Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Järjekordne audit hindab Väo ristmiku ohtlikuks

    Värske liiklusohutusaudit annab Väo ristmiku projekti ohutusele mitterahuldava hinnangu ja on järjekorras juba mitmes kriitika. Maanteeamet kavatseb siiski sama projektiga edasi minna.

    Ristmiku rajamisega ollakse tõsises ajahädas, euroraha kasutamiseks vajalikus ajagraafikus püsimiseks on tarvis ehitushankeni jõuda uue aasta alguses. Ajasurve võib ka olla põhjus, miks olemasolevat lahendust korduva kriitika kiuste läbi surutakse, kuigi maanteeamet eitab kiirustamist liiklusohutuse arvel. “Lahendused peavad olema ohutud sõltumata sellest, kas kasutatakse Euroopa Liidu või riigi finantseerimist,” teatas maanteeameti planeeringute osakonna juht Tõnis Tagger. Ta lisas, et audit ei muuda Väo sõlme detailplaneeringu põhimõttelist liikluslahendust, kuid amet kaalub kõiki audiitori väljatoodud riske, et tagada liikluslahenduse ohutus. Ka Tallinna linnaplaneerimisameti juht Anu Hallik-Jürgenstein sekundeeris Taggerile ja ütles, et linn ei pea vajalikuks muuta detailplaneeringut.
    Ministeerium arutab auditi tulemusi. “Ministeeriumi jaoks on kindlasti oluline, et tulevasel ristmikul oleks tagatud ohutus. Kindlasti arutame maanteeametiga auditi tulemusi,” kommenteeris tekkinud olukorda majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi pressiesindaja Rasmus Ruuda. Maanteeamet andis samas eile mõista, et ministeeriumil pretensioone pole.
    Kui otsustajad näivad olevat projekti ohutuses veendunud, miks siis värske audit lahendust ikkagi ohtlikuks peab? “Projekteeritud lahenduse muutmata kujul väljaehitamine kinnistab liiklusohtlike konfliktkohtadega lahenduse aastakümneteks,” hoiatas liiklusohutusauditi koostanud OÜ Tinter-Projekt audiitor Indrek Oden. Sõlme projekteeritud juurdepääsud muudavad niigi keerulise sõlme liiklusskeemi veelgi keerulisemaks, osutab auditi koostaja keset ristmikku kerkivale Olerexi tanklale. Lahenduseks pakkus audiitor tanklale juurdepääsu rajamist ristmiku keskpunktist eemale, kasutades kogujateid.
    Värske auditi koostas Tinter-Projekt maanteeameti tellimusel novembris. Aga ka enne viimast viidatud auditit on eksperdid ja teedeinsenerid korduvalt Väo ringristmiku detailplaneeringut kritiseerinud, eelkõige põhjusel, et keset ristmikku on kavandatud Olerexi tankla koos ligipääsudega otse ristmikult.
    Olerex pani oma raha mängu. Veebruaris kirjutas Äripäev, et Olerex maksis kinni riiklikult tähtsa Väo liiklussõlme ehitusprojekti. Olerex rahastas ka projekti esimest liiklusohutusauditit, millele maanteeamet Äripäeva survel siiski täiendava ekspertiisi tellis. Juba siis viitasid asjatundjad huvide konfliktile ja projekti liiklusohtlikkusele. Majandusminister Juhan Parts lubas lausa oma mütsi ära süüa, kui kuulis projekti rahastamisest kütusefirma poolt. Tõsi, Parts ei suutnud lihtsalt uskuda erafirma lahkust.
     
     
    Mis on mis
    Väo liiklussõlm
    Rahu, Peterburi ja Lagedi tee mitmetasandiline ristmik ühendab Muuga, Paldiski ja Tallinna kesklinna sadamaid ning rahvusvahelisi põhimaanteid. Teedeinsenerid on sõlme nimetanud Eesti maanteetranspordi üheks tähtsamaks.Liiklussõlme ehitamise piirhind on 19 miljoniteurot, ehitamist rahastab 80% ulatuses Euroopa Liidu Ühtekuuluvusfond.Detailplaneeringu algatas maanteeamet juba 2007. aastal, kuid algne versioon läks täielikult muutmisele 2011. aasta alguses.
  • Hetkel kuum
Seotud lood

Ott Aava: enamik idufirmasid ei jää ellu. See on hea
Mida toetavam on ühiskond idufirmade ebaõnnestumiste suhtes, seda rohkem sünnib suuri edulugusid, kirjutab advokaadibüroo Cobalt tehnoloogiasektori tehingunõustamiste juht Ott Aava.
Mida toetavam on ühiskond idufirmade ebaõnnestumiste suhtes, seda rohkem sünnib suuri edulugusid, kirjutab advokaadibüroo Cobalt tehnoloogiasektori tehingunõustamiste juht Ott Aava.
Miks peaks Föderaalreserv intressimäärasid kiiremini langetama?
USA Föderaalreserv on käesolevaks aastaks prognoosinud vaid ühe intressimäärade langetamise. Värskeimad USA majanduse igakuised andmed on mõnedki analüütikud liiga aeglase intressimäärade langetamise pärast muretsema pannud, vahendas Yahoo Finance.
USA Föderaalreserv on käesolevaks aastaks prognoosinud vaid ühe intressimäärade langetamise. Värskeimad USA majanduse igakuised andmed on mõnedki analüütikud liiga aeglase intressimäärade langetamise pärast muretsema pannud, vahendas Yahoo Finance.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Väikeettevõtjatele koidab peagi võimalus kergemini laenu saada
Väikeettevõtted saavad peagi EASi ja Kredexi käendusega lihtsamini raha laenata, rääkis ühendasutuse laenude ja käenduste osakonna juht Kaarel Aus.
Väikeettevõtted saavad peagi EASi ja Kredexi käendusega lihtsamini raha laenata, rääkis ühendasutuse laenude ja käenduste osakonna juht Kaarel Aus.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Pannkoogimeistrid uuendavad kasvuretsepti: tuleb Eestist väljas ise äri püsti panna
Kookeri minipannkookidega tuntust kogunud Mesti omanikud tunnistasid Äripäeva raadios, et olid frantsiisi avamisele väljaspool Eestit juba päris lähedal, kuid aeg polnud küps. Enne tuleb ka ise üks koht välismaal avada.
Kookeri minipannkookidega tuntust kogunud Mesti omanikud tunnistasid Äripäeva raadios, et olid frantsiisi avamisele väljaspool Eestit juba päris lähedal, kuid aeg polnud küps. Enne tuleb ka ise üks koht välismaal avada.
Milline on edukas juht? 10 põhimõtet pärast mitmesaja liidriga rääkimist
Mida tähendab olla edukas juht? Olen rääkinud üle 400 juhiga ja kuuldud tarkuseterad välja sõelunud, süstematiseerinud ja tervikuks sidunud.
Mida tähendab olla edukas juht? Olen rääkinud üle 400 juhiga ja kuuldud tarkuseterad välja sõelunud, süstematiseerinud ja tervikuks sidunud.
Neste lahkus Rohetiigrist. Vastastikku jagatakse teravaid süüdistusi
Neste teatas, et lahkub Rohetiigrist, sest ei pea transpordi teekaardi koostamise protsessi läbipaistvaks ega teaduspõhiseks. Rohetiiger pole süüdistusega nõus ja heidab Nestele ette vähest panust teekaardi loomisesse, kirjutab kestlikkusuudised.ee.
Neste teatas, et lahkub Rohetiigrist, sest ei pea transpordi teekaardi koostamise protsessi läbipaistvaks ega teaduspõhiseks. Rohetiiger pole süüdistusega nõus ja heidab Nestele ette vähest panust teekaardi loomisesse, kirjutab kestlikkusuudised.ee.
Kütusemüüjad teavad üksteise äri väga hästi, aga kartelli ei paista
Konkurentsiameti analüüs hajutas kahtlused kütusekartellist, ameti soovitused edasiseks said kütusefirma juhilt aga karmi kriitikat.
Konkurentsiameti analüüs hajutas kahtlused kütusekartellist, ameti soovitused edasiseks said kütusefirma juhilt aga karmi kriitikat.
Saaremaa Piimatööstus kukkus juustu pärast kahjumisse
Saaremaa Piimatööstus jäi eelmisel aastal miljoni euroga miinusesse ja nimetab põhjuseks juustu hinna rekordilist vabalangust aasta alguses.
Saaremaa Piimatööstus jäi eelmisel aastal miljoni euroga miinusesse ja nimetab põhjuseks juustu hinna rekordilist vabalangust aasta alguses.
Euroopa riigipead ei suutnud von der Leyeni teises ametiajas kokkuleppe jõuda
Euroopa Komisjoni presidendi Ursula von der Leyeni uuesti ametisse nimetamine ning Kaja Kallase saamine Euroopa Liidu välisasjade juhiks paistis olevat ühe õhtusöögi kaugusel, tegelikkuses vajatakse rohkem aega.
Euroopa Komisjoni presidendi Ursula von der Leyeni uuesti ametisse nimetamine ning Kaja Kallase saamine Euroopa Liidu välisasjade juhiks paistis olevat ühe õhtusöögi kaugusel, tegelikkuses vajatakse rohkem aega.