• OMX Baltic−0,42%300,01
  • OMX Riga−0,06%892,98
  • OMX Tallinn−0,6%2 068,62
  • OMX Vilnius0,24%1 202,47
  • S&P 5000,47%6 227,42
  • DOW 30−0,02%44 484,42
  • Nasdaq 0,94%20 393,13
  • FTSE 100−0,12%8 774,69
  • Nikkei 2250,06%39 785,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,12
  • OMX Baltic−0,42%300,01
  • OMX Riga−0,06%892,98
  • OMX Tallinn−0,6%2 068,62
  • OMX Vilnius0,24%1 202,47
  • S&P 5000,47%6 227,42
  • DOW 30−0,02%44 484,42
  • Nasdaq 0,94%20 393,13
  • FTSE 100−0,12%8 774,69
  • Nikkei 2250,06%39 785,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,12
  • 13.02.13, 07:46
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Suured kruiisilaevad saavad Tallinna sadamas uue kai

AS Tallinna Sadam kuulutas välja Vanasadama uue kruiisikai ehitaja leidmise riigihanke, et võtta vastu senisest suuremaid kruiisilaevu.
421 meetri pikkuse kai valmimine on kavandatud 2014. aasta kruiisihooaja alguseks. Vanasadama uus kruiisikai võimaldab vastu võtta kuni 340 meetri pikkuseid ja 42 meetri laiuseid aluseid, maksimaalselt üheksameetrise süvisega.
"Investeering uude kruiisikaisse on tingitud ühelt poolt nii aina kasvavast nõudlusest Tallinna kui kruiisisihtkoha järele kui ka reisikorraldajate huvist kasutada üha suuremaid kruiisilaevasid," lausus Tallinna Sadama turundus- ja kommunikatsiooniosakonna juhataja Sirle Arro.
Sadama prognooside kohaselt jõuab Tallinna külastavate kruiisireisijate arv juba uue kruiisikai valmimise hooajal ehk 2014. aastal poole miljoni inimeseni. Mullu külastas Tallinnat 440 000 kruiisireisijat 294 laevaga.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Vanasadama senise kruiisikai kõrvale ehitatava uue kai kogupikkus on avatud hankemenetluse tingimustest lähtuvalt 421 meetrit, laius 20 meetrit ja sügavusega maapinnast 11 meetrit.
Ehitaja peab kaile paigaldama sildumisseadmed, pääste- ja turvavarustuse ning navigatsioonimärgistus. Samuti tuleb kaile ehitada elektrivarustus koos välisvalgustusega, sidevarustus, torustikud laevadele olmevee andmiseks ja reovee vastuvõtuks.
Ehitustööde käigus kavandatud merepõhja süvendustööde maht on hinnanguliselt 12 300 kuupmeetrit.
Uue kruiisikai ehitamise riigihanke pakkumiste esitamise tähtaeg on 8. aprill. Hankelepingu kavandatud kestus on 12 kuud.
Vanasadama esimene, spetsiaalselt kruiisilaevade vastuvõtmiseks ehitatud 339 meetri pikkune kai valmis 2004. aasta kevadel, makstes toona üle 80 miljoni krooni ehk ca 5,1 miljonit eurot.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 13 p 23 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele