• OMX Baltic0,35%301,06
  • OMX Riga−0,05%892,51
  • OMX Tallinn0,66%2 082,41
  • OMX Vilnius0,36%1 206,79
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 100−0,25%8 801,36
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,99
  • OMX Baltic0,35%301,06
  • OMX Riga−0,05%892,51
  • OMX Tallinn0,66%2 082,41
  • OMX Vilnius0,36%1 206,79
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 100−0,25%8 801,36
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,99
  • 13.11.17, 11:02
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Ülirikkad pommitavad Tupolevi lennukitehast võimatute soovidega

Lennukitootja Tupolev saab pidevalt araabia šeikide ja teiste riikide rikkurite sooviavaldusi valmistada nende strateegilisest pommitajast ka eralennuk, kirjutas venelaste uudisteagentuur TASS.
Tupolev Tu-160 ehk Blackjack.
  • Tupolev Tu-160 ehk Blackjack.
  • Foto: epa
Välismaa rikkurid pöörduvad regulaarselt Tupolevi tehase poole, et see valmistaks neile isikliku ülehelikiirusel lendava lennuki, mis oleks valmistatud strateegilise pommitaja-raketikandja Tu-160 või selle kaugema venna Tu-22M3 baasil, kirjutas TASS.
Tupolev Tu-160 tehnilised andmed
Meeskond: 4
Pikkus: 54,1 m; kõrgus: 13,1 m
Tiivaulatus:
noolsus 20° juures: 55,7 m
noolsus 65° juures: 35,6 m
Tühimass: 110 t; maksimaalne stardimass: 275 t
Mootorid: 4 x 137,2 kN, forssaažil 250 kN, turboventilaator NK-321
Taktikalised andmed
Reisikiirus: 850 km/h (0,77 M)
Suurim kiirus: Mach 2.05 (2 220 km/h optimaalsel kõrgusel), 1030 km/h merepinna kõrgusel
Lennukaugus: 17 400 km
Lennulagi: 15 600 m
Tõusukiirus: 73 m/s
Maandumistee ca 2000 m ja õhkutõusu tee pikkus ca 1600 m.
Allikas: Wikipedia
Ettevõtte peadirektori asetäitja Valeri Solozobovi sõnul on sellised palved sagedased ning isikliku „strateegi“ ihkajate seas on „araabia šeike, Austraalia miljonär, üks kaugeltki mitte vaene Kreeka kodanik ja palju teisi“. Paraku lükatakse sellised palved tagasi, nentis Solozobov, ja tema sõnul on üks äraütlemise peapõhjusi lahingulennukite tootmise salastatus.
„Tu-160 valmistamistehnoloogia on kinnine ning anda selline lennuk isegi reisivariandina kes teab kellele oleks väga vale,“ rääkis Tupolevi asejuht. Lisaks oleks tema sõnul Tu-160 kohaldamine ärilennukiks ebamõistlikult kallis. „Teha Tu-160st reisilennuk on väga kallis lõbu, palju odavam oleks teha selline lennuk ilma igasuguse Tu-160ta, ja ilma raketikandja kokkupanekul kasutatava tehnoloogiata,“ selgitas ta.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Tu-160 on sõjalennunduse ajaloo suurim ülehelikiirusel lendav lennuk, millel saab lennu ajal muuta tiivanoolsust ja mis on suuteline lendama kuni 1800 km/h, kirjeldab TASS. Lennuk on välja töötatud Tupolevi tehases aastatel 1970-1980 ja võeti relvastusse 1987. aastast. Praegu on Venemaa relvajõudude koosseisus 11 Tu-160 ja 5 Tu-160M1, mis aegajalt sooritavad tiibraketirünnakuid Islamiriigi sõjaliste objektide pihta.
TASS kirjutab, et lähiajal plaanitakse kõik Tu-160 ja Tu-160M1 täielikult moderniseerida, nii nagu ka Tu-22M3 – ülehelikiirusega kaugmaa pommituslennuk, mis on mõeldud stardikohast kuni 2200 km kaugusel asuvate mere- ja maismaaobjektide tabamiseks.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 12 p 22 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele