• Jaga lugu:

    Meremehed süüdistavad sadamat vassimises

    Tallinna Sadam ja meremeeste ametiühingu palgavaidlus on praeguseks jõudnud riikliku lepitaja lauale.Foto: PM/Scanpix

    Igasugune jutt sellest, et meremeeste ametiühing esitab Tallinna Sadama praamiveofirmale uusi nõudmisi, ei vasta tõele ning tööandja soovimatus kollektiivlepet sõlmida jääb ametiühingule arusaamatuks.

    "Täpsemalt võib seda TS Laevad öelda, miks kollektiivlepingu protsess katkestati ja riikliku lepitaja poole pöörduti, aga seda võime öelda, et 5 kuud kestnud läbirääkimiste järel ei ole meile ühtegi mõistlikku vastupakkumist tehtud," kommenteeris meremeeste sõltumatu ametiühingu (EMSA) esimees Jüri Lember suursaarte ja mandri vahel praamiliiklust vedava TS Laevadega alanud tüli.
    Peamiseks tüliõunaks nimetas Lember töötasude indekseerimist ja palgatõusu. "Viimases pakkumises küsisime töötajate tunnipalgale juurde 50 senti," ütles ta. Arvestades kuu keskmise 168,5 töötunniga teeb see 84,25 eurot kuus juurde. Lisaks käib vaidlus veel kindlustuse ja töötajate esindamise kohta, lisas ta.
    Tallinna Sadama tütarfirma TS Laevad saatis läbirääkimiste kohta eile õhtul pressiteate, kus juht Jaak Kaabel väitis, et läbirääkimistel kerkisid üles üha uued ja uued EMSA nõudmised, mis ületavad kaugelt ettevõtte võimalusi.
    Lemberi sõnul ei vasta see lihtsalt tõele. "Ei tea, miks nad selle välja mõtlesid, kas see on neil enda õigustuseks või...," rääkis Lember, kelle sõnul on kevadest saadik olnud laual üks ja sama [lepingu]projekt.
    "Vastupidi, viimase kahe projekti esitamise vahel oli meil 28 sätet, kus tööandja ei olnud nõus vastu tulema, neist 14 me kas jätsime ära või nõustusime tööandja seisukohaga," ütles Lember, kelle sõnul on põhivaidlus ikkagi töötasude üle.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum
Seotud lood

Tarmo Toiger: millenniumilapsed ei vihka autosid, nad vihkavad diilereid
Uute ja kasutatud autode defitsiit on jõudnud ebanormaalsele tasemele ning sektori müügikasv jätkub; järjest enam suunab automüüki trend, mida veab Y-generatsioon, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi aastaraportile antud kommentaaris.
Uute ja kasutatud autode defitsiit on jõudnud ebanormaalsele tasemele ning sektori müügikasv jätkub; järjest enam suunab automüüki trend, mida veab Y-generatsioon, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi aastaraportile antud kommentaaris.
USA aktsiaturud lõpetasid börsinädala langusega
Kõik tähtsamad USA börsiindeksid langesid täna, lõpetades suurte tehnoloogiafirmade kvartalitulemuste ja kahe tosina IPO-ga nädala kokkuvõttes miinuses.
Kõik tähtsamad USA börsiindeksid langesid täna, lõpetades suurte tehnoloogiafirmade kvartalitulemuste ja kahe tosina IPO-ga nädala kokkuvõttes miinuses.
Hasartmängumaks tahetakse kindlatest saajatest lahti siduda
Rahandusministeerium saatis kooskõlastusele seadusemuudatused, millega muudetakse riigieelarvesse laekunud hasartmängumaksu tulu kasutamist – edaspidi ei lähe sellest kindel protsent ministeeriumidele valdkondade rahastamiseks, vaid tulu laekub riigi üldistesse tuludesse.
Rahandusministeerium saatis kooskõlastusele seadusemuudatused, millega muudetakse riigieelarvesse laekunud hasartmängumaksu tulu kasutamist – edaspidi ei lähe sellest kindel protsent ministeeriumidele valdkondade rahastamiseks, vaid tulu laekub riigi üldistesse tuludesse.
Raadiohommikus: Irina Embrich võitudest, Otto Pukk 637% tõusust ning Roman Zaštšerinski koroonapassist
Äripäeva hommikuprogramm kõneleb reedel suurtest võitjatest, aga ka koroonakriisist ja koroonapassist.
Äripäeva hommikuprogramm kõneleb reedel suurtest võitjatest, aga ka koroonakriisist ja koroonapassist.