Äripäev • 21. november 2014
Jaga lugu:

Valitsus andis Rail Balticu trassile rohelise tule

Raudtee ehitus
Raudtee ehitus  Foto: Andras Kralla

Valitsus andis eile toetuse esitatud Rail Balticu raudteeühenduse trassieelistustele. Harjumaal ja Raplamaa põhjaosas jätkatakse põhjalikumat tööd kahe perspektiivikama trassiga, lõunapoolses osas ühega.

Harjumaa trassivalikutest jäid valikusse nii maavanema pakutud lahendus kui Nabala looduskaitsealast idapoole jääv trassikoridor. Lõunapoolses Raplamaa osas toetas valitsus maavanema eelistusena välja pakutud trassilahendust 16d, mis viib raudtee Kohila alevikust ja Prillimäe külast veelgi enam ida poole.

Pärnumaal jätkatakse ühe trassiga, mis kulgeb üle põldude ja häirib kõige vähem tundlikku looduskeskkonda ning hoiab kokku ligi 11 miljonit eurot.

Trassi pikkuseks Eestis on ligikaudu 211 kilomeetrit ja selle ehitus läheb maksma 1,1 miljardit eurot, millest Euroopa Liidu toetus on 650 miljonit eurot ja Eesti omaosalus 500 miljonit eurot.

Esialgset planeeringulahendust tutvustatakse kohalikes omavalitsustes avalikel aruteludel tuleva aasta alguses.

Rail Baltic on raudtee, mis ühendab Eesti ülejäänud Euroopaga, selle ehitusega alustatakse eeldatavasti aastatel 2017-2018.

Hetkel kuum Äripäevas

Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Veebilehe kasutamist jätkates nõustute küpsiste kasutamisega. Loe lähemalt