• OMX Baltic0,14%300,36
  • OMX Riga0,97%888,53
  • OMX Tallinn0,1%2 058,29
  • OMX Vilnius0,34%1 198,02
  • S&P 500−0,22%5 967,84
  • DOW 300,08%42 206,82
  • Nasdaq −0,51%19 447,41
  • FTSE 100−0,2%8 774,65
  • Nikkei 225−0,22%38 403,23
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,3
  • OMX Baltic0,14%300,36
  • OMX Riga0,97%888,53
  • OMX Tallinn0,1%2 058,29
  • OMX Vilnius0,34%1 198,02
  • S&P 500−0,22%5 967,84
  • DOW 300,08%42 206,82
  • Nasdaq −0,51%19 447,41
  • FTSE 100−0,2%8 774,65
  • Nikkei 225−0,22%38 403,23
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,3
  • 27.09.12, 17:34
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kaugliini juht teenib 1300 eurot kuus

Sebe ASi omaniku Hugo Osula sõnul on bussijuhtide palk kommertsliinidel hetkel konkurentsivõimeline ja palku kolmekordistada pole võimalik.
Ettevõtja Ülo Pärnits märkis Äripäeva konverentsil Äriplaan, et Eestis on palgad 3-4 korda madalamad kui Skandinaavias ning palgavahed on kolossaalsed. Pärnits pani ettevõtjatele südamele, et nood oma töötajate palgad üle vaataksid. Samas on tema sõnul Eestis ettevõtteid, kus võiks näiteks kohe mitu korda palka tõsta.
Hugo Osula nõustub Pärnitsaga selles osas, et Eesti bussijuhid väärivad ligi kolm korda kõrgemat palka, sest vaid nii saab olla konkurentsivõimeline põhjanaabrite palgatasemega ja hoida häid spetsialiste kodumaal, kuid praeguses Eestis pole see tema hinnangul võimalik. 
"Kahjuks tänases Eestis tulenevalt ühistranspordi korraldamisest raha selleks ei ole. Kui kommertsliinidel saavad vedajad veel ise juhtide palgataset reguleerida, siis avalikud hanked on üles ehitatud vaid madalaimale hinnale tuginedes. Ainult hinnale tuginemine omakorda loob võimaluse eduks neile ettevõtetele, kes maksvad palka mitte üle 700 euro bruto. See omakorda põhjustab paremate juhtide lahkumise avalikelt liinidelt," kommenteeris Osula e-kirjas.

Artikkel jätkub pärast reklaami

"Kommertsliinidel on Sebe seadnud eesmärgiks investeerida saadud tulu tagasi ettevõttesse. Ainult nii saame pakkuda reisijatele nauditavat ühistransporti ja töötajatele meeldivat töökeskkonda. Tööandjana oleme kaks viimast aastat  tõstnud töötajate palkasid ning püüame olla bussiturul ettevõte, kes maksab parimat palka ja kus töötavad ka parimad bussijuhid," märkis Osula. "Sebe kaugliini bussijuhid teenivad kuus normtööajaga umbes 1000-1300 eurot," lisas ta.
 

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 27 p 2 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele