Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Valitsus andis Rail Balticu trassile rohelise tule
Raudtee ehitusFoto: Andras Kralla
Valitsus andis eile toetuse esitatud Rail Balticu raudteeühenduse trassieelistustele. Harjumaal ja Raplamaa põhjaosas jätkatakse põhjalikumat tööd kahe perspektiivikama trassiga, lõunapoolses osas ühega.
Harjumaa trassivalikutest jäid valikusse nii maavanema pakutud lahendus kui Nabala looduskaitsealast idapoole jääv trassikoridor. Lõunapoolses Raplamaa osas toetas valitsus maavanema eelistusena välja pakutud trassilahendust 16d, mis viib raudtee Kohila alevikust ja Prillimäe külast veelgi enam ida poole.
Pärnumaal jätkatakse ühe trassiga, mis kulgeb üle põldude ja häirib kõige vähem tundlikku looduskeskkonda ning hoiab kokku ligi 11 miljonit eurot.
Trassi pikkuseks Eestis on ligikaudu 211 kilomeetrit ja selle ehitus läheb maksma 1,1 miljardit eurot, millest Euroopa Liidu toetus on 650 miljonit eurot ja Eesti omaosalus 500 miljonit eurot.
Esialgset planeeringulahendust tutvustatakse kohalikes omavalitsustes avalikel aruteludel tuleva aasta alguses.
Rail Baltic on raudtee, mis ühendab Eesti ülejäänud Euroopaga, selle ehitusega alustatakse eeldatavasti aastatel 2017-2018.
Minu Äripäeva kasutamiseks logi sisse või loo konto.