Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    ÄP: Tallinnal vaid halvad maksunäited

    Tänasest Äripäevast saab lugeda, kuidas Tallinna linna uuest aastast kehtestatud reklaamimaksu muudatused on tekitanud palju segadust ning on ettevõtjatele ebamõistlikult koormavad.

    Äripäeva arvates on kõikidel Tallinna linna viimaste aastate maksude kehtestamistel üks läbiv viga – nad on maksumaksja vaenulikud. Näited sellest, kuidas makse kehtestada ei tohi. Asi ei olegi niivõrd maksus endas või selle määras, vaid selles, et need on kehtestatud läbimõtlematult, kiirustades ja piisavalt ette teatamata.
    Ootamatud maksud. Tallinn asus jõuliselt maksupoliitikat muutma pärast seda, kui valitsus otsustas vähendada kohalike omavalitsuste tulubaasi. See tähendas, et niigi raskustes linna-eelarve vajas koospüsimiseks kärpimise kõrval nii uusi tuluallikaid kui ka vanade maksude kasvu.
    Nii teataski linnapea Edgar Savisaar 1. detsembril 2009, et kehtestab Tallinnas müügi- ja paadimaksu. Mõlemale oli aga juba eos sisse programmeeritud vead. Näiteks paadimaks kehtestati vaid kaks nädalat enne jõustumist, mis iseenesest ei ole normaalne. Maksumaksjal on õigus muudatustest ette teada. Samuti jäi kiirustamisest ja läbimõtlematusest erinevatel põhjustel enamik aluseid maksu alt välja, nii et loodetud 10 miljonit krooni asemel laekus linnakassase vaid 68 000 krooni.
    Kehtestatud müügimaksuga läks paljuski samamoodi. Lisaks müügimaksu kehtestamisega kaasnenud segadusele, kellele täpselt taoline maks kehtib, algasid ka kohtuvaidlused. Näiteks möödunud aasta oktoobris otsustas Tallinna halduskohus kütusemüüja Statoili ja Tallinna linna vahelises vaidluses, et Tallinna müügimaks aktsiiskaupadele on ebaseaduslik.
    Kiirustades tõsteti näiteks ka maamaksu. Kokkuvõttes pälvis Tallinna volikogu koalitsioon ja linnavalitsus eesotsas linnapea Edgar Savisaarega müügimaksu ja paadimaksu kehtestamise eest 2010. aasta maksumaksja vaenlase tiitli. Tänaseks on kõik eelnimetatud maksud riigikogu initsiatiivil kaotatud.
    Vead on õppimiseks. Probleem seisneb aga selles, et vigadest pole õpitud, mida näitab reklaamimaksu ümber toimuv. Tallinn kehtestas aasta algusest uue reklaamimaksu määruse, mis sisuliselt sunnib ettevõtjat tuleviku otsuseid ette ennustama ja kui seda ei suudeta, siis karistatakse deklaratsiooni muutjat viivisega. Äripäeva vestelnud ettevõtjat ei vaidlusta maksu olemasolu, vaid just nimelt selle deklareerimise korda, mis ei arvesta muuhulgas sektori eripäradega. Linna väitel oli muudatuste eesmärk vähendada maksukogumise halduskoormust ning muuta reklaamimaksu deklareerimine maksukohustuslasele selgemaks ja lihtsamaks. Tegelikkus on aga vastupidine - ettevõtjad peavad nüüd valima kas läbida suur bürokraatia kadalipp või maksta võimalikud kopsakad viivised.
    Valitsus astub Tallinna ämbrisse. Kuid Tallinna selgelt väljajoonistuvate ja kõlavalt afišeeritud maksustamiste kõrval on samasse ämbrisse korduvalt astunud ka Reformierakonna ja IRLi valitsuskoalitsioon. Ja seda mitte ainult kriisiaastatel, kui väga lühikese etteteatamisajaga tõsteti käibemaks 18 protsendilt 20 protsendini, vaid ka eelmisel kiire majanduskasvu aastal. Näiteks alles septembris, rööbiti riigieelarve jõudmisega riigikokku, võeti vastu seadusemuudatus, millega tõsteti ootamatult ja ette teatamata juba uuest aastast alkoholiaktsiisi. Tõsi, hiljem lükati maksu kehtima hakkamise aeg kuu võrra edasi.
    Vigadest tuleb õppida. Eesti ettevõttesõbralikust ei aita kuidagi kinnistada linna või valitsuse etteteatamata ja läbi mõtlemata maksuotsused. Vastupidi, Eesti üheks eeliseks on olnud selge, lihtne ja stabiilne maksusüsteem. Ettevõtjatele ja investoritele on see oluline, et teha pikemaajalisi plaane. Mitte vaid valimistest valimisteni, nagu kipuvad majandama erakonnad.
    Autor: 1185-aripaev
  • Hetkel kuum
Seotud lood
Kõik seotud lood

