• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Tuuleklaasivedelike omadused erinevad

    "Sulatusvõime esmatähtis. Talvel on klaasipesuvedeliku otstarve sulatada klaasile paiskunud ja sinna kinni kleepunud aine lahti ning eemaldada see. Klaasile kogunev kleepuv mass moodustub soolast, liivateradest, rehvikulumissaadustest jm.

    Mida tasub teada tuuleklaasivedeliku kasutamisel ja kuidas nähtavust talvel parandada?
    Sulatusvõime esmatähtis. Talvel on klaasipesuvedeliku otstarve sulatada klaasile paiskunud ja sinna kinni kleepunud aine lahti ning eemaldada see. Klaasile kogunev kleepuv mass moodustub soolast, liivateradest, rehvikulumissaadustest jm.Klaasile liibuvus oluline. Aknapesuvedelik peab tuuleklaasi märgama ja liibuma hästi klaasile, tungima porikihi ja saasta alla ning puhastama klaasi. Ka suvel peavad tuuleklaasivedeliku pesemisomadused olema head, et klaasilt sitikad ja mustus lahti sulatada ning pesta.Kasuta tuuleklaasivedelikku kui soojusjuhti. Jäätunud autoklaasi ei tohiks kaabitsaga üldse kraapida, sest klaasile sadestunud liivaterad ja teelt paiskunud rehvipuru kriibib klaasi. Lase hommikul autol vabakäigul töötada paar-kolm minutit ja kui tuuleklaasi alumine kolmandik on tänu klaasipuhuritele soojaks läinud, pritsi aknale pesuvedelikku. Vedelik kannab soojust klaasi pidi ülespoole ning sulatab jää.Arvesta tuulekülmaga. Tuuleklaasivedeliku paak paikneb kapoti all enamasti tiivakoopas ehk külmas kohas, samuti on külmade õhuvoolude embuses väljalaskedüüsid kapoti peal. Kui auto sõidab kiirusega näiteks 90 km/h, siis on autot ümbritsev õhutemperatuur viie kraadi võrra madalam tegelikust õhutemperatuurist.Sõida arukalt. Ükski talvine aknapesuvedelik ei too suve tagasi. Tuleb arukalt sõita ja üritada vältida pori- või lörtsipaiskumisi esiklaasile. Näiteks hoida eessõitjaga vajalikku pikivahet ja möödasõidul üritada varem minna vastassuunavööndisesse, kui kedagi vastu ei tule.Pese klaasipuhasti harju. Ka kojamehi tuleb sagedamini pesta. Kui kojameestel on õli ja saastakiht peal, ei liibu need korralikult aknale ning võivad kojameeste esimese käiguga tõmmata klaasile õhukese hallika ja kehvasti läbipaistva mustusekile. Kojamehi võib pesta nõudepesuvahendiga. Ja muidugi tuleb esiklaasi ennast tihti pesta. Seda on paslik teha bensiinijaamas, kus hari ja vastav külmumisekindel vedelik ämbris ka talvel käeulatuses.Vahata esiklaasi. Esiklaasi hooldamiseks on müügil mitmesuguseid vahasid, mille ülesanne on muuta klaasi pind vett ja mustust hülgavaks. Kindlasti tuleb jälgida pesuvedeliku ja vaha koostoimet, sest klaasipuhasti esimeste käikude ajal võib klaasile tekkida hallikas kile.Jää sobiva toote juurde. Kui oled oma automargile sobiva tuuleklaasivedeliku leidnud, kasuta edaspidi vaid seda toodet.
    Allikad: Tallinna tehnikakõrgkooli autonduse õppetooli hoidja Sven Andresen, Info-Auto ASi Tartu esinduse tegevdirektor Jaak Väärsi
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum
Seotud lood

Henry Auväärt: kes jääb praegusajal töötuks?
Hiljutine tööandjate küsitlus viitab, et värbamisrallile lähikuudel veel pidurit ei tõmmata, kirjutab CVKeskus.ee turundusjuht Henry Auväärt.
Hiljutine tööandjate küsitlus viitab, et värbamisrallile lähikuudel veel pidurit ei tõmmata, kirjutab CVKeskus.ee turundusjuht Henry Auväärt.
Hiina telefonitootja avab elektriautode tehase
Hiina nutitelefonide valmistaja Xiaomi ehitab riigi pealinna Pekingisse tehase, kus saab aastas toota 300 000 elektriautot, vahendab Reuters.
Hiina nutitelefonide valmistaja Xiaomi ehitab riigi pealinna Pekingisse tehase, kus saab aastas toota 300 000 elektriautot, vahendab Reuters.
Raamatupidamisbüroode TOP 2: uisuta sinna, kus litter saab olema, mitte sinna, kus ta oli
BDO Eesti tegi tänaseks edu toonud põhimõttelised muudatused ära kolm-neli aastat tagasi, ütles firma juhtiv partner ja tegevjuht Sulev Luiga.
BDO Eesti tegi tänaseks edu toonud põhimõttelised muudatused ära kolm-neli aastat tagasi, ütles firma juhtiv partner ja tegevjuht Sulev Luiga.
Raadiohommikus: muljed Dubai Expolt, räägime ka Rail Balticu hetkeseisust
Hommikuprogrammi saatejuht Hando Sinisalu saabus äsja Dubai Expo maailmanäituselt ja vahendab saates muljeid ning intervjuusid Eesti ettevõtjatega. Kuulame intervjuusid ETS-Nordi juhi Urmas Hiie, Yanu baarirobotite asutaja Alan Adojaaniga ning EASi Dubai esindaja Ege Devoni ja Expo Eesti paviljoni äriesindaja Jaan Kelderiga.
Hommikuprogrammi saatejuht Hando Sinisalu saabus äsja Dubai Expo maailmanäituselt ja vahendab saates muljeid ning intervjuusid Eesti ettevõtjatega. Kuulame intervjuusid ETS-Nordi juhi Urmas Hiie, Yanu baarirobotite asutaja Alan Adojaaniga ning EASi Dubai esindaja Ege Devoni ja Expo Eesti paviljoni äriesindaja Jaan Kelderiga.