Artikkel
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Vedajate hulgas levis palgalangus

    Veonduses lisandus eelmisel aastal ettevõtteid, kus maksti varasemast väiksemat keskmist palka.Foto: Indrek Susi

    Saja Eesti edukaima autotranspordifirma palgakulude analüüs üllatas veofirmade rohkusega, kus eelmisel aastal keskmine palk langes.

    25. novembril ilmuvas kuukirjas Logistika:

    Mis meenub autotranspordifirmadele 2013. aastast?

    100 Eesti edukamat veofirmat

    Inimelusid päästev logistikategu

    Aasta tagasi oli 25 edukama Eesti autotranspordiettevõtte hulgas vaid kaks ettevõtet, kus keskmine brutokuupalk 2012. aastal võrreldes 2011. aastaga kahanes. Eelmise aasta jooksul räägiti üha tugevnevast palgasurvest kogu Eesti majanduses, kaasaarvatud ka veondussektoris, kus on raske leida tööle autojuhte. Üllatuslikult oli aga 2013. aasta näitajate põhjal 25 parima veoettevõtte hulgas koguni 9 ettevõtet, kus keskmine palk eelmisel aastal langes. Sajast edukamast autotranspordiettevõttest suutsid aga palka langetada veerand ehk 25 firmat.
    Kokkuvõttes parimates veofirmades makstav keskmine palk siiski tõusis. Autovedajate TOP 100 keskmine brutokuupalk tõusis eelmisel aastal tagasihoidlikult 4,3% ehk 770,78 eurolt 803,95 eurole.
    Eesti Rahvusvaheliste Autovedajate Assotsiatsiooni peasekretär Toivo Kuldkepp on väitnud, et veonduses ei ole praegu autojuhtide tööjõu probleemi. Ta küll tõdes, et puudus on headest juhtidest, kuid selle probleemi lahendamiseks tuleb rohkem palka maksta. Tema kinnitusel maksavadki korralikud firmad juba vähemalt viimased viis aastat korralikku palka ja neil autojuhtide probleemi ei ole. Tema sõnul on heades ettevõtetes autojuhi brutokuupalk 1000–1500 eurot. TOP 100 autovedaja analüüs näitas, et korralikke firmasid on Eesti turul ainult 27 – nii paljudes ulatus keskmine brutokuupalk mullu üle 1000 euro.
    Eelmisel aastal maksis suurimat keskmist palka OÜ NLLW. 11 töötajaga ettevõttes ulatus keskmine palk eelmisel aastal 1571,49 euroni, olles seejuures aastaga langenud 11,94%.
     
    50 parima keskmise palgaga vedajat
    Koht TOPisFirma nimiTöötajate arv 2013Palgakulu 2013, eurotKeskmine brutokuupalk kuus, 2013, eurotMuutus võrreldes 2012, %88NLLW OÜ11207 4371 571-11,946Haanpaa OÜ811 517 8131 5622,4851Vikingmodum OÜ20372 0021 5509,459Simeon Transport OÜ21387 1191 536-11,0339Autologistika OÜ355 0001 52899,2853PN Transport AS15271 9171 51112,0591Star Trans OÜ11196 0621 48512,9919Tallvrie Transport OÜ28474 6671 413-3,1231Trektal AS28470 2121 3995,5089EST-Trans Kaubaveod AS1252 088 1771 392-3,1635Expressveod OÜ31514 9631 38418,0026PL Trans AS41672 7611 367-3,5014DinoCarrier AS25389 9881 3001,9375Transpoint International (EST) AS58903 0001 2975,132Rain AS68970 8851 190-1,1982Auto Jõhvi AS22312 3261 1831,8161E-Piim Transport OÜ28396 5281 18015,9121HAVI Logistics OÜ2193 077 7841 1710,7647Miil OÜ26357 4321 1464,2781KaroTrans AS43577 4001 1199,2633Raam Transport OÜ44579 5751 0987,5862Saue Auto AS66854 7111 07911,2264Ahren Transport Eesti AS30388 2991 0792,2441Janvemar AS23282 1181 0228,4427Mullo Transport AS40487 4091 0151,9596Egesten Transport OÜ29349 2721 004-14,2687Kaivi Trans OÜ15180 2611 00116,9125Transmark OÜ65774 71499316,5895Aave Transport OÜ67769 65995715,3456Tallinna Toiduveod AS1601 802 5869399,2942Elme Trans OÜ1131 255 3509268,8520OLBTAR AS54581 04389729,5643Lajos AS67719 12589410,517Finsterwalder Transport & Logistik AS93996 187893-38,4815VKG Transport AS1591 683 6688825,4146Sarbuss AS42441 0858759,5958Sumros Grupp AS47491 1838719,5530Kopra Transport OÜ64668 70987131,2757Alpter Grupp OÜ1061 101 8208660,1628Aviator OÜ37377 1598499,6150ML Capital OÜ21214 02384913,8092Hermes Auto AS31313 064842-12,95100ML-Transport AS14136 024810-23,648Realsten OÜ18172 334798-3,8269KMV AS67633 46678814,0666Defton Transport OÜ15140 83378213,1459Helto Auto OÜ42393 6317810,9354Tallept Auto AS39359 2347689,4171R.V Ehituse ja Transpordi Grupp OÜ22199 9957588,6529Quickport OÜ980 10574247,96
  • Hetkel kuum
Seotud lood

Paul Künnap: Soome ja Rootsi võidujooks terase pärast annab Eestile õppetunde
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Equinor maksab erakorralist dividendi ja ostab aktsiad tagasi
Norra energiaettevõte Equinor kinnitas tavapärase dividendimakse ning lisas sellele samas suuruses erakorralise dividendi, pakkudes aktsionäridele tulu kokku 0,70 dollarit aktsia kohta.
Norra energiaettevõte Equinor kinnitas tavapärase dividendimakse ning lisas sellele samas suuruses erakorralise dividendi, pakkudes aktsionäridele tulu kokku 0,70 dollarit aktsia kohta.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Kriis pani juhid liikuma. „Rahapakiga enam kedagi üle ei osta“
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Kohus jättis Merko vaidluses riigiga tühjade pihkudega
Tallinna halduskohus, mis korra juba pikale veninud vaidluses riigilt Merkole pea miljoni kahjuhüvitist välja mõistis, jättis värske otsusega ehitusfirma kaebuse rahuldamata.
Tallinna halduskohus, mis korra juba pikale veninud vaidluses riigilt Merkole pea miljoni kahjuhüvitist välja mõistis, jättis värske otsusega ehitusfirma kaebuse rahuldamata.
Leedu firma plaanib Eestisse investeerida 18 miljonit
Leedu logistikakinnisvara ettevõte Sirin Development hakkab sel aastal ehitama Eestisse 8 miljonit eurot maksvat laohoonet, kokku plaanib firma investeerida Eestisse 18 miljonit eurot.
Leedu logistikakinnisvara ettevõte Sirin Development hakkab sel aastal ehitama Eestisse 8 miljonit eurot maksvat laohoonet, kokku plaanib firma investeerida Eestisse 18 miljonit eurot.