5% Klubi, 99% tõenäosusega
Martin Villig võitis Eduka Eesti konkursi oma ettepaneku sisu, mitte isiku tõttu. Tõsi, selle juures on üks konks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Martin Villig võitis Eduka Eesti konkursi oma ettepaneku sisu, mitte isiku tõttu. Tõsi, selle juures on üks konks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Infortar tegi rekordilise kvartali
Möödunud aasta lõpul Tallinna börsi põhinimekirja lisandunud Infortari tulemused kujunesid selle aasta esimeses kvartalis rekordiliseks. Ettevõtte müügitulu kasvas 373 miljoni euroni ja kasum 62 miljoni euroni.
Möödunud aasta lõpul Tallinna börsi põhinimekirja lisandunud Infortari tulemused kujunesid selle aasta esimeses kvartalis rekordiliseks. Ettevõtte müügitulu kasvas 373 miljoni euroni ja kasum 62 miljoni euroni.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Väikekaupmees: turgu ahistav alkoholiregister peab kaduma!
Alkoholiregister on elav näide sellest, kuidas turumoonutus ei taha kaduda, sest bürokraatia on tugevam kui terve mõistus, kirjutab enam kui 10 aastat käsitööõllepoodi pidanud väikeettevõtja Karmo Tüür.
Alkoholiregister on elav näide sellest, kuidas turumoonutus ei taha kaduda, sest bürokraatia on tugevam kui terve mõistus, kirjutab enam kui 10 aastat käsitööõllepoodi pidanud väikeettevõtja Karmo Tüür.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Sääsepeletajate müüja: müüme toodet, millesse ise usume
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Olavi Lepp: juht töötab hea tuju nimel
Parima juhi konkursi finalist, Swedbank Eesti juht Olavi Lepp ütleb, et ei usu juhtide tekitatud pinge all heade tulemuste tegemisse. “Kui saabud ohkega majja, siis on midagi väga valesti,” ütleb hea tuju kultuuri pooldav tippjuht.
Parima juhi konkursi finalist, Swedbank Eesti juht Olavi Lepp ütleb, et ei usu juhtide tekitatud pinge all heade tulemuste tegemisse. “Kui saabud ohkega majja, siis on midagi väga valesti,” ütleb hea tuju kultuuri pooldav tippjuht.
Äripäeva arvamusliider: kui tahame Euroopa toetust Ukrainale, peame andma midagi vastu
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Millal oma raamatupidaja lahti lasta?
Õige vastus on, et ära seda küll otsejoones tegema jookse, sest head raamatupidajat pole lihtne leida.“Kui praegu on Eestis ligikaudu 170 000 maksukohuslasest ettevõtet, siis e-arveid kasutab neist ainult 14 000,” ütles Coop Panga ärikliendi igapäevapanganduse juht Erje Mettas.
Õige vastus on, et ära seda küll otsejoones tegema jookse, sest head raamatupidajat pole lihtne leida.“Kui praegu on Eestis ligikaudu 170 000 maksukohuslasest ettevõtet, siis e-arveid kasutab neist ainult 14 000,” ütles Coop Panga ärikliendi igapäevapanganduse juht Erje Mettas.
Bolt teeb veel ühe sammu IPO poole, varub 220 laenumiljonit
Bolt Technology on taganud 220 miljoni euro suuruse krediidiliini, mis aitab Eesti mobiilsusettevõtte sõnul valmistuda avalikuks pakkumiseks, kirjutas Bloomberg.
Bolt Technology on taganud 220 miljoni euro suuruse krediidiliini, mis aitab Eesti mobiilsusettevõtte sõnul valmistuda avalikuks pakkumiseks, kirjutas Bloomberg.