Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Ülirikkad pommitavad Tupolevi lennukitehast võimatute soovidega
Tupolev Tu-160 ehk Blackjack.Foto: epa
Lennukitootja Tupolev saab pidevalt araabia šeikide ja teiste riikide rikkurite sooviavaldusi valmistada nende strateegilisest pommitajast ka eralennuk, kirjutas venelaste uudisteagentuur TASS.
Välismaa rikkurid pöörduvad regulaarselt Tupolevi tehase poole, et see valmistaks neile isikliku ülehelikiirusel lendava lennuki, mis oleks valmistatud strateegilise pommitaja-raketikandja Tu-160 või selle kaugema venna Tu-22M3 baasil, kirjutas TASS.
Meeskond: 4
Pikkus: 54,1 m; kõrgus: 13,1 m
Tiivaulatus:
noolsus 20° juures: 55,7 m
noolsus 65° juures: 35,6 m
Tühimass: 110 t; maksimaalne stardimass: 275 t
Mootorid: 4 x 137,2 kN, forssaažil 250 kN, turboventilaator NK-321
Taktikalised andmed
Reisikiirus: 850 km/h (0,77 M)
Suurim kiirus: Mach 2.05 (2 220 km/h optimaalsel kõrgusel), 1030 km/h merepinna kõrgusel
Lennukaugus: 17 400 km
Lennulagi: 15 600 m
Tõusukiirus: 73 m/s
Maandumistee ca 2000 m ja õhkutõusu tee pikkus ca 1600 m.
Allikas: Wikipedia
Ettevõtte peadirektori asetäitja Valeri Solozobovi sõnul on sellised palved sagedased ning isikliku „strateegi“ ihkajate seas on „araabia šeike, Austraalia miljonär, üks kaugeltki mitte vaene Kreeka kodanik ja palju teisi“. Paraku lükatakse sellised palved tagasi, nentis Solozobov, ja tema sõnul on üks äraütlemise peapõhjusi lahingulennukite tootmise salastatus.
„Tu-160 valmistamistehnoloogia on kinnine ning anda selline lennuk isegi reisivariandina kes teab kellele oleks väga vale,“ rääkis Tupolevi asejuht. Lisaks oleks tema sõnul Tu-160 kohaldamine ärilennukiks ebamõistlikult kallis. „Teha Tu-160st reisilennuk on väga kallis lõbu, palju odavam oleks teha selline lennuk ilma igasuguse Tu-160ta, ja ilma raketikandja kokkupanekul kasutatava tehnoloogiata,“ selgitas ta.
Tu-160 on sõjalennunduse ajaloo suurim ülehelikiirusel lendav lennuk, millel saab lennu ajal muuta tiivanoolsust ja mis on suuteline lendama kuni 1800 km/h, kirjeldab TASS. Lennuk on välja töötatud Tupolevi tehases aastatel 1970-1980 ja võeti relvastusse 1987. aastast. Praegu on Venemaa relvajõudude koosseisus 11 Tu-160 ja 5 Tu-160M1, mis aegajalt sooritavad tiibraketirünnakuid Islamiriigi sõjaliste objektide pihta.
TASS kirjutab, et lähiajal plaanitakse kõik Tu-160 ja Tu-160M1 täielikult moderniseerida, nii nagu ka Tu-22M3 – ülehelikiirusega kaugmaa pommituslennuk, mis on mõeldud stardikohast kuni 2200 km kaugusel asuvate mere- ja maismaaobjektide tabamiseks.
Minu Äripäeva kasutamiseks logi sisse või loo konto.