Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Tuuleklaasivedelike omadused erinevad

    "Sulatusvõime esmatähtis. Talvel on klaasipesuvedeliku otstarve sulatada klaasile paiskunud ja sinna kinni kleepunud aine lahti ning eemaldada see. Klaasile kogunev kleepuv mass moodustub soolast, liivateradest, rehvikulumissaadustest jm.

    Mida tasub teada tuuleklaasivedeliku kasutamisel ja kuidas nähtavust talvel parandada?
    Sulatusvõime esmatähtis. Talvel on klaasipesuvedeliku otstarve sulatada klaasile paiskunud ja sinna kinni kleepunud aine lahti ning eemaldada see. Klaasile kogunev kleepuv mass moodustub soolast, liivateradest, rehvikulumissaadustest jm.Klaasile liibuvus oluline. Aknapesuvedelik peab tuuleklaasi märgama ja liibuma hästi klaasile, tungima porikihi ja saasta alla ning puhastama klaasi. Ka suvel peavad tuuleklaasivedeliku pesemisomadused olema head, et klaasilt sitikad ja mustus lahti sulatada ning pesta.Kasuta tuuleklaasivedelikku kui soojusjuhti. Jäätunud autoklaasi ei tohiks kaabitsaga üldse kraapida, sest klaasile sadestunud liivaterad ja teelt paiskunud rehvipuru kriibib klaasi. Lase hommikul autol vabakäigul töötada paar-kolm minutit ja kui tuuleklaasi alumine kolmandik on tänu klaasipuhuritele soojaks läinud, pritsi aknale pesuvedelikku. Vedelik kannab soojust klaasi pidi ülespoole ning sulatab jää.Arvesta tuulekülmaga. Tuuleklaasivedeliku paak paikneb kapoti all enamasti tiivakoopas ehk külmas kohas, samuti on külmade õhuvoolude embuses väljalaskedüüsid kapoti peal. Kui auto sõidab kiirusega näiteks 90 km/h, siis on autot ümbritsev õhutemperatuur viie kraadi võrra madalam tegelikust õhutemperatuurist.Sõida arukalt. Ükski talvine aknapesuvedelik ei too suve tagasi. Tuleb arukalt sõita ja üritada vältida pori- või lörtsipaiskumisi esiklaasile. Näiteks hoida eessõitjaga vajalikku pikivahet ja möödasõidul üritada varem minna vastassuunavööndisesse, kui kedagi vastu ei tule.Pese klaasipuhasti harju. Ka kojamehi tuleb sagedamini pesta. Kui kojameestel on õli ja saastakiht peal, ei liibu need korralikult aknale ning võivad kojameeste esimese käiguga tõmmata klaasile õhukese hallika ja kehvasti läbipaistva mustusekile. Kojamehi võib pesta nõudepesuvahendiga. Ja muidugi tuleb esiklaasi ennast tihti pesta. Seda on paslik teha bensiinijaamas, kus hari ja vastav külmumisekindel vedelik ämbris ka talvel käeulatuses.Vahata esiklaasi. Esiklaasi hooldamiseks on müügil mitmesuguseid vahasid, mille ülesanne on muuta klaasi pind vett ja mustust hülgavaks. Kindlasti tuleb jälgida pesuvedeliku ja vaha koostoimet, sest klaasipuhasti esimeste käikude ajal võib klaasile tekkida hallikas kile.Jää sobiva toote juurde. Kui oled oma automargile sobiva tuuleklaasivedeliku leidnud, kasuta edaspidi vaid seda toodet.
    Allikad: Tallinna tehnikakõrgkooli autonduse õppetooli hoidja Sven Andresen, Info-Auto ASi Tartu esinduse tegevdirektor Jaak Väärsi
  • Hetkel kuum
Seotud lood
Kõik seotud lood

Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Tehnoloogiasektor sügavas languses: Nvidia kaotas oma väärtusest kümnendiku
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.