• OMX Baltic−0,17266,92
  • OMX Riga−1,49866,71
  • OMX Tallinn0,141 739,38
  • OMX Vilnius0,00993,09
  • S&P 5001,115 459,1
  • DOW 301,6440 589,34
  • Nasdaq 1,0317 357,88
  • FTSE 1001,218 285,71
  • Nikkei 225−0,5337 667,41
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0093,47
  • OMX Baltic−0,17266,92
  • OMX Riga−1,49866,71
  • OMX Tallinn0,141 739,38
  • OMX Vilnius0,00993,09
  • S&P 5001,115 459,1
  • DOW 301,6440 589,34
  • Nasdaq 1,0317 357,88
  • FTSE 1001,218 285,71
  • Nikkei 225−0,5337 667,41
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0093,47
  • 14.12.15, 13:15

Ministeerium: Taxify juhtidel peab olema litsents

Sõidujagamisteenust pakkuvatel juhtidel peavad olema samasugused load ja litsents nagu tavalistel taksojuhtidel, ütles majandusministeeriumi veondus- ja liiklustalituse juhataja Sander Salmu.
Taksod
  • Taksod Foto: Andres Haabu
"Need juhid tegelevad ebaseaudsliku tegevusega ja see on keelatud," vastas Salmu täna hommikul "Terevisioonis" talle esitatud küsimusele, kas need 5-6% Taxify juhtidest, kellel ei ole taksojuhi litsentsi, tegelevad ebaseadusliku tegevusega. Salmu sõnul on sarnane seisukoht kujundatud ka teistes Euroopa riikides.
Jutt ei käi mitte n-ö tavalistest taksodest, mis pakuvad Taxify vahendusel oma teenust, vaid sõidujagamisest, mis tähendab, et sisuliselt igaüks tänavalt, kes oskab autot juhtida ja vastab Taxify kriteeriumidele, saab hakata raha eest inimesi vedama. Sarnast teenust pakub ka USA ettevõte Uber, mis alustas mõni kuu tagasi Eestis tegevust.
Seaduses sõidujagamisteenuse pakkumisele Salmu sõnul tõlgendusruumi ei ole. Vahe tegemiseks tõi ta näite sellest, kuidas ühe piirkonna inimesed, kes käivad samasse kohta tööle, lähevad sinna ühe autoga. Sel juhul ei ole eemärk tulu teenida, vaid kulusid kokku hoida. "Oluline on see, et autojuhil on soov samasse sihtkohta liikuda ning ta võtab reisijad kulude vähendamise eesmärgil lihtsalt kaasa," rääkis Salmu.
Midagi muud on tema selgitusel see, kui autojuht ootab linnas klienti, keda viia raha eest punktist A punkti B. "Kui pakutakse tasulist sõitjate vedu, siis seadus ei näe võimalust, et sul ei peaks olema nõuetekohaseid lube," ütles Salmu.
Samas tõdes ta, et probleem ei ole sellist teenust vahendavate firmadega, nagu Uber või Taxify, vaid juhtidega. "Näiteks Saksamaa kohus on öelnud, et Uber on samamoodi taksoteenuse osutaja, kuna tema tegevuse tunnused on väga sarnased taksondusele," märkis Salmu.
Mitu taksofirmat on tõstatanud probleemi, et Taxify all sõidavad sisuliselt piraattaksod ning seetõttu ei soovita end taksoäppiga siduda. Viimati korjas oma taksod rakendusest ära Reval Takso, varem on sama teinud Tallink ja Tulika Takso.

Seotud lood

Uudised
  • 25.01.16, 16:41
Pensionärid teenivad taksoäpiga lisaraha
Eakad ameeriklased on hakanud pensionilisa teenima Uberi taksojuhi ametis, kirjutas New York Times.
Juhtkiri
  • 16.02.16, 07:00
Jagamismajandus on tulnud, et jääda
Äripäeva meelest on jagamismajandusele seaduslikke raame luues kõige olulisem hoiduda ülereguleerimi­sest. Mida rohkem ettevõtlusvabadust, seda parem.
Uudised
  • 29.02.16, 12:03
Forbes tõstab Eestit esile Uberi seadustamise eest
Ajal, mil näiteks Londoni ja Pariisi taksojuhid pole erilised jagamismajanduse fännid, kavatseb väike Eesti seadustada Uberi ja Taxify tegevuse, kirjutab Forbes.
  • ST
Sisuturundus
  • 23.07.24, 12:25
30 aastat zombi-majandust: Jaapani valuutakriis kogub hoogu
Jeeni kurss kukkus dollarisse värske, 38 aasta madalaima tasemeni. Viimati kauples jeen nii nõrgal tasemel 1986. aastal. Riigis on alanud valuutakriis, mis on just praegu hoogu kogumas ning paneb valitsuse ja keskpanga väga raskete otsuste ette.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele