Suhtekorraldajate suure palgatõusu taga on suuresti sisuturunduse laine, ütlevad suhtekorraldajad Karin Väljamäe ja Kristina Seimann.

- Vasakult Baltic ID partnerid Kristina Seimann ja Karin Väljamäe
- Foto: Erakogu
Äripäev kirjutas eile ja täna sellest, kuidas suhtekorraldusfirmad on viimase aastaga kasvanud nii palju, et edaspidiseid
kasvuvõimalusi on väheks jäänud. Keskmised
palgad ja tööjõukulud tegid mullu suhtekorraldusfirmades suure hüppe.
Turundus- ja kommunikatsiooniagentuuri Baltic ID partneri Karin Väljamäe sõnul on suhtekorraldusfirmade konsultantide töötasud liikunud tõusujoones läbi aastate. Viimase paari aastaga on aga valdkond teinud läbi suure muutuse. Kasvanud on strateegilise kommunikatsiooni tähtsus, üha enam aga liigutakse sisuloomesse ja digivaldkonda. „Ilmselgelt nõuab see tugevaid eksperte ja ka senisest mitmekülgsema kogemusega inimesi, keda motiveerida,“ ütles Väljamäe.
Üldine palgatase on tema sõnul kõikides agentuurides võrreldav. Üldist keskmist töötasu mõjutavad veel ka ühekordsed preemiad ja igakuine klienditeeninduse mahust sõltuv boonus. „Üha enam agentuure laiendab heade tegijate kaasamiseks ja hoidmiseks partnerite ringi, jagades siis kas osalust või dividende,“ ütles ta ja lisas, et see trend jätkub kindlasti ka järgmisel aastal. Eelmisel aastal olid Baltic ID keskmised tööjõukulud ühe töötaja kohta kuus 2504 eurot. Dividende maksti eelmisel aastal 40 000 eurot.
Baltic ID teine partner Kristina Seimann lisas, et viimastel aastatel on suhtekorraldusturgu kindlasti vorminud sisuturunduslaine. „Osa kunagisest PR-agentuuri peamisest tööpõllust on liikunud meediafirmade sisuturundusosakondade kätte,“ ütles ta. See on aga loonud Seimanni sõnul kommunikatsioonikonsultandi tööle teised ootused, millel võib olla ka kaudne mõju konsultandi ametikoha profiilile ja töötasule, aga PR-töötajatele laiemalt. „PR-agentuur ei saa end enam positsioneerida kui artiklivabrikut, vähemalt mitte pikas perspektiivis,“ selgitas ta. Nimelt peab tema sõnul konsultant tundma valdkonda ja turgu, läbi närima kliendi majandustulemustest ja leidma just selle õige viisi ja vormi, kuidas sõnum kohale viia. „PR-maastik on kindlasti nii strateegilisem kui ka loomingulisem kui veel mõni aeg tagasi, see mõjutab ka ootusi töötajatele ja oskustele,“ ütles ta.