• OMX Baltic−0,33%301,29
  • OMX Riga0,02%893,52
  • OMX Tallinn0,56%2 081,11
  • OMX Vilnius−0,12%1 199,62
  • S&P 500−0,11%6 198,01
  • DOW 300,91%44 494,94
  • Nasdaq −0,82%20 202,89
  • FTSE 1000,28%8 785,33
  • Nikkei 225−1,24%39 986,33
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,65
  • OMX Baltic−0,33%301,29
  • OMX Riga0,02%893,52
  • OMX Tallinn0,56%2 081,11
  • OMX Vilnius−0,12%1 199,62
  • S&P 500−0,11%6 198,01
  • DOW 300,91%44 494,94
  • Nasdaq −0,82%20 202,89
  • FTSE 1000,28%8 785,33
  • Nikkei 225−1,24%39 986,33
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,65
  • 12.07.12, 15:26
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

WMG: internetiturundusel on arenguruumi  

Internetireklaami mudelit CPA pakub Eestis ka turundusagentuur Winter Media Group OÜ. Grupi juhatuse liige Tanel Talve on LeadGid’st küll kuulnud, aga tema sõnul ei ole see veel populaarsust saavutanud ning internetiturunduse mudelite kohta on vaja veel palju selgitustööd teha.
„Selgitustöid tuleb LeadGidil veel palju teha,“ märkis Talve.
Kas Eestis on internetireklaami mudelile CPA turgu, vastas Talve, et Eestis ei saa rääkida peenematest mudelitest, sest mõnele turundusjuhile peab jätkuvalt seletama sedagi, et internetile kui turunduskanalile tasuks ka tähelepanu pöörata. „Siin läheb aega, et turundusjuhtidele mudeleid täpsemalt selgeks teha. Ma ei usu, et toimub kiire murrang ja hakatakse ühte mudelit kasutama,“ selgitas Talve.
Eestis on internetiturundus mahajäänud, sest ülikoolides ei ole see õppekavas. Selles vallas tegutsejad on ise ennast üles töötanud, lisas Talve. Tema sõnul näitas viimane kriis seda, et ettevõtted hakkasid rohkem mõtlema oma reklaamikanalite peale. „Mida aeg edasi, seda rohkem tahetakse ka veebis saada müügipõhist hinnastamist,“ lausus Talve.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Müügipõhist hinnastamine on Talve sõnul keeruline teema ja paljud agentuurid ei ole sellega kaasa läinud. „Meil tuleb jätkuvalt rääkida sellest, mis vahe on tava- ja internetimeedial,“ sõnas Talve.
Mis on mis:
CPA tähistab väljendit Cost Per Action, mis tähendab "maksa tulemuste eest". Internetireklaami mudelit CPA peetakse täna üheks kõige tõhusamaks. Reklaamija ei maksa klikkide või kuvamiste eest, vaid iga tarbija konkreetse huvi eest toodete või teenuste vastu.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 15 p 9 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele