• OMX Baltic−0,04%302,02
  • OMX Riga0,02%893,1
  • OMX Tallinn−0,01%2 069,25
  • OMX Vilnius0,33%1 201,53
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,25%8 738,92
  • Nikkei 225−1,24%39 986,33
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,75
  • OMX Baltic−0,04%302,02
  • OMX Riga0,02%893,1
  • OMX Tallinn−0,01%2 069,25
  • OMX Vilnius0,33%1 201,53
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,25%8 738,92
  • Nikkei 225−1,24%39 986,33
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,75
  • 26.01.12, 10:20
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Linn: maksu ette küsimisel laekub raha rohkem

Tallinna ettevõtlusameti reklaamimaksu osakonna juht Riina Koit õigustab reklaamimaksu ette deklareerimise ja maksmise nõuet sellega, et niisugune kord hoiab ära ebamugavused ja suurendab maksulaekumist.
Järgneb Koiti e-posti teel saadetud vastus küsimusele, miks Tallinn nõuab reklaamimaksu kohe maksustamisperioodi alguses, mitte pärast perioodi, nagu toimitakse riiklike käibe- või sotsiaalmaksu puhul:
"Seni kehtinud regulatsiooni kohaselt pidi reklaamimaksu tasuma 15 päeva pärast deklaratsiooni esitamist, mis põhjustas deklaratsioonide 10–15 kalendripäevase hilinemisega esitamise.
Maksu tasumise tähtpäeva ja deklaratsiooni esitamise tähtpäeva viimine ühele kuupäevale maksustamisperioodi alguses:

Artikkel jätkub pärast reklaami

* tagab aruandlusdistsipliini paranemise ja maksulaekumise suurenemise;* tagab informatsiooni kiire kättesaamise järelevalve töötajatele ja muudab järelevalve protsessi tõhusamaks;* hoiab ära ebamugavused (ressursikulu), mis tekivad kontrollimenetluste algatamisega;* tagab maksude tasumisest kõrvalehoidjate arvu vähenemise kiiremal moel.
Reklaamimaks ei ole oma olemuselt tavapärane maks, mille osas oleks mõeldav üldjärelevalve teostamine kuu, pool aastat või aasta hiljem, kuna maksuobjektiks on reklaam, mida eksponeeritakse. Reklaamimaksu üle on võimalik teostada järelevalvet üksnes reaalajas. Seega on oluline maksuandmete kättesaadavus maksuperioodi alguses."
 

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 15 p 20 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele