,2
  • OMX Baltic0,21%302,67
  • OMX Riga−0,29%868,62
  • OMX Tallinn0,25%1 991,72
  • OMX Vilnius0,16%1 207,41
  • S&P 5000,97%5 900,97
  • DOW 30−0,33%42 270,27
  • Nasdaq 1,81%19 046,49
  • FTSE 100−0,02%8 602,92
  • Nikkei 2251,43%38 183,26
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,9
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%89,2
  • 26.01.12, 10:20
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Linn: maksu ette küsimisel laekub raha rohkem

Tallinna ettevõtlusameti reklaamimaksu osakonna juht Riina Koit õigustab reklaamimaksu ette deklareerimise ja maksmise nõuet sellega, et niisugune kord hoiab ära ebamugavused ja suurendab maksulaekumist.
Järgneb Koiti e-posti teel saadetud vastus küsimusele, miks Tallinn nõuab reklaamimaksu kohe maksustamisperioodi alguses, mitte pärast perioodi, nagu toimitakse riiklike käibe- või sotsiaalmaksu puhul:
"Seni kehtinud regulatsiooni kohaselt pidi reklaamimaksu tasuma 15 päeva pärast deklaratsiooni esitamist, mis põhjustas deklaratsioonide 10–15 kalendripäevase hilinemisega esitamise.
Maksu tasumise tähtpäeva ja deklaratsiooni esitamise tähtpäeva viimine ühele kuupäevale maksustamisperioodi alguses:
* tagab aruandlusdistsipliini paranemise ja maksulaekumise suurenemise;* tagab informatsiooni kiire kättesaamise järelevalve töötajatele ja muudab järelevalve protsessi tõhusamaks;* hoiab ära ebamugavused (ressursikulu), mis tekivad kontrollimenetluste algatamisega;* tagab maksude tasumisest kõrvalehoidjate arvu vähenemise kiiremal moel.
Reklaamimaks ei ole oma olemuselt tavapärane maks, mille osas oleks mõeldav üldjärelevalve teostamine kuu, pool aastat või aasta hiljem, kuna maksuobjektiks on reklaam, mida eksponeeritakse. Reklaamimaksu üle on võimalik teostada järelevalvet üksnes reaalajas. Seega on oluline maksuandmete kättesaadavus maksuperioodi alguses."
 

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele