Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Järjekordne audit hindab Väo ristmiku ohtlikuks

    Värske liiklusohutusaudit annab Väo ristmiku projekti ohutusele mitterahuldava hinnangu ja on järjekorras juba mitmes kriitika. Maanteeamet kavatseb siiski sama projektiga edasi minna.

    Ristmiku rajamisega ollakse tõsises ajahädas, euroraha kasutamiseks vajalikus ajagraafikus püsimiseks on tarvis ehitushankeni jõuda uue aasta alguses. Ajasurve võib ka olla põhjus, miks olemasolevat lahendust korduva kriitika kiuste läbi surutakse, kuigi maanteeamet eitab kiirustamist liiklusohutuse arvel. “Lahendused peavad olema ohutud sõltumata sellest, kas kasutatakse Euroopa Liidu või riigi finantseerimist,” teatas maanteeameti planeeringute osakonna juht Tõnis Tagger. Ta lisas, et audit ei muuda Väo sõlme detailplaneeringu põhimõttelist liikluslahendust, kuid amet kaalub kõiki audiitori väljatoodud riske, et tagada liikluslahenduse ohutus. Ka Tallinna linnaplaneerimisameti juht Anu Hallik-Jürgenstein sekundeeris Taggerile ja ütles, et linn ei pea vajalikuks muuta detailplaneeringut.
    Ministeerium arutab auditi tulemusi. “Ministeeriumi jaoks on kindlasti oluline, et tulevasel ristmikul oleks tagatud ohutus. Kindlasti arutame maanteeametiga auditi tulemusi,” kommenteeris tekkinud olukorda majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi pressiesindaja Rasmus Ruuda. Maanteeamet andis samas eile mõista, et ministeeriumil pretensioone pole.
    Kui otsustajad näivad olevat projekti ohutuses veendunud, miks siis värske audit lahendust ikkagi ohtlikuks peab? “Projekteeritud lahenduse muutmata kujul väljaehitamine kinnistab liiklusohtlike konfliktkohtadega lahenduse aastakümneteks,” hoiatas liiklusohutusauditi koostanud OÜ Tinter-Projekt audiitor Indrek Oden. Sõlme projekteeritud juurdepääsud muudavad niigi keerulise sõlme liiklusskeemi veelgi keerulisemaks, osutab auditi koostaja keset ristmikku kerkivale Olerexi tanklale. Lahenduseks pakkus audiitor tanklale juurdepääsu rajamist ristmiku keskpunktist eemale, kasutades kogujateid.
    Värske auditi koostas Tinter-Projekt maanteeameti tellimusel novembris. Aga ka enne viimast viidatud auditit on eksperdid ja teedeinsenerid korduvalt Väo ringristmiku detailplaneeringut kritiseerinud, eelkõige põhjusel, et keset ristmikku on kavandatud Olerexi tankla koos ligipääsudega otse ristmikult.
    Olerex pani oma raha mängu. Veebruaris kirjutas Äripäev, et Olerex maksis kinni riiklikult tähtsa Väo liiklussõlme ehitusprojekti. Olerex rahastas ka projekti esimest liiklusohutusauditit, millele maanteeamet Äripäeva survel siiski täiendava ekspertiisi tellis. Juba siis viitasid asjatundjad huvide konfliktile ja projekti liiklusohtlikkusele. Majandusminister Juhan Parts lubas lausa oma mütsi ära süüa, kui kuulis projekti rahastamisest kütusefirma poolt. Tõsi, Parts ei suutnud lihtsalt uskuda erafirma lahkust.
     
     
    Mis on mis
    Väo liiklussõlm
    Rahu, Peterburi ja Lagedi tee mitmetasandiline ristmik ühendab Muuga, Paldiski ja Tallinna kesklinna sadamaid ning rahvusvahelisi põhimaanteid. Teedeinsenerid on sõlme nimetanud Eesti maanteetranspordi üheks tähtsamaks.Liiklussõlme ehitamise piirhind on 19 miljoniteurot, ehitamist rahastab 80% ulatuses Euroopa Liidu Ühtekuuluvusfond.Detailplaneeringu algatas maanteeamet juba 2007. aastal, kuid algne versioon läks täielikult muutmisele 2011. aasta alguses.
  • Hetkel kuum
Seotud lood

5% Klubi, 99% tõenäosusega
Martin Villig võitis Eduka Eesti konkursi oma ettepaneku sisu, mitte isiku tõttu. Tõsi, selle juures on üks konks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Martin Villig võitis Eduka Eesti konkursi oma ettepaneku sisu, mitte isiku tõttu. Tõsi, selle juures on üks konks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Kevadine hinnasula aktsiaturul paiskas ostukohad lagedale
Kasumijahil investorid ja kauplejad otsivad turul õiget aega investeerimistehingute tegemiseks. Õnnestunud tehinguks on vaja aga õigele ajale pihta saada kaks korda – esimest korda siis, kui ost sooritatakse, ja teist korda siis, kui hoolikalt valitud positsioon maha müüakse.
Kasumijahil investorid ja kauplejad otsivad turul õiget aega investeerimistehingute tegemiseks. Õnnestunud tehinguks on vaja aga õigele ajale pihta saada kaks korda – esimest korda siis, kui ost sooritatakse, ja teist korda siis, kui hoolikalt valitud positsioon maha müüakse.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Luksusturismi ettevõtjad õpetavad, kuidas meelitada rikkad metsa raha kulutama
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Sääsepeletajate müüja: müüme toodet, millesse ise usume
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Pauligi kontserni tippu jõudnud Mariell Toiger: tuleb lihtsalt pihta hakata
“Julgus peale hakata on ikkagi pool võitu ja läbi selle on võimalik jõuda ka kaugemale,” ütleb Soome Pauligi kontserni juhatusse jõudnud Mariell Toiger.
“Julgus peale hakata on ikkagi pool võitu ja läbi selle on võimalik jõuda ka kaugemale,” ütleb Soome Pauligi kontserni juhatusse jõudnud Mariell Toiger.
Äripäeva arvamusliider: kui tahame Euroopa toetust Ukrainale, peame andma midagi vastu
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Raadiohitid: miljonär Marko Oolo nipid ja ka rikkad nutavad
Selle nädala Äripäeva kuulatuimad saated olid, kus rääkis miljonär Marko Oolo enda portfellist, Microsoft Eesti juht töötajate tasustamisest ning Olavi Lepp juhtimisest.
Selle nädala Äripäeva kuulatuimad saated olid, kus rääkis miljonär Marko Oolo enda portfellist, Microsoft Eesti juht töötajate tasustamisest ning Olavi Lepp juhtimisest.
5 protsendi klubi idee tõi Martin Villigule Eduka Eesti võidu ja 10 000 eurot
Arvamuskonkursi Edukas Eesti käesoleva hooaja võitis ettevõtja Martin Villigu idee algatada ühiskondlik kokkulepe, millega jõukamad inimesed annetaksid oma sissetulekutest 5 protsenti erinevateks algatusteks.
Arvamuskonkursi Edukas Eesti käesoleva hooaja võitis ettevõtja Martin Villigu idee algatada ühiskondlik kokkulepe, millega jõukamad inimesed annetaksid oma sissetulekutest 5 protsenti erinevateks algatusteks.