• OMX Baltic−0,14%301,73
  • OMX Riga−0,26%890,55
  • OMX Tallinn−0,06%2 068,23
  • OMX Vilnius0,25%1 200,48
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,1%8 752,45
  • Nikkei 225−1,24%39 986,33
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,75
  • OMX Baltic−0,14%301,73
  • OMX Riga−0,26%890,55
  • OMX Tallinn−0,06%2 068,23
  • OMX Vilnius0,25%1 200,48
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,1%8 752,45
  • Nikkei 225−1,24%39 986,33
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,75
  • 11.09.18, 17:07
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Tõniste aktsiise ei langetaks

Kütuse- või alkoholiaktsiisi langetamisega piirikaubanduse vastu sõdida ei ole rahandusminister Toomas Tõniste sõnul mõistlik ning õpetajate palgad ootavad maksmist, mistõttu ei ole ka otstarbekas neid langetama hakata.
Piirikaubandust aktsiiside langetamisega enam pudelisse tagasi ei topi, on rahandusminister Toomas Tõniste seisukoht
  • Piirikaubandust aktsiiside langetamisega enam pudelisse tagasi ei topi, on rahandusminister Toomas Tõniste seisukoht
  • Foto: Andras Kralla
"Kütuseaktsiisi langetamisega on nagu kõige muuga: kõike on võimalik teha, aga küsimus on, kui mõistlik see on. Valitsus jättis ära diislikütuse aktsiisitõusu, see tõi juba 30 miljonit miinust. Mis on iseenesest juba suur number," märkis Tõniste.
Diislikütuse aktsiisi langetamine Läti tasemele tähendaks tema sõnul vähemalt 90 miljoni euro suurust maksuauku. „Võime arvestada sellega, et osa tarbijatest tuleb tagasi, aga praegu on suurem probleem veel Leedu ja Poola. Ka Venemaal käiakse endiselt kütust toomas,“ jäi Tõniste kahtlevale seisukohale aktsiisidega piirikaubanduse vähendamise võimalikkuse suhtes.
Kütuseaktsiisi laekumine iseenesest kasvab, sest majanduskasvuga tõuseb ka tarbimine ning piirikaubandus lõpeks seda oluliselt ei mõjuta, lisas ta.

Artikkel jätkub pärast reklaami

„Valikute koht: kui Tartu-Tallinna maanteed pole vaja neljarajaliseks teha, kui rahvas seda tahab ja nõuab, siis see on variant. Aga riik mingeid makse peab koguma, sest koolid tahavad ehitamist ning lasteaednikele ja õpetajatele palka maksta,“ ütles Tõniste.
Alkoholiaktsiisi tõstmine oli Tõniste sõnul liiast nii eelmise kui ka praeguse koalitsiooni ajal, kuid piirikaubanduse teke on parema majanduskasvu tingimustes täiesti normaalne.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 15 p 20 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele