• OMX Baltic0,14%300,36
  • OMX Riga0,97%888,53
  • OMX Tallinn0,1%2 058,29
  • OMX Vilnius0,34%1 198,02
  • S&P 500−0,22%5 967,84
  • DOW 300,08%42 206,82
  • Nasdaq −0,51%19 447,41
  • FTSE 100−0,2%8 774,65
  • Nikkei 225−0,22%38 403,23
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,3
  • OMX Baltic0,14%300,36
  • OMX Riga0,97%888,53
  • OMX Tallinn0,1%2 058,29
  • OMX Vilnius0,34%1 198,02
  • S&P 500−0,22%5 967,84
  • DOW 300,08%42 206,82
  • Nasdaq −0,51%19 447,41
  • FTSE 100−0,2%8 774,65
  • Nikkei 225−0,22%38 403,23
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,3
  • 14.12.15, 13:15
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Ministeerium: Taxify juhtidel peab olema litsents

Sõidujagamisteenust pakkuvatel juhtidel peavad olema samasugused load ja litsents nagu tavalistel taksojuhtidel, ütles majandusministeeriumi veondus- ja liiklustalituse juhataja Sander Salmu.
Taksod
  • Taksod
  • Foto: Andres Haabu
"Need juhid tegelevad ebaseaudsliku tegevusega ja see on keelatud," vastas Salmu täna hommikul "Terevisioonis" talle esitatud küsimusele, kas need 5-6% Taxify juhtidest, kellel ei ole taksojuhi litsentsi, tegelevad ebaseadusliku tegevusega. Salmu sõnul on sarnane seisukoht kujundatud ka teistes Euroopa riikides.
Jutt ei käi mitte n-ö tavalistest taksodest, mis pakuvad Taxify vahendusel oma teenust, vaid sõidujagamisest, mis tähendab, et sisuliselt igaüks tänavalt, kes oskab autot juhtida ja vastab Taxify kriteeriumidele, saab hakata raha eest inimesi vedama. Sarnast teenust pakub ka USA ettevõte Uber, mis alustas mõni kuu tagasi Eestis tegevust.
Seaduses sõidujagamisteenuse pakkumisele Salmu sõnul tõlgendusruumi ei ole. Vahe tegemiseks tõi ta näite sellest, kuidas ühe piirkonna inimesed, kes käivad samasse kohta tööle, lähevad sinna ühe autoga. Sel juhul ei ole eemärk tulu teenida, vaid kulusid kokku hoida. "Oluline on see, et autojuhil on soov samasse sihtkohta liikuda ning ta võtab reisijad kulude vähendamise eesmärgil lihtsalt kaasa," rääkis Salmu.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Midagi muud on tema selgitusel see, kui autojuht ootab linnas klienti, keda viia raha eest punktist A punkti B. "Kui pakutakse tasulist sõitjate vedu, siis seadus ei näe võimalust, et sul ei peaks olema nõuetekohaseid lube," ütles Salmu.
Samas tõdes ta, et probleem ei ole sellist teenust vahendavate firmadega, nagu Uber või Taxify, vaid juhtidega. "Näiteks Saksamaa kohus on öelnud, et Uber on samamoodi taksoteenuse osutaja, kuna tema tegevuse tunnused on väga sarnased taksondusele," märkis Salmu.
Mitu taksofirmat on tõstatanud probleemi, et Taxify all sõidavad sisuliselt piraattaksod ning seetõttu ei soovita end taksoäppiga siduda. Viimati korjas oma taksod rakendusest ära Reval Takso, varem on sama teinud Tallink ja Tulika Takso.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 26 p 16 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele