Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Malaisia reisilennuki katastroof: uurijad näitavad näpuga Venemaa poole

    Rahvusvaheline uurimisrühm tõi Haagis pressikonverentsil välja oma menetluse tulemused. Avalikkusele näidati ka kahjustatud raketti.Foto: epa

    Austraalia ja Holland peavad Venemaad vastutavaks neli aastat tagasi Ukraina kohal alla tulistatud reisilennuki Boeing hävitamise eest, vahendas BBC.

    Eile teatas rahvusvaheline uurimisrühm, et mässuliste vallutatud Ida-Ukraina õhuruumi läbinud lennuk, 298 inimesega pardal, tulistati alla raketisüsteemist Buk, mis kuulus Venemaa relvajõudude 53. brigaadile.
    Tuginedes rahvusvahelise uurimisrühma järeldustele on Holland ja Austraalia veendunud, et Venemaa kannab vastutust Buki paigaldamise eest, millest tulistati alla lend MH17, ütleb Hollandi valitsus oma avalduses. „Riigi vastutusele võtmine on keeruline juriidiline protsess, ja selleks on mitu võimalust. Holland ja Austraalia panid täna Venemaale ette alustada läbirääkimisi, et leida lahendus, mis seaks jalule õigluse pärast kohutavaid kannatusi ja kahju, mis MH17 hukuga kaasnes.“
    Hollandi valitsuse hinnangul on üks võimalus esitada Venemaa vastu hagi ja anda asi arutamiseks rahvusvahelisele kohtule või organisatsioonile.
    Rahvusvahelise uurimise tulemused
    Eile teatas rahvusvaheline uurimisrühm Haagis pressikonverentsil, et reisilennuki alla tulistanud relvasüsteem Buk oli pärit Kurskis paiknevast Vene relvajõudude 53. õhutõrjeüksusest. Uurijatel olid selle väite kinnituseks ka fotod ja videod. „Kõik konvois olnud masinad, mis raketisüsteemi saatsid, kuulusid Vene relvajõududele,“ ütles Hollandi politsei kriminaaluurimisosakonna juht Wilbert Paulissen. Samuti avalikustas ta, et uurimise algul umbes sajast kahtlusalusest koosnev nimekiri on lühenenud mõnekümne peale.
    Sellest, et Buk-süsteem kuulus Venemaa 53. brigaadile, on kirjutanud ka sõltumatu ekspertide ja ajakirjanike rühmitus Bellingcat. Täna teatasid Bellingcati uurijad, et neil on suure tõenäosusega õnnestunud välja selgitada inimene, kes salvestatud telefonivestlustes arutab Buki ülespanekut ja räägib kavast tulistada alla lennuk. Bellingcati versiooni järgi on tegemist Venemaa luure peavalitsuse töötajaga.
    Putin: Ukraina ise ei pannud oma õhuruumi kinni
    Venemaa kaitseministeerium lükkas eile järjekordselt ümber oma osaluse selles lennukatastroofis. Täna avaldatud ametlikus teates öeldakse, et pressikonverentsil näidatud rakett ei saa olla Buki osa: „See rakett, mida näitas Hollandi komisjon, oli kasutuses 2011. aastani, pärast seda korjati sellist tüüpi raketid kokku ja saadeti vanarauaks,“ väidab Venemaa kaitseministeerium.
    President Vladimir Putin omakorda teatas eile, et Venemaa võib tunnustada rahvusvahelise rühma uurimist vaid sel juhul, kui saab osaleda selle töös. „Meie üllatuseks meid selle uurimise juurde ei lubata. Ukraina pool töötab seal, vaatamata sellele, et Ukraina rikkus rahvusvahelisi reegleid ega sulgenud õhuruumi oma territooriumi kohal, kus toimus sõjategevus,“ ütles Putin eile Peterburis pärast kohtumist Prantsusmaa presidendi Emmanuel Macroniga. „Kuid igal juhul me vaatame seda asja tähelepanelikult, austusega ja analüüsime kõike, mida väidetakse.“
    Täna, pärast Hollandi ja Austraalia süüdistusi, kordas ka Putini pressisekretär Dmitri Peskov etteheidet, et Venemaad pole uurimisse kaasatud. Küsimusele, kas Venemaa lükkab endiselt kõik süüdistused tagasi, vastas Peskov: „Loomulikult.“
    Boeing-777 tulistati raketist alla Ida-Ukraina kohal 17. juulil 2014. Malaysia Airlinesi rahvusvaheline tsiviillend MH17 oli teel Amsterdamist Kuala Lumpuri, lennuki pardal oli 298 inimest, kes kõik hukkusid. Suurem osa reisijatest oli Hollandi päritolu, hukkunute seas oli Austraalia, Malaisia, Suurbritannia, Belgia, Kanada, Indoneesia, Saksamaa, Uus-Meremaa ja Filipiinide kodanikke.
  • Hetkel kuum
Kui riigikaitsemaks, siis nüüd, aga kärped enne
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Dow Jones ja S&P 500 hoiavad tõusutrendi, kuid tarbijaid hirmutab inflatsioon
Dow Jonesi tööstuskeskmine tõusis reedel, lõpetades kaheksanda järjestikuse võiduka päeva ja registreerides oma parima nädala 2024. aastal.
Dow Jonesi tööstuskeskmine tõusis reedel, lõpetades kaheksanda järjestikuse võiduka päeva ja registreerides oma parima nädala 2024. aastal.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Rektor: tehisintellektile saab anda osa juhtimisülesandeid
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Eksport kahanes märtsis kuuendiku jagu
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Postimees sai loa müüa suure osa reklaamifirmast
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.