• OMX Baltic−0,17266,92
  • OMX Riga−1,49866,71
  • OMX Tallinn0,141 739,38
  • OMX Vilnius0,00993,09
  • S&P 5001,115 459,1
  • DOW 301,6440 589,34
  • Nasdaq 1,0317 357,88
  • FTSE 1001,218 285,71
  • Nikkei 225−0,5337 667,41
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0093,47
  • OMX Baltic−0,17266,92
  • OMX Riga−1,49866,71
  • OMX Tallinn0,141 739,38
  • OMX Vilnius0,00993,09
  • S&P 5001,115 459,1
  • DOW 301,6440 589,34
  • Nasdaq 1,0317 357,88
  • FTSE 1001,218 285,71
  • Nikkei 225−0,5337 667,41
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0093,47
  • 05.10.12, 08:45

Puuvili kallines aastaga kolmandiku

Tarbijahinnaindeksi muutus oli 2012. aasta septembris võrreldes augustiga 0,5% ning võrreldes eelmise aasta septembriga 3,8%, enim on aastaga kallinenud puuvili, teatab statistikaamet.
Kaubad olid 2011. aasta septembriga võrreldes 3,3% ja teenused 4,6% kallimad.Kaupade ja teenuste administratiivselt reguleeritavad hinnad on eelmise aasta septembriga võrreldes tõusnud 8,4% ja mittereguleeritavad hinnad 2,2%.
Võrreldes eelmise aasta sama kuuga mõjutasid tarbijahinnaindeksit jätkuvalt enim eluasemekulutused, mis andsid kogutõusust üle kolmandiku. Sellest omakorda üle poole andis aastataguse ajaga võrreldes 14,7% kallinenud soojusenergia.
Toit andis kogutõusust 30%, millest kaks viiendikku andsid möödunud aasta septembriga võrreldes 7,7% kallinenud liha- ja lihatooted ning ligi kolmandiku 20% kallim puuvili. Mootorikütus oli 10,5% kallim ja andis kogutõusust üle kuuendiku. Mulluse septembriga võrreldes on toidukaupadest enim kallinenud mitmesugune puuvili (32%) ning odavnenud kartul (11%).
Augustiga võrreldes olid septembris tarbijahinnaindeksi peamisteks mõjutajateks riietuse ja jalatsite sesoonsete soodusmüükide lõppemine, köögivilja sesoonne odavnemine ning mootorikütuse 2,6%-line kallinemine. Enim kallines kuuga banaan (28%) ning odavnes porgand (36%).

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 24.07.24, 15:46
Eesti inimesed eelistavad suvel üha enam alkoholivaba õlut, siidrit või longdrinki
Käes on suur suvi ning põhiline puhkuste aeg. Ekslikult arvatakse, et soe suveaeg kipub paljudele eestlastele koos alkoholiga mööduma. Aastast aastasse on kasvanud aga just alkoholivabade toodete populaarsus ning seda mitte üksnes suvel, vaid üleüldiselt – kasvanud on nii alkoholivabade toodete hulk kui ka tarbijate nõudlus.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele