Eesti elanikest kavatseb 22 protsenti luua oma ettevõtte ning 20 protsenti on seda juba teinud, näitab SEB Panga Balti riikide uuring. Ettevõtlusest huvitujate osakaal on Eestis 44 protsenti, Leedus 43 ja Lätis 52 protsenti.
![SEB: ettevõtjaks saamise huvi on raugemas.](https://static-img.aripaev.ee/?type=preview&uuid=296b867e-6ad4-545c-806d-1bbdc2a1de64&width=3840&q=70)
- SEB: ettevõtjaks saamise huvi on raugemas. Foto: Raul Mee
Siiski on võrreldes 2013. aastal läbi viidud uuringuga huvi uute ettevõtete loomise vastu vähenenud Eestis 6, Lätis 15 ja Leedus 19 protsendipunkti võrra, selgus
SEB uuringust.
„Teistes Balti riikides on oma ettevõtte loomise soov suurem, kuid Eesti inimesed on aktiivsemalt oma plaane teoks teinud. Ettevõtlusaktiivsuse kasvus mängis rolli majanduskriis, kui tihti tulli olude sunnil luua oma firma. Praegune madal tööpuudus ja keskmise palga kasv tähendab, et palju potentsiaalsed ettevõtjad on palgatööga rahul,“ ütles SEB Panga jaepangandus- ja tehnoloogiavaldkonna juht ning juhatuse liige Eerika Vaikmäe-Koit.
Oma firma asutamist takistavad Eesti vastajate arvates kõige rohkem algkapitali ja äriidee puudumine, ideede puudus ning keerulised seadused. Võrreldes 2013. aastaga tuntakse siiski vähem muret stardikapitali puudumise ning seaduste pärast ning oluliselt on vähenenud sõltuvus praegusest püsisissetulekust.
Eestis on ettevõtte loomist kavandavatest vastajatest 47 protsenti naised.
Eesti vastajatest peab 54 protsenti ettevõtte loomist lihtsaks, samas on Leedus see näitaja 44 ja Lätis 27 protsenti. Eestis antud hinnang on võrreldes 2013. aastaga tõusnud 9 protsendipunkti võrra.
Ettevõtte loomisel otsib kõikjal Balti riikides enamus vastajaid infot internetist (Eestis 74 protsenti), kuid pooled eestlased peavad Balti naabritest olulisemaks nõupidamist sõprade ja sugulastega.
Kui Lätis (61) ja Leedus (56 protsenti) peavad alustavad ettevõtted suurimaks probleemiks maksukoormust, siis Eestis see nii ei ole (14 protsenti). „Eestis peavad alustavad ettevõtted keeruliseks leida uusi turgude oma toodetele ja häiriva tegurina toodi välja ka klientide hilinenud maksed, samuti tõi ligi viiendik esile probleeme tööjõu leidmisega,“ märkis Vaikmäe-Koit.
Uuringus osales 1759 osalejat vanuses 18-74 aastat, neist Eestis 586.
Seotud lood
Käes on suur suvi ning põhiline puhkuste aeg. Ekslikult arvatakse, et soe suveaeg kipub paljudele eestlastele koos alkoholiga mööduma. Aastast aastasse on kasvanud aga just alkoholivabade toodete populaarsus ning seda mitte üksnes suvel, vaid üleüldiselt – kasvanud on nii alkoholivabade toodete hulk kui ka tarbijate nõudlus.
Enimloetud
1
Ärid ostab ERGO kindlustus
4
Omanik: “Ei ole kantimine!”
Hetkel kuum
![Pae tänava hoone põles 2022. aasta aprillis. Tulekahjust sündis üks keerulisemaid kindlustusjuhtumeid, mis seni Eestis olnud. Kohtuvaidlus hüvitise üle alles käib.](https://static-img.aripaev.ee/?type=preview&uuid=893d860a-e22e-5da5-9b40-93340eab272f&width=3840&q=70)
Ärid ostab ERGO kindlustus
![S&P 500 indeksi suurt kontsentreeritust näeb ta ohukohana.](https://static-img.aripaev.ee/?type=preview&uuid=f696f688-83ef-5395-a1a0-4f975035c97c&width=3840&q=70)
Ekspert nimetab potentsiaalikad alternatiivid
Tagasi Äripäeva esilehele