Indrek Kald • 12. oktoober 2012 kell 13:57

Tõnis Lepp: õnnetuse järel on lennufirma turvalisim

Pärast õnnetust on lennufirma maailma turvalisim, ütles Copterline'i juht Tõnis Lepp Pärnu juhtimiskonverentsil.

Kontroll on viidud absoluutse maksimumini, põhjendas ta. Ent avalikkust selles veenda on väga raske, kuna lennufirma müüb eeskätt usaldust.

Copterline'i vastutav juht Tõnis Lepp rääkis juhtimiskonverentsi teisel päeval avameelselt Copterline’i ebaõnnestumistest, keskendudes mitte niivõrd traagilisele õnnetusele, vaid pigem vigadele, mis tehti hiljem.

"Ajalukku vaadates oli 1998. aastal maailmas kaks kopteriliini. Mõlemad kasutaid Sikorsky koptereid. Tootja tõi välja uue kopteri, mida peeti väga heaks, ja otsis, kas kuskil võiks olla veel kopteriliini potentsiaali. Vaatasid Euroopasse ja leidsid Tallinna-Helsingi liini. See tundus erakordne võimalus. Kolm esimest aastat olime küll kahjumis, aga sealt edasi läks Copterline'i äri üles. Kolm kuud enne õnnetust oli firmas koosolek, kus arutasime, kas müüa firma ühele jõukale investorile. Otsustasime mitte müüa," meenutab Lepp ettevõtte algust ja hiilgeaegu.

Ootamatu traagiline õnnetus on kõigile teada. "Eestis taheti kangesti leida süüdlast, kuid kummalisel kombel sellel õnnetusel süüdlast polegi, kuna kasutatud tehnoloogiat peeti tollal maailma parimaks ja täiesti tõrkevabaks," rääkis ta.

Copterline'is ei suudetud pikka aega lõpuni mõista, miks inimesed ei julge uuesti lendama hakata. Kopter väljaspool sõjapiirkondi on Lepa sõnul väga kallis ja turvalisim lennuvahend. Ent ratsionaalsed faktid ohutuse kohta ei jõua inimesteni, nagu Lepp omal nahal tundma pidi.

Copterline'il soovitati vahetada nime, teha täiesti uus algus. Firma aga tõrkus seda tegemast, kuna uue brändi loomine on kallis. Lisaks peeti olemasolevat nime tuntuks ega mõistetud, et seda seostati pärast õnnetust millegi negatiivsega.

Kriisist välja tulemiseks püüti justkui leiutada jalgratast. "Arvasime, et oskame ise kõike teha, ei kuulanud teisi," rääkis Lepp. Ta soovitas õppetunnina küsida nii keerulisse olukorda sattunud organisatsioonidel nõu inimestelt ümberringi ja välistelt asjatundjatelt, mitte proovida endale tundmatut situatsiooni oma tarkusega lahendada.

Hetkel kuum