Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Tallinna võiksid tulla tasulised erateed

    Pealinna ummikute leevendamiseks tuleks ehitada kahetasandilised teed, millest üks on tasuta ja teine tasuline, pakkus välja Tallinna transpordiameti liikluskorralduse osakonna juhataja Talvo Rüütelmaa. Ekspertide arvates on mõte teostatav ja põnev, aga tuleb olla kindel, kas ka äriplaan vett peaks.

    Rüütelmaa ütles, et paljudes maailma suurlinnades on teed laiuse asemel ehitatud kõrgusesse, sest linnaruum on piiratud. Viimase aastaga on Tallinna liiklusesse lisandunud sõidukeid 5%, kolme aastaga 15% ja me kõik tunnetame seda liikluskoormust, põhjendas ta mitmetasandiliste teede vajadust.
    Ta nimetas näitena Singapuri, kus autojuhil on võimalik valida kahe hinnaga tee vahel. Ühel neist kehtib börsihind, mis sõltub liiklustiheduses. Automaatne süsteem saadab vastavalt autojuhi valikule kuu lõpus arve, ütles Rüütelmaa. Tema sõnul on praegu tegemist ainult ideega, arvutusi ja muid plaane tehtud ei ole, aga ideed on kaalutud ning sellel on jumet. „Tõenäoliselt peaks kaasama erainvestori,“ arvas Rüütelmaa.
    Haabersti ristmiku rekonstrueerimise planeerinud K-Projekt ASi omanik ja juht Rein Annusver arvas, et idee kahetasandilisest teest on teostatav. „Ma arvan, et väga mõistlik on viia osa liiklusest teisele korrusele, eelkõige just transiitliiklus,“ rääkis ta. 
    Kas selline tee on liiklejale tasuta või tasuline, sõltub sellest, kes on tee ehitanud ehk selle jaoks raha andnud. Annusver arutles, et võib-olla tuleks praegu teha tasuliseks näiteks Tallinna kesklinna läbimine. "Saadud raha võiks investeerida teede kahetasandiliseks ehitamiseks, sel juhul ei oleks vaja erainvestoreid kaasata,“ arutles ta. Kui aga erainvestor tahab teha tasulise tee, on temal vaja välja mõelda, kuidas ta raha tagasi teenib, märkis Annusver.
    Leevendus mitmele teelõigule
    Rüütelmaa peab teise tasandi rajamist kõige tõenäolisemaks koormatud teelõikudel, näiteks Järvevana ja Haabersti suunal. Tema sõnul tooks see leevendust esimesele tasandile, mis jääks tasuta.
    Annusveri sõnul ei tule rekonstrueerimise lõppfaasis olevas Haabersti liiklussõlmes lähiajal probleeme, küll aga avalduvad probleemid mujal, kus rekonstrueerimata tänavad ei võta liiklusvoolu vastu. "Kui Haabersti liiklussõlmes autod seisavad, siis sellepärast, et neil ei ole kuhugi edasi minna,“ kirjeldas ta. 
    Annusveri sõnul võiks eri tasapinnaseliseks ehitada näiteks Tammsaare tee, kuid Tallinna linnas on neid kohti kindlasti veel. „Küsimus on selles, kui palju oleks sõidukijuht valmis selle eest maksma, et punktist A punkti B ilma ummikuteta kiiresti kohale jõuda,“ ütles ta.
    Võtab aega
    Amserv Grupi omanik Raivo Kütt, kes praegu koos Raivo Heinaga veab ka Saarema silla ehitamise projekti, arvas, et idee kahetasandilistest teedest Tallinnas on väga teoreetiline ning sellega soovitakse põhiprobleemidelt tähelepanu eemale juhtida. „Vaadates Tallinna teeremonti, siis on raskusi 100-meetriliste teelõikude rekonstrueerimisega, rääkimata siis kahetasandiliste teede ehitamisest,“ sõnas Kütt.
    Samas ütles Kütt, et kui oleks päriselt võimalik valida tee, mida mööda saaks kiiremini kohale, oleks ta nõus selle kasutamise eest maksma. „Aga ma ei usu sellesse, kui vaadata suuri teedeehituse objekte Tallinnas, kus päevade kaupa ei toimu mingit tegevust,“ ütles ta.
    Sarnaseid variante maailma linnades, kus üks lõik on tasuline ja teine mitte, ei ole Kütt kohanud. „Rohkem kasutatakse sellist loogikat maanteedel, et kiirtee on tasuline ja tasuta on võimalik sõita mööda aeglasemat teed,“ sõnas Kütt. „Kui suudetaks näiteks Piritalt läbi kesklinna teisel tasapinnal tee rajada, siis selle vastu oleks huvi. Aga see pole realistlik,“ arvas Kütt.
  • Hetkel kuum
Kui riigikaitsemaks, siis nüüd, aga kärped enne
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Dow Jones ja S&P 500 hoiavad tõusutrendi, kuid tarbijaid hirmutab inflatsioon
Dow Jonesi tööstuskeskmine tõusis reedel, lõpetades kaheksanda järjestikuse võiduka päeva ja registreerides oma parima nädala 2024. aastal.
Dow Jonesi tööstuskeskmine tõusis reedel, lõpetades kaheksanda järjestikuse võiduka päeva ja registreerides oma parima nädala 2024. aastal.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Rektor: tehisintellektile saab anda osa juhtimisülesandeid
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Eksport kahanes märtsis kuuendiku jagu
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Postimees sai loa müüa suure osa reklaamifirmast
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.