Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Tallinn kehtestas reklaamimaksule absurdse korra

    Uus Tallinna reklaamimaksu määrus seab ettevõtjad kahvlisse – valikus on iganädalane maksu deklareerimise ja tasumise bürokraatia või pikemast maksuperioodist tingitud viiviserisk.

    Oht osutuda maksuvõlglaseks tuleneb nõudmisest, et reklaamimaks peab olema deklareeritud ja makstud ettevõtja poolt valitud perioodi alguseks, mitte lõpuks. Teisisõnu peab ettevõtja iga valitud perioodi alguses oma reklaamiplaanidest linnale teada andma. Kui plaan muutub ja ettevõte vajab lisareklaami, saab ta seda teha maksuvõla hinnaga.
    "Tõenäoliselt tekitab ettevõtjale enim probleeme see, et deklaratsioon tuleb esitada perioodi kohta ette. See tekitab olukorra, kus peab hakkama omal käel tulevikku ennustama või siis pöörduma tähetarga poole," kommenteeris Soraineni maksuõiguse advokaat Priit Raudsepp.
    Ta lisas, et seetõttu on ettevõtjatel kerge tekkima intressikohustus. "Seejuures tasub teada, et intressikohustuselt tuleb tasuda ka tulumaks. Lisaks ähvardab ettevõtjat väärteotrahv ning suuremate summade puhul pole välistatud ka karistus kuriteo eest," märkis Raudsepp.
    Swedbanki turundusosakonna juhataja Ines Estrini sõnul on uut korda keeruline järgida. "Paraku täna rakendatavad meetmed Tallinna linna reklaamimaksu ja reklaami deklareerimise korra näol ei arvesta reklaamimaailma töövõtete ja praktikaga," lisas ta.
    "Kui varasemalt võis reklaami deklareerida vahetult enne selle väljapanemist, siis praegu on valida kas suure bürokraatia või viiviste vahel," kirjeldas kütuse jaemüüja Alexela turundusjuht Merlis Orion.
    Tallinna ettevõtlusameti reklaamimaksu osakonna juhataja Riina Koit väitis, et põhimõte, kus maksukohustuse suurenemine pärast maksetähtaja möödumist toob kaasa maksuvõla koos intressiga, kehtib ka riiklike maksude korral.Ta toonitas, et erinevalt riigimaksudest saab Tallinna reklaamimaksu puhul valida sobiva maksustamisperioodi. Linnaametnik jättis aga mainimata, et riiklike käibe-, tulu- või sotsiaalmaksu puhul peab deklaratsiooni esitama tagantjärele varasema perioodi kohta, mitte ette, nagu nõuab Tallinn.
    "Olete ekslikult asunud seisukohale, et aasta alguses jõustunud reklaamimaksu deklareerimise ja tasumise muudatused on ettevõtjavaenulikud. Muudatuste peamine eesmärk on vähendada halduskoormust ning muuta reklaamimaksu deklareerimine maksukohustuslasele selgemaks ja lihtsamaks," kommenteeris abilinnapea Arvo Sarapuu. Linna soov muuta reklaamimaksu deklareerimine lihtsamaks, on aga kaasa toonud hoopis segaduse ja ettevõtjate pahameele.
    Vaata, mis muutus:
    * Eelnevalt sai maksumaksja Tallinna reklaamimaksu puhul ise vabalt valida maksustamiseperioodi, mille kohta deklaratsioon esitatakse. Tänavu 1. jaanuarist fikseeritakse maksustamisperioodid ning maksumaksja saab valida ühe maksustamisperioodi järgnevast valikust: kalendrinädal, kalendrikuu, kalendrikvartal ja kalendriaasta.
    * Maksukohustuslane valib kalendriaasta esimese maksudeklaratsiooniga endale sobiva maksustamisperioodi. Ühe maksustamisperioodi jooksul saab esitada ainult ühe deklaratsiooni, seega kõik perioodi andmed peavad olema kajastatud ühel maksudeklaratsioonil.
    * Maksukohustuslane ei saa samal kalendriaastal muuta valitud maksustamisperioodi, seda saab teha järgmisel kalendriaastal.
    * Muutus ka maksudeklaratsiooni esitamise ja tasumise päev - maksudeklaratsioon tuleb esitada ja ka tasuda hiljemalt valitud perioodi esimesel tööpäeval.
     Allikas: Tallinna linnavalitsuse kiri ettevõtetele detsembris
    Autor: Piret Reiljan, Indrek Kald
  • Hetkel kuum
Seotud lood
Kõik seotud lood

Ain Kivisaar: kolm soovitust uuele linnavõimule
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
USA turuindeksid lõpetasid nädala korraliku tõusuga
Aktsiaindeksid sulgesid kauplemisnädala roheliselt ja kvartalitulemuste infokeerises on palju mitmekülgseid teadaandeid, mis turu aktiivselt liikuma on pannud.
Aktsiaindeksid sulgesid kauplemisnädala roheliselt ja kvartalitulemuste infokeerises on palju mitmekülgseid teadaandeid, mis turu aktiivselt liikuma on pannud.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Uus tehnoloogia hirmutab? Madalal rippuvad digiõunad toovad kiire võidu
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Raport Ukrainast: nädal on olnud pingeline
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Oodatud tõusu eelõhtu: kinnisvaraturg lükkas täiskäigu sisse
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.