Eestis on ligi pool miljonit autoomanikku (nii füüsilised kui juriidilised isikud), kes alates järgmisest aastast automaksu tasuma peavad. Maks muudab kallimaks nii raskemad kui suurema heitmega autod. Sõidukite vanusel põhinev maksuredel peaks toetama “vanade autode lõpuni kasutamist”.
Eestil tuleb võlakoormuse vältimiseks tegeleda maksudega, soovitavalt varamaksude kaudu, majanduse elavdamiseks tuleks aga edendada ettevõtete digitaliseerimist.
Automaksu pole veel vastugi võetud, kui juba on Tallinna Kaubamaja Grupi, uue nimega TKM Grupi juht Raul Puusepp veendunud, et suurt mõju see autonõudlusele ei oma.
Juba aasta lõpus ettevõtetele avanev digivärav pakub kauaoodatud lahendusi ühtsel riigiametite platvormil. Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi ettevõtja digivärava projektijuht Anneli Sander on seda meelt, et tulevikus saab pea kogu suhtlemine riigiga käia läbi selle.