Ave Lepik • 25. oktoober 2012 kell 10:39

SEB pangakaardilt haihtus raha Keeniasse

SEB panga klient avastas poodi minnes, et ei saa enam pangakaarti kasutada. Selgus, et tema arvelt on tehtud kaheksa ülekannet Keeniasse, millest mees midagi ei teadnud.

Klient tegi internetipangas avalduse ülekannete tühistamiseks. Pangakontorist üle küsides sai ta teada, et avaldus on küll olemas, aga kuna tegemist on välisülekannetega, siis võtab selle annulleerimine aega, vahendas Põhjarannik.

Esmaspäeva hommikul andis aga kontol toimunud liikumisest teavitav lühisõnum telefoni teel teada, et tema arvelt on tehtud needsamad kaheksa broneeritud ülekannet.

SEB kommunikatsioonijuhi Evelin Allase sõnul ei tühista tehingu vaidlustusavalduse esitamine tehinguid, vaid selle alusel saab pank analüüsida ning kui tulemus näitab, et klient ei ole maksetega seotud, saab summa kliendile tagasi kanda. “Klient esitas avalduse internetipangas, mille järel kuvati automaatvastus, et pank võtab temaga hiljemalt 10 päeva jooksul ühendust,” selgitas ta ja lubas, et sel juhtumil võetakse kliendiga ühendust kohe.

Allase sõnul tuleb kaardiandmete kopeerimist ja petuülekandeid ette, kuid see ei ole tavapärane. “Pank monitoorib klientide tehinguid ja kontakteerub kliendiga, et pettustehingute korral ka pangakaart suletud saaks,” kommenteeris Allas väljaandele.

Selleks, et oma raha petuskeemide eest kaitsta, peaksid kliendid tema sõnul üle vaatama kaardi päevalimiidi. “Kui suurt limiiti ei vajata, siis tuleks seda vähendada,” lisas ta.

Hetkel kuum