• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Eestlased tõmbasid Helsingis tähelepanu

    GoWorkaBiti üht asutajat Kei Karlsoni ümbritsevad kelmikad sildid, mida pandi WC-sse, õllepurkidele, kleepsudele ja t-särkidele.Foto: Andres Haabu

    Põhjanaabrite käe all aina paisuval IT-konverentsil Slush oli innukaid eestlasi näha igal sammul - alustades pealaval esinenud peaminister Taavi Rõivasest ja lõpetades 20 parima idufirma sekka jõudnud Heelosophyga.

    Helsingi messikeskuse WC-s olid kolmapäeval üleval inglisekeelsed sildikesed kirjadega: "Mulle meeldib seda teha erinevates kohtades.", "Teen seda tavaliselt 2-3 korda nädalas.", "Tegin seda eile koos oma 2 sõbraga." Kõikidel oli juures selgitus postitada lause Twitterisse, et saada Eesti õlut.
    Nii püüdis idufirmadele ja investoritele suunatud konverentsil Slush tähelepanu Eesti idufirma GoWorkaBit. Tähelepanu nad ka said. Ettevõtte Twitteri lehel on kümneid postitusi mainitud fraasidega ja nende boksi juures messikeskuses tungles pidevalt inimesi.
    Võit viis Slushile
    GoWorkaBit oli üks kahest Eesti idufirmast, millel õnnestus Slushil oma väljapanek üles seada ja sellest võeti maksimumi. Lisaks kesvamärjukesele jagati kleepse, loositi T-särke ning loomulikult selgitati huvilistele, millega õigupoolest tegeletakse.

    Slush

    iga-aastane konverents alustavatele tehnoloogiaettevõtetele ja investoritele

    toimus esimest korda 2008. aastal Helsingis

    algatasid Timo Airisto ja Peter Vesterbacka

    osalejad 2008 - 300, 2014 - 14 000

    peakorraldaja on Miki Kuusi, kes asutas Soome kiirendi Startup Sauna

    Eestis registreerus sel aastal 53 idufirmat

    pealaval on esinenud Toomas Hendrik Ilves, Taavi Rõivas, Sten Tamkivi, Rain Rannu ja Taavet Hinrikus

    End töökohtade Twitteriks nimetav GoWorkaBit on loonud platvormi, kus ettevõtted saavad kiirelt pakkuda lühiajalist tööd inimestele, kes soovivad valida, kus ja millal nad töötavad. Näiteks leiti idufirma abil 3 minutiga kuus inimest tööle H&Mi lattu.
    Idufirma üks asutajaid Kei Karlson rääkis, et nii osalemine Slushil kui ka võimalus seal oma boks püsti panna ei olnud algselt plaanitud. Piletid konverentsile said nad ühelt Garage48 ürituselt auhinnaks. Helsingisse minnes otsustasid nad võtta viimast ning kandideerida nii müügikõnede võistlusele Slush 100 kui ka esitada taotlus oma boksi püstipanemiseks. Kuna mõlemat ei lubatud, otsustati boksist loobuda, kuid viimasel hetkel õnnestus neil seegi saada.
    "Meil on siin tore olnud ja oleme ägedaid tutvusi saanud. Meie boks on hästi populaarne, sest laused on meeldejäävad ja kõik on näinud neid silte WC-s," rõõmustas Karlson Slushil.
    Ettevõte eesmärk oli eelkõige investoreid leida ja end tutvustada. Mõlemal päeval toimusid varem kokku lepitud kohtumised investoritega. Lisaks õnnestus idufirmal pääseda jutule ka USA tehnoloogiaväljaande TechCrunchiga, mis on varemgi aidanud Eesti idufirmadel maailmas rohkem tähelepanu saada.
    Ootamatu populaarsus
    Keeleõppe platvormi pakkuv Lingvist oli samuti oma boksiga väljas. Sealgi oli uudistajaid palju, nii et tuli tükk aega oodata kuni õnnestus mõne idufirma esindajaga jutule pääseda.
    Siingi paistsid silma kohaliku õlletootja pudelid, mis olid kaetud idufirma logoga. Lingvisti kasutajaskonna juht Ellen Murula ütles, et jooke jagavad nad neile, kes otsustavad sealsamas nende keeleõppe platvormiga liituda. Murula tõdes, et pärastlõunaks oli huviliisi olnud sadu ja neile endalegi tuli ootamatult, et sedavõrd paljud inimesed tahavad Lingvisti programmi proovida.
    Suurimas võiduks Slushil nimetas ta pääsu nende 10 ettevõtte sekka, kes pääsesid võistlema Demo Showcase'ile. Kui Slush 100 võistlus oli mõeldud varase staadiumi idufirmadele, siis Demo Showcase'ile pääsesid hilisema staadiumi start-up'id.
    "Seal toimus väike publikuhääletus, kus me ei võitnud, aga kindlasti võitsime inimeste südamed," ütles Murula.
    Lingvistilgi oli kokkulepitud kohtumisi invesrotitega, mis läksid edukalt. "Investoreid on mitmesuguseid. Mõni tuleb lihtsalt uurima, teine tuleb konkreetse plaaniga, et saatke mulle numbreid ja kaasake mind oma listidesse, ma tahan jälgida, kuidas teil järgmise kolme kuu jooksul läheb," kirjeldas Murula.
    Eestlased jäid silma
    Lingvisti väljapaneku juures uudistanud virtuaalse proovikabiini loonud Fits.me kaasasutaja Paul Pällin rääkis, et ka Fits.me esindajad vaatasid Slushil ringi eelkõige plaaniga leida korralik baas uue investeerimisringi tarbeks. Konverentsi esimene päev mööduski neil investoritega kohtudes. Pällini sõnul ei tahetud sel korral väljapanekut teha ja ta tõdes, et enamik kohaletulnud ettevõtteid peabki muul viisil tähelepanu saama.
    Heelosophy sai tähelepanu Slush 100 võistlusel, kus ta pääses ainsa Eesti idufirmana poolfinaali ehk 20 parima sekka. Kingadele erilisi sisetaldasid pakkuv ettevõte küll finaali ei saanud, kuid jäi žüriis olnud investoritele silma.
    "Pärast poolfinaali tuli üks žüriiliige ütlema, mis me järgmine kord võiksime paremaks teha. Ju siis mingisugune diskussioon oli ja midagi jäi kripeldama, et tuli tagasisidet andma," meenutas Heelosophy asutaja Seren Eilmann.
    Samuti võistluse esimeses voorus osalenud Fleepi üks asutajaid Henn Ruukel märkis pärast konverentsi, et ei tasu kurvastada sellepärast, et enamik Eesti idusid esimesest voorust edasi ei saanud. Kuna kõnedeks oli aega vaid mõni minut ja edasipääsenud pidi välja valima lühikese aja jooksul, ei tohiks neid otsuseid Ruukeli hinnangul liiga tõsiselt võtta.

    250 000 eurot väärt müügikõne

    Nädal enne Slushi toimumist teatati, et Slush 100 võistluse võitjat ootab 250 000 euro suurune investeering Evli pangalt ja Soome äriinglitelt. Kui Ungari idufirma Enbrite.ly Slushi lõpus võitjaks kuulutati, selgus üllatuslikult, et nad saavad hoopis poole miljoni eurose rahasüsti.

    Slush 100 finaali hinnanud žüriiliikmete Ilkka Kivimäki ja Riku Asikaineni sõnul ei olnud algne summa lihtsalt piisav. "Kui me alustasime umbes nädal tagasi, oli mul eesmärk saada 50 inglilt panustama 250 000 eurot. Kui see on Slush! Mul õnnestus saada pisut rohkem..." selgitas Asikainen. Tõenäoliselt mõjutas otsust see, et oma etteaste lõpus sõnas Enbrite.ly kaasasutaja Georgö Varga, et idufirma vajab 500 000 euro suurust investeeringut.

    Veebiliikluse läbipaistvust lubav idufirma avaldas žüriile muljet oma veenva etteastega, töötava ärimudeliga ja turu tundmisega. Nende hüüdlause "Me leiame internetist inimesed üles" võtab kokku nende eesmärgi välistada veebireklaamides n-ö robotite klikid.

    Eilmann nõustus, et see võislus ei olnud kindlasti põhjapanev ja hindamiskriteeriumid olid üsna pinnapealsed. "Ma tunnen südamest kaasa sellele žüriile, mis pidi 100 pitch'i üle vaatama ja neid hindama," lausus ta.
    Heelosophylgi olid kokku lepitud kohtumised investoritega, kuid mõningaid loodeti kohata kohapeal. "Aga Slushil väga selle peale loota ei saa, et kuskil kokku satud kellegi olulisega. Seda massi on seal nii palju, et peab väga täpselt kokku leppima, kus ja kuidas," tõdes Eilmann. 
    Investoritega kohtumiseks ei ole Slushi vaja
    Ürituse suurus oli see, mis talle ka väga ei meeldinud, sest teeb raskeks täita üht olulist eesmärki - investorite leidmist. "Ootasime natuke rohkem, et kui investorite näod ja nimed selgeks õpitud, siis mõne ikka üles leiab, aga 13 000 inimest on selline mass, et ei ole võimalik reaalselt kokku saada nendega, kellega tahad kohtuda. See mass enam ei tööta nii," rääkis Eilmann. Kuigi investoritega oli võimalik kohtumisi eelnevalt kokku leppida ja vestlusteks oli loodud meesikeskuses lausa eraldi alla, siis Heelosophy juhi hinnangul tuleks selleks palju eeltööd teha ja nii võiks sama hästi kohtumisi kokku leppida Slushi väliselt.
    Konverentsi rolli investorite leidmisel ei pidanud märkimisväärseks ka GoWorkaBiti üks asutajaid. Karlson märkis, et Slush on hea koht, kuhu kuulama tulla teiste ettekandeid, aga network'imiseks ehk uute tutvuste leidmiseks on see liiga suur.
    "Nii palju kui ma olen siin inimestega rääkinud, siis nad ütlevad kõik, et selle konverentsi suurus on liiga hoomamatu. Kui ma pean kohtumise ette kokku leppima, siis võiks kohtuda ka kohvikus, mitte ei pea Sluhsile pileti ostma," rääkis Karlson.
    Ruukel jäi aga eriarvamusele ja tõi Slushi plussina endiselt esile seda, et väga suur osa olulisi investoreid tuleb ühte kohta kokku ja lihtne on seal võimalikult paljudega kohtuda.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum
Seotud lood

Einar Vallbaum: Narva-Jõesuu muulist sõltub erakordselt palju
Oluline osa Eesti turismitööstuse arengust takerdub Narva-Jõesuu lagunenud muuli taha, mille korrasolust sõltub eestlaste võime oma territoriaalvetes majandada., kirjutab Lääne-Viru Omavalitsuste Liidu juhatuse esimees Einar Vallbaum.
Oluline osa Eesti turismitööstuse arengust takerdub Narva-Jõesuu lagunenud muuli taha, mille korrasolust sõltub eestlaste võime oma territoriaalvetes majandada., kirjutab Lääne-Viru Omavalitsuste Liidu juhatuse esimees Einar Vallbaum.
Merko alustab Uus-Veerennis viienda etapiga
Merko Ehitus teatas esmaspäeval börsiteate vahendusel, et käivitab Tallinnas Uus-Veerenni korteriarendusprojekti viienda etapi.
Merko Ehitus teatas esmaspäeval börsiteate vahendusel, et käivitab Tallinnas Uus-Veerenni korteriarendusprojekti viienda etapi.
Raadiohommikus: verelaskmine aktsiaturgudel ja ämbrid LHV märkimisõigusega
Teeme värske kokkuvõtte verelaskmisest maailma aktsiaturgudel ja proovime hinnata, kas oleme sisenemas karuturule või on hoopis tegemist hea ostukohaga.
Teeme värske kokkuvõtte verelaskmisest maailma aktsiaturgudel ja proovime hinnata, kas oleme sisenemas karuturule või on hoopis tegemist hea ostukohaga.
Ettevõtjad teevad katkiste kristallkuulide kiuste kasvuplaane
"Mul on kodus kristallkuul, aga sellel kuulil on üks nurk katki, et ega see väga hästi tööta," võttis plastitööstuse Estiko-Plastar juht Meelis Jürgens kokku segasel ajal järgmise aasta kasvuplaanide tegemise.
"Mul on kodus kristallkuul, aga sellel kuulil on üks nurk katki, et ega see väga hästi tööta," võttis plastitööstuse Estiko-Plastar juht Meelis Jürgens kokku segasel ajal järgmise aasta kasvuplaanide tegemise.