Läti sadamate kaubakäive kasvas aasta esimesel poolel 15%, see saavutati tänu kivisöe mahu 20kordsele kasvule, samuti suuremale konteineriveole, kirjutab Dienas Bizness transpordiministeeriumi andmeid vahendades.
Ventspilsi sadama maht kasvas esimesel poolaastal veerandi võrra.
Foto: Oliver Cramm
Nimelt käideldi Läti sadamates tänavu 4,44 miljonit tonni kivisütt, samas kui eelmisel aastal vaid 0,21 miljonit tonni, kirjutab väljaanne. Kümme aastat tagasi oli käideldud kivisöekogus üle 12,5 miljoni tonni.
Ehkki kõige karmim ja tegelikult efektiivseim embargo liik jäi Euroopa Liidu kuuendast sanktsioonide paketist välja, on tagasilöök Venemaa naftale siiski märkimisväärne, kirjutab vaatleja Raivo Vare oma sõjablogi postituses.
Teises kvartalis kasvasid aasta võrdluses nii Tallinna Sadama kontserni müügitulu, korrigeeritud EBITDA kui ka kasum. Kasv oli tingitud koroonapiirangute leevenemisest, kuid samas langesid kaupade mahud.
Kasahstanil on šanss võtta majanduses seni Venemaale kuulunud roll, mille nimel tehakse muu hulgas erakordseid poliitilisi pingutusi, kirjutab majandusteadlane Vadim Novikov.
Juba viis kuud kehtib ka registreerimata töömasinatele liikluskindlustuse seadus. Muudatus mõjutab paljusid ettevõtjaid, kelle masinad tegutsevad suletud territooriumil, näiteks ehitusplatsil või tööstushoonete alal